Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukas zit vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47436 - krukas zit vast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rib Monza 21-1-2008 11:42 Print topicpost
Posts: 9
hallo,
ik heb mijn brommer (puch monza) gereviseerd maar toen ik het blok weer aan elkaar zette zat de krukas vast ik beetje draaien aan de druk as zat heel klein beetje beweging in toen ik alles er weer op had kon ik hem niet aan kicken zat te vast ik proberen aanlopen in de 1 lukte niet en toen de 2 geprobeerd hij heeft toen even gelopen maar toen zat blokeerde de wielen en viel die uit toen zat de krukas vast ik kan gwoon op de kickstarter staan

iemand?

Dit bericht is gewijzigd door Rib Monza op 21-1-2008 om 11:45 uur.
 

derbi racer 21-1-2008 11:45 Print reply

Posts: 1037
niet goed in gezet
niet vrij geslaagen (gericht)

 
erwin fs1 21-1-2008 11:55 Print reply

Posts: 897
vastgelopen lijkt mij zo

haal je cilider er eens af en bekijk de eventueele schade
 
vake bej te bange....
Henk-88 21-1-2008 13:02 Print reply

Posts: 26703
Heeft zo'n Monzablok krukaslagers met losse schalen, net zoals een Kreidler?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Puchallard 21-1-2008 15:18 Print reply
Posts: 52
hallo Henk-88

ik was bij het reviseren van het blok
maar wat bedoel je met "losse schalen"



ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn
de versnellingsbak schakelt gewoon nog

dus er moet egt iets in de buurt van de zuiger en krukas zijn
er zitten ook geen tandwielen vast.

zou de krukas er mischien scheef in kunnen zitten (lijkt me onwaarschijnlijk)

ik heb al 3 monza blokken gereviseerd (allemaal goed)
maar deze zit gewooon muurvast



 
mr200r 21-1-2008 15:47 Print reply
Posts: 5122
Lager vastgelopen.
 
mr200r
Harold 21-1-2008 15:55 Print reply

Posts: 1052
Het is ook niet zo dat er normaal gesproken een pakking tussen de beide cartehelften zit en dat jij nu vloeibare pakking hebt gebruikt?

Het kan ook nog zijn dat de lagers niet vergenoeg in de holtes of op de as is gekomen.
Trek jij de krukas in de lagers met een speciale trekker, of tik je ze er in? (diat als je gewone lagers hebt, voor schaallagers licht dat anders)

Bij schaallagers heb je een lager schaal in je carter zitten en zitten de kogels van het lager los (in een kooitje) op de krukas.
 
Henk-88 21-1-2008 16:29 Print reply

Posts: 26703
Van Kreidlerblokjes weet ik dat er aan weerszijden van de assen tussen de carterhelften (met uitzondering van de krukas) vulringetjes zitten. Bij revisie danwel uitelkaarhalen blok moet de speling eigenlijk weer gemeten worden en aan de hand daarvan moeten dan weer nieuwe vulringetjes aangeschaft worden.
In de praktijk zal het wel een beetje los lopen..
Bij krukaslagers met losse schalen moet de krukas perfect zitten opgesloten tussen de carters. Het weglaten van de carterpakking (maar ook het plaatsen van twee, danwel het gebruiken van de verkeerde dikte) is dus uit den boze.

Ik zou de carterbouten even een slag losdraaien en kijken of de krukas dan soepeler loopt, dan weet je meer iig.

Suc6
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Puchallard 21-1-2008 17:12 Print reply
Posts: 52
wij moesten alleen de keeringen vervangen eigenlijk
maar wij hebben de 6202 lager ook vervangen.
deze zit 2 maal in het blok, verder hebben we de lagers aan de krukas NIET vervangen. dus en zoon 6202 lager die je in het blok doet kan er maar op in manier in ,, ik heb deze presies hetzelde erin gedaan als dat die er ook in zat. (dus net zo recht en net zo ver ) hetzelde heb ik met de keeringen gedaan. en het moet dus allemaal goed zitten .


1 ding
wel toen wij het blok dicht dede hoorden wij 1 (knal ) naja geen knal maar egt een pets. net alsof er iets afbrak

enig idee?

gr allard

ps de cilinder zat er nog niet op
 
Frysk 21-1-2008 17:48 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puchallard
wij moesten alleen de keeringen vervangen eigenlijk
maar wij hebben de 6202 lager ook vervangen.
deze zit 2 maal in het blok, verder hebben we de lagers aan de krukas NIET vervangen. dus en zoon 6202 lager die je in het blok doet kan er maar op in manier in ,, ik heb deze presies hetzelde erin gedaan als dat die er ook in zat. (dus net zo recht en net zo ver ) hetzelde heb ik met de keeringen gedaan. en het moet dus allemaal goed zitten .


1 ding
wel toen wij het blok dicht dede hoorden wij 1 (knal ) naja geen knal maar egt een pets. net alsof er iets afbrak

enig idee?

gr allard

ps de cilinder zat er nog niet op


waarschijnlijk zat er iets niet goed en toen je de boel in elkaar boute forceerde je iets waardoor het knapte... openhalen dus
 
giggitybyte
Henk-88 21-1-2008 20:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Puchallard
wel toen wij het blok dicht dede hoorden wij 1 (knal ) naja geen knal maar egt een pets. net alsof er iets afbrak


ps de cilinder zat er nog niet op



Gelukkig zat de cilinder er nog niet op toen jullie de carterhelften op elkaar deden

Dat je na zo'n geluid het blok dichtlaat en 'm zelfs inbouwt en ermee gaat rijden... ik zou het niet durven

Blok uit elkaar halen idd. Probeer te achterhalen wat er mis ging.



PS Die 6202 lagers, op welke as heb je die geplaatst?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 21-1-2008 om 20:36 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Puchallard 21-1-2008 21:46 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Gelukkig zat de cilinder er nog niet op toen jullie de carterhelften op elkaar deden

Dat je na zo'n geluid het blok dichtlaat en 'm zelfs inbouwt en ermee gaat rijden... ik zou het niet durven

Blok uit elkaar halen idd. Probeer te achterhalen wat er mis ging.



PS Die 6202 lagers, op welke as heb je die geplaatst?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 21-1-2008 om 20:36 uur.







die kan maar op 2 plekken

1tje moet bij de schakelbak en die kan er ook maar op 1 manier op
want aan de anderekant moet een (borgveer,veertje) of hoe dat ook heet.
dus die MOET goed zitten


de andere zit bij de krukas en die kan er ook maar op 1 manier in
ik heb alles presies weer hetzelde erin gedaan als dat ze eruit kwamen

en ik heb dus NIET de lagers OP de krukas vernieuwt.



trouwens toen we die Knap hoorden toen hebben we hem eerst weer uit elkaar gehad om te kijken wat het was (want de krukas draaide ook stroef) maar toen we niks zagen (dus geen breuken ) toen hebben we hem opnieuw in elkaar gezet (maar nog steeds stroef)


Ps: soms wil het als je een blok een beetje los schroeft en dan een paar tikken tegen de krukas geeft dat die dan weer goed komt ,,, raden jullie mij dit nu ook aan ? of denken jullie dat het niet helpt




mvg allard

 
-Bassie- 21-1-2008 21:50 Print reply

Posts: 6617
keeringen er uit en dan waar de lagers zitten lichte lijk warm maken en dan even tegen je krukas tappen aan tikken met houte of rubber hamer.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Henk-88 21-1-2008 22:04 Print reply

Posts: 26703
Als ik het goed begrijp dan heb je toch 1 krukaslager vervangen?
(Krukaslagers zijn de twee lagers waar de krukas zelf in draait.)
Maakt misschien nie uit maar 't communiceert makkelijker als we weten waar het om draait enzo

Ga op zoek naar de oorzaak ven het stroef draaien der krukas.
Eerst de cilinder er maar af. Dan ff draaien aan 't vliegwiel. Als 'ie dan nog stroef draait dan zit de oorzaak in de krukaslagers of waar de krukas mee in verbinding staat (vliegwiel, koppeling en verder).
Gebruik tijdens je zoektocht goed je oogjes en je verstand.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Puchallard 21-1-2008 22:24 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Als ik het goed begrijp dan heb je toch 1 krukaslager vervangen?
(Krukaslagers zijn de twee lagers waar de krukas zelf in draait.)
Maakt misschien nie uit maar 't communiceert makkelijker als we weten waar het om draait enzo

Ga op zoek naar de oorzaak ven het stroef draaien der krukas.
Eerst de cilinder er maar af. Dan ff draaien aan 't vliegwiel. Als 'ie dan nog stroef draait dan zit de oorzaak in de krukaslagers of waar de krukas mee in verbinding staat (vliegwiel, koppeling en verder).
Gebruik tijdens je zoektocht goed je oogjes en je verstand.





ik zal mijn best doen
maar toen we het vliegwiel en de koppeling er nog niet op hadden
toen draaide de krukas ook al stroef. dus ik denk nu toch dat het de LAGER is (want je hebt inderdaad gelijk dat ik 1 lager heb vervangen). maar dan zou het lager dus vast moeten zitten? toen ik hem erin heb gedaan volede ik nog of het lager soepel liep , en dat deed die ,, dus dan zou er als enige optie iets in het lager zijn gekomen?



 
RXBaz 21-1-2008 22:28 Print reply

Posts: 1879
misschien is het handiger om eerst je blok opnieuw open te halen en daarna dingen gaat vragen.

bovendien als je pets of knap hoort wann. je iets in elkaar draait.... dan weet je dat er iets niet goed is/gaat.

mijn advies is, neem je gereedschap ter hand en zet je verstand aan,

trek ff je blok open en kijk zelf even wat het zou kunnen zijn, tjek je lagers, en alle draaiende delen of ze nog goed draaien. dan weet je t zo.

suc6
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket

Dit topic is 3712 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved