Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - koppeling?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47402 - koppeling?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roel DT50x 20-1-2008 12:09 Print topicpost

Posts: 465
Ik reed laatst door een bocht en sinds toen maakt mijn brommer een raar geluid en begon nogal te trillen. Volgens mij ligt het aan de koppeling, dat deze blijft slippen op top ofzo want het voelt ook alsof hij lichter vertand is.
Zou dit kunnen?
Of zou het iets anders kunnen zijn?
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`

Derbi-Olaf 20-1-2008 12:32 Print reply

Posts: 14999
merk je echt dat 'ie niet meer accelereert terwijl je wel aan het gas draait?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Roel DT50x 20-1-2008 12:33 Print reply

Posts: 465
hij trekt juist harder op
alsof hij lichter vertand is zeg maar..
en soms rijd hij juist heel rustig zonder trillingen en dan in bochten rammelt hij nogal, beetje lastig uit te leggen
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
Edwin_Nsr 20-1-2008 12:37 Print reply
Posts: 200
heb er nieuw olie in gegegooid daar dan je ook krijgen door verkeerde olie er in te gooien
 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht
Roel DT50x 20-1-2008 12:39 Print reply

Posts: 465
ja ik heb vorige week ofzo olie ververst dit was volgens de bromboer de goeie voor mijn blok
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
Derbi-Olaf 20-1-2008 12:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roel DT50x
hij trekt juist harder op
alsof hij lichter vertand is zeg maar..
en soms rijd hij juist heel rustig zonder trillingen en dan in bochten rammelt hij nogal, beetje lastig uit te leggen


dat rammelen, kan dat misschien zijn dat je in de bochten lageren toeren maakt, waardoor je ketting tegen de achterbrug gaat slaan?
op mijn motor heb ik dat ook, enkel bij Lagere toeren?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Roel DT50x 20-1-2008 12:45 Print reply

Posts: 465
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]


dat rammelen, kan dat misschien zijn dat je in de bochten lageren toeren maakt, waardoor je ketting tegen de achterbrug gaat slaan?
op mijn motor heb ik dat ook, enkel bij Lagere toeren?


nu je ut zegt zou dat misschien wel eens kunnen heb ook pas een andere ketting
maar toch is er volgens mij nog iets mis, zou dit dan de blokolie kunnen zijn. heb de vorige olie er eigenlijk ook veel te lang in gehad (9500 km). Zou ik misschien de verkeerde olie er in hebben gestopt ( op de verpakking staat YAMAHA speciale olie voor yamaha schakkelbrommers of zoiets
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
Derbi-Olaf 20-1-2008 12:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roel DT50x
[...]


nu je ut zegt zou dat misschien wel eens kunnen heb ook pas een andere ketting
maar toch is er volgens mij nog iets mis, zou dit dan de blokolie kunnen zijn. heb de vorige olie er eigenlijk ook veel te lang in gehad (9500 km). Zou ik misschien de verkeerde olie er in hebben gestopt ( op de verpakking staat YAMAHA speciale olie voor yamaha schakkelbrommers of zoiets


ik denk niet egt dat je het probleem bij je olie moet gaan zoeken, als je olie verkeerd is gaat meestal de koppeling slippen o.i.d.
edit: begin eens met je ketting te spannen, dit is gratis , daarna kan je nog altijd verderkijken, en als dat rammelend geluid weg is, de top is het zelfde, maar hij trekt harder , dan zoou ik daar geen problemen mee hebben

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 20-1-2008 om 12:49 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 20-1-2008 13:05 Print reply

Posts: 4241
dikkere olie nemen, en je ketting spannen denk ik dan
 
sprintjah
Derbi-Olaf 20-1-2008 13:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
dikkere olie nemen, en je ketting spannen denk ik dan

waaromzou hij dikkere olie moeten nemen?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 20-1-2008 13:10 Print reply

Posts: 4241
omdat hij met dunnere olie geen goeie smeerfilm heeft, en je vaak een rauw blok krijgt met schakelen en koppelen.
maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
 
sprintjah
Derbi-Olaf 20-1-2008 13:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
omdat hij met dunnere olie geen goeie smeerfilm heeft, en je vaak een rauw blok krijgt met schakelen en koppelen.
maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.

maar als hij hiermee goed loopt, en de olie smeert goed moet je natuurlijk niks veranderen, ander is er kans op een slippende koppeling
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BSTS 20-1-2008 13:24 Print reply

Posts: 4241
hmmz, de beste olie die ik ken voor schakelbrommer blokken is van eurol. ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad, en loopt heel soepel met deze olie erin.
 
sprintjah
Harold 20-1-2008 14:55 Print reply

Posts: 1052
Als je je ketting gaat spannen, controleer dan ook even je achterwiel lagers op speling. Als die kapot zijn geeft dat ook een raar geluid/gevoel in de bochten, en je moet er snel bij zijn als ze kapot zijn. Kan veel schade aanrichten.
 
Roel DT50x 20-1-2008 18:40 Print reply

Posts: 465
ik heb nu eurol olie die er pas un 200 km in zit dus daar zou het dan niet aan liggen.(lijkt me ook raar dat ik er dan pas een week na het vervangen ineens last van krijg)
Ketting heb ik in de wasbenzine gehad is nu aan het drogen straks ff goed smeren en mooi spannen.
Wiellagers zal ik dan ook eens naar kijken.
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`

Dit topic is 871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved