Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47434 - Welke cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wolf Senda 21-1-2008 9:19 Print topicpost
Posts: 40
Ik ben er over aan het nadenken om een nieuwe cilinder te kopen voor op mijn Derbi Senda. Ik wil standaard uitlaatje houden en heb 17.5 carb. HEt gaat om een 70cctje. Heeft iemand tips?
 

Fruck 21-1-2008 9:42 Print reply

Posts: 71
ik vind airsal wel lekker, kan je ook eventueel 80je nemen, niet duur en goeie kwaliteit
 
Gijs_derbi 21-1-2008 9:44 Print reply

Posts: 594
ja airsal is daar wel goed voor, ori cilinder verkopen? je heb pm
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
Wolf Senda 21-1-2008 9:50 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs_derbi
ja airsal is daar wel goed voor, ori cilinder verkopen? je heb pm



Nee die hou ik denk ik voor als ik hem wil verkopen. Zelf zat ik ook beetje te denken aan 80cc malossi mhr replica of 70cc barikit aluminium. Airsal zou ook goed kunnen idd.
 
Gijs_derbi 21-1-2008 10:05 Print reply

Posts: 594
en dat met ori pijp?
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
Wolf Senda 21-1-2008 10:18 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs_derbi
en dat met ori pijp?

jah, ik zou zeker beter een gietijzer erop kunnen gooien? Ik denk dat met standaard pijp heerlijk rijdt. Onopvallend en iedereen eruit boekend, ofniet?
 
derbi racer 21-1-2008 10:59 Print reply

Posts: 1037
er zij maar een paar cilinders die zeer goed rijden op orgineele uitlaat

top preformances 70/80cc
dr 70cc
oud type mk 70cc

het gaad om de gietijzeren types met normaale uitlaat poort
 
derbi racer 21-1-2008 11:02 Print reply

Posts: 1037
ik rij zelf met:
80cc zwarte top
orgineele uitlaat (alles er uit) yasuni demper
24mm dellorto

dat trekt echt als een gek
top ligt rond de 95/100
met lichte vertanding



rijd echt zeer mooi
 
Wolf Senda 21-1-2008 11:28 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
ik rij zelf met:
80cc zwarte top
orgineele uitlaat (alles er uit) yasuni demper
24mm dellorto

dat trekt echt als een gek
top ligt rond de 95/100
met lichte vertanding



rijd echt zeer mooi


hmm, denk je dat een barikit aluminium niet goed zal zijn op standaard uitlaat? Hoe hard zal ik ongeveer gaan dan? EN hoe zal ik mijn tandwielverhouding aan moeten passen om een goed verband te hebben tussen optrekken en topsnelheilheid?
 
derbi racer 21-1-2008 11:35 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wolf Senda
[...]


hmm, denk je dat een barikit aluminium niet goed zal zijn op standaard uitlaat? Hoe hard zal ik ongeveer gaan dan? EN hoe zal ik mijn tandwielverhouding aan moeten passen om een goed verband te hebben tussen optrekken en topsnelheilheid?



heb geen ervaaring met barkit weet je wat voor uitlaat poort er in zit? dan kan ik je meer vertellen

met top preformances heb ik tandwielen 16/53 loopt tegen de 95
 
Gijs_derbi 21-1-2008 11:38 Print reply

Posts: 594
ff vraagje tussen door.. wat is verschil tussen airsal 50 met spijl tussen uitlaat poort en airsal zonder spijl tussen uitlaatpoort?

 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
derbi racer 21-1-2008 11:43 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs_derbi
ff vraagje tussen door.. wat is verschil tussen airsal 50 met spijl tussen uitlaat poort en airsal zonder spijl tussen uitlaatpoort?




met spijl er tussen is vlinderpoort en dat is een stuk sneller maar ook een stuk hoogtoeriger


het gaat hier om een orgineele uitlaat. dus moet het een laagtoerig cilinder zijn omdat orgineele uitlaat laagtoerig is
 
Wolf Senda 21-1-2008 11:44 Print reply
Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]



heb geen ervaaring met barkit weet je wat voor uitlaat poort er in zit? dan kan ik je meer vertellen

met top preformances heb ik tandwielen 16/53 loopt tegen de 95



Volgens mij heeft een barikit een vlinderpoort, dit weet ik alleen niet zeker.
 
Gijs_derbi 21-1-2008 11:45 Print reply

Posts: 594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]



met spijl er tussen is vlinderpoort en dat is een stuk sneller maar ook een stuk hoogtoeriger


het gaat hier om een orgineele uitlaat. dus moet het een laagtoerig cilinder zijn omdat orgineele uitlaat laagtoerig is


dus spijl bij uitlaat poort is vlinderpoort? tis gwoon rechte spijl

 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
derbi racer 21-1-2008 11:47 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs_derbi
[...]


dus spijl bij uitlaat poort is vlinderpoort? tis gwoon rechte spijl




ja klopt hij moet wel in het midden zitten

je hebt ook een normaale uitlaat poort ( rondig,vierkantig)
met 2 leine spijltjes er tussen dat zijn vluiters

kan eventueel ook wel eff wat foto's posten
 
Gijs_derbi 21-1-2008 11:48 Print reply

Posts: 594
ja gwoon als ik van de kant van de uitlaat naar binnen kijk. dan zie ik in het midden een spijl, is van nieuwe type blok
post maar ff wt foto's

Dit bericht is gewijzigd door Gijs_derbi op 21-1-2008 om 11:49 uur.
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!

Dit topic is 2914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved