Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorwiel rs50+setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47425 - voorwiel rs50+setup
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 20-1-2008 20:06 Print topicpost
Posts: 521
heey!
Reed net even met me rsje op een 80weg. ff lekker knalle.
Er stond wat wind, dus ging liggen achter me ruitje. op een gegeven moment na 1km had ik het gevoel dat ik en naar buiten werd gedrukt(van de weg af) en dat ik een wheelie maakte. Het leek wel alsof me voorwiel niet meer de grond raakte. HEEL beangstigend, met redelijk wat auto's achter je, en nog geen afslag . Hoe zou dit komen? puur door de wind? Verder wil ik hem net even wat harder opfokke. zat te denken aan een tamme 70 of 80cc. laagtoerig dus. Wat zijn een beetje redelijke cilindertjes? en ik heb nog een doppler kruk liggen. Wel aan te rade die erin te zette?

 

Niek de Wildt 20-1-2008 20:25 Print reply
Posts: 7168
beetje vage beschrijving... ik denk niet dat veel mensen je kunne vertellen wat er gebeurde.
weet je overigens zeker dat het bij je voorvork vandaan kwam? daar kan je in princiepe bij speling op je balhoofd niet zoon raar gevoel bij krijgen, dan denk ik eerder aan je achterwiel.

en die krukas is wel aan te raden jah.
 
Ice Ap rs50 20-1-2008 20:34 Print reply

Posts: 7149
welke krukas is het van doppler(die duurder zijn goud waard) die niet zo dure kunnen ook wel wat kracht aan.

cilinders:
DR80
mhr-r 70cc
mhr 80cc
polini 80cc gietijzer
airsal 74cc
....

leuke uitlaat erop alle hmr/2 of yasuni r2

leuke carb: 21->24mm vlakschuifje en carbon klepjes in je membraam!

snelle cdi

en knallen maar!

je kijkt maar wat binnen je budget valt
 
GTI - GTD - BMW
Jelle rs50 20-1-2008 23:44 Print reply
Posts: 521
ik hoef opzich geen hoge top te hebben. Zat zelf te denken me 70cc heel tam te maken, met laagtoerige uitlaat. iets van 80cc incl. 16mm en sloom pijpje.
 
Elco 21-1-2008 8:59 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
ik hoef opzich geen hoge top te hebben. Zat zelf te denken me 70cc heel tam te maken, met laagtoerige uitlaat. iets van 80cc incl. 16mm en sloom pijpje.


80 cc laagtoerig met een originele pijp en 17,5 mm is wel heel veel koppel, maar op een gegeven moment wil je dan toch de optimale prestaties eruit hebben, let maar op
 
Henk-88 21-1-2008 9:03 Print reply

Posts: 26703
Met m'n racer heb ik ook wel 'ns zoiets meegemaakt als ik weer 'ns de top wilde tjekken. Is volgens mij een kwestie van hoge snelheid in combinatie met windvang door laag gewicht en volle kuip en een klein hobbeltje of kuiltje in de weg. In een (flauwe) bocht treedt het fenomeen eerder op.
Check voor je eigen safety ff de demping van je voorvork.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 21-1-2008 om 9:05 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved