Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stotter Aprilia AF1 schakelbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47408 - Stotter Aprilia AF1 schakelbrommer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

D-Cypher 20-1-2008 13:46 Print topicpost
Posts: 2
hallo, ik heb een aprilia af1 uit 1987, ik heb een keer wat problemen gehad met de ontsteking en na het plaatsen van een nieuwe ontsteking heeft hij prima gelopen voor een paar maanden. tot voor kort.

de brommer start perfect, wil alleen niet stationair lopen.
hij trekt vrij langzaam op (terwijl hij normaal echt gigantisch hard trekt) en hij wil niet boven de 6000 toeren komen. heel af en toe wil hij even iets in toeren stijgen(tot 7000), maar schiet dan direct terug

ik heb de ontsteking doorgemeten, en de spoelen zijn goed, en de massa is goed.

originele bobine geprobeerd, geen verschil, nieuwe bougie geprobeerd, geen resultaat

carb is branschoon
spruitstuk en mebraan schoon
luchtfilter is schoon
brommer vonkt prima.

setup:
80cc polini (lc)
24mm mikuni
70cc leovinci uitlaat
top performances bobine/cdi (hogere toeren toelaatbaar)

wat kan het nu nog zijn?????


 
Aprilia!

Niek de Wildt 20-1-2008 16:08 Print reply
Posts: 7168
het lijkt erop dat je er wel verstand van hebt en ik denk dus ook dat je dit al heb geprobeerd, maar toch post ik het maar even voor het geval je het bent vergeten.

-bougie?? (hittegraad? afstand electrode? andere proberen?)
-bougiekabel en dop? ff een boutje (M4 waarschijnlijk) in je bougiedop doen, en dan een stukje van je cil.kop afhouden, als de vonk alleen overspringt bij minder dan een halve cm heb je toch een ontstekings probleem. meer dan een halve cm is waarschijnlijk goed, en dan zul je bijv moeten zoeken bij bougie of cdi.

carb afstelling?
 
D-Cypher 20-1-2008 16:17 Print reply
Posts: 2
ik heb al een nieuwe bougie geprobeert, en die is gewoon in de goede hittegraad..

als ik em ook tegen mijn frame aanhoud heeft ie een sterke vonk.

carb afstelling:

tis een mikuni 24mm, rijd op mensmering, sproeier 102

Dit bericht is gewijzigd door D-Cypher op 20-1-2008 om 16:18 uur.
 
Aprilia!
Niek de Wildt 20-1-2008 18:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: D-Cypher
ik heb al een nieuwe bougie geprobeert, en die is gewoon in de goede hittegraad..

als ik em ook tegen mijn frame aanhoud heeft ie een sterke vonk.

carb afstelling:

tis een mikuni 24mm, rijd op mensmering, sproeier 102

Dit bericht is gewijzigd door D-Cypher op 20-1-2008 om 16:18 uur.


dat zegt niet veel, is namelijk niet veel energie voor nodig, in de simpele buitenlucht geeft hij nu misschien wel een goed vonkje maar in de hitte/druk binnen in de cilinder niet.

en als je goed gelezen had wat ik typte ga dan nu maar eens een boutje in je bougiedop stoppen en kijken hoelang de vonk is die hij trekt

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-1-2008 om 18:02 uur.
 

Dit topic is 598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved