Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Dubbele uitlaat Monkey

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47396 - Dubbele uitlaat Monkey
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.puch_chopper 20-1-2008 0:09 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
alsof vermogen je wat interreseert als je 50cc 4t gaat rijden ?


vermogen zit vaak ook tussen de oren.

korte vertanding
veel geluid
een heel fel inkomende powerband.

hierdoor lijkt het allemaal heel wat maar hoeft het nog niks voor te stellen...




sinds wanneer heeft 4t een powerband?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2008 0:16 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


sinds wanneer heeft 4t een powerband?


sinds ze de eerste werkende geproduceerd/gemaakt/in mekaar geknusteld hebben..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axel_s
[...]

bij 4t mag je juist zo groot gaan als je maar wilt
maar bij 2t niet


ook bij een 4t hebben bepaalde uitlaatwerkingen een positieve invloed op het motorvermogen en karakter van het blok..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-1-2008 om 0:18 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Viertakt 20-1-2008 0:24 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
fout

als je bij 4t een te grote uitlaat op gooit loopt het juist voor geen meter



Gek, als ik de uitlaat van mijn CB er af haal loopt hij tegen de 80 aan, terwijl hij gewoon met de sigaar uitlaat wat hij nu heeft maar 65 haalt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
is het dan niet handiger als je gewoon zonder uitlaat gaat rijden?:P


Altijd maar oordoppen in hebben is ook niet wat.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 20-1-2008 om 0:25 uur.
 
Viertakt uber alles.
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2008 0:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]



Gek, als ik de uitlaat van mijn CB er af haal loopt hij tegen de 80 aan, terwijl hij gewoon met de sigaar uitlaat wat hij nu heeft maar 65 haalt.


[...]


Altijd maar oordoppen in hebben is ook niet wat.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 20-1-2008 om 0:25 uur.


bij een 4t is het wel zo dat een uitlaat eerder begrenst als dat hij hem sneller maakt..

maar een blok gemaakt om te presteren hoort een bijpassende uitlaat.. ook bij 4t.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Viertakt 20-1-2008 0:31 Print reply

Posts: 3586
Dat kan eigenlijk best kloppen, nu ik er zo over na denk heb ik wel eens gehoort dat bij een 4takt een lange pijp goed zou moeten werken, iets met de traagheidswet ofzo, 'k zal het eens opzoeken.

Kan dat kloppen?



edit: ik meende dat een 4takt optimaal kan lopen als hij zijn uitlaatgassen zo snel mogelijk kwijt raakt met zo min mogelijk tegendruk

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 20-1-2008 om 0:33 uur.
 
Viertakt uber alles.
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-1-2008 0:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
Dat kan eigenlijk best kloppen, nu ik er zo over na denk heb ik wel eens gehoort dat bij een 4takt een lange pijp goed zou moeten werken, iets met de traagheidswet ofzo, 'k zal het eens opzoeken.

Kan dat kloppen?


jah
massatraagheid vd lucht.

bewegende lucht in de uitlaat "zuigt" als het ware aan je poort hierdoor zuiger het de verbrande gassen uit je cilinder. waardoor je het tuimelen tijdens het begin van de inlaatslag kunt laten plaatsvinden.

zonder uitlaat zou je dan weer de gassen die net je cilinder hebben verlaten terugtrekken.






Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-1-2008 om 0:35 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Eat My Dust 20-1-2008 15:41 Print reply

Posts: 2562
dikke uitlaat is voor snelheid
middel blabla pijp voor optrekken en snelheid (een beetje)
dun pijpje voor koppel en trekkracht

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 20-1-2008 om 15:43 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Dit topic is 2623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved