Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Foekema Symatric Two-stroke system

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47394 - Foekema Symatric Two-stroke system
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 49310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 13-2-2009 16:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik weet niet of deze foto al voorbij is gekomen, maar zag hem op luc zijn site.

afbeelding

Ik heb Luc al een tijdje hier niet meer gezien, maar als je dit leest waanneer zouden weer wat nieuws horen over dit systeem. (Jubbega?)
Ben wel zeer benieuwd.

Edit:

Ik las dit net op zijn site:

"Vandaag 19 januari 2009 is het 1 jaar geleden dat ik het FST systeem bekend heb gemaakt. Het eerste prototype dat 16 maart 2008 draaide, bleek niet af te stellen. In october ben ik opnieuw begonnen met een nieuw blok, waarbij het carter exact zou aansluiten op de symmetrische cilinder. Het eerdere prototype was gebaseerd op het 90 cc blok, dit blok laat immers voldoende ruimte over voor het spoelen voor een 50cc FST. Maar de carter spoeling sloot niet optimaal aan op de cilinder. Doordat de motor niet af te stellen was, bestond de gedachte dat dit de belangrijkste oorzaak was van het niet goed functioneren.
Vandaag is het nieuwe blok waarbij alles wel perfect aansluit gestart en vrijwel direct hoorde ik dat het oorspronkelijke probleem niet is opgelost.
Dus na 1 jaar nog steeds geen goed nieuws, de kans van slagen neemt hiermee dus wel af. Maar ik heb nog ideëen genoeg en ga dus zeker het project niet afblazen. Zodra er belangrijke ontwikkelingen zijn, dan zalik hier berichten. De kans dat er nieuwe cilinder met aangepaste poorten gemaakt moet worden is vrij groot."

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-2-2009 om 15:24 uur.

als ik de poorten zie, dan ben ik heel benieuwd hoe 'ie het doet met zijn zuigerveren ?
wel een mooi systeem
staat me iets bij dat Frits Overmars ook al iets gelijks had gedaan?
FOS-spoeling?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 13-2-2009 16:14 Print reply

Posts: 29286
ja daar zeg je wat, want hij zou dan eigenlijk minimaal door een poort moeten komen?

Maar foekema had zijn systeem eerder aan het lopen.
 
Saknet 13-2-2009 17:37 Print reply

Posts: 10355
Da's simpel, die onderste poorten zijn zo klein, daar hebben de veren overal draagoppervlak en die uitlaatpoorten zit zat ruimte tussen voor een zuigerveer slotje of 2.

Wat ik mij eigenlijk nu afvraag na deze foto gezien te hebben en het verhaal derbij gelezen, is als je het mengsel via het centrum naar boven werkt, hoe je dan je cilinderwand + zuigerveren smeert?

En wat ik me daarbij dan afvraag, houd je de temperatuur wel in de gaten tijdens het testen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-2-2009 om 17:41 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Henk-88 4-6-2009 17:29 Print reply

Posts: 26703
Luc, hoe staan de zaken ervoor?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 4-6-2009 17:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Luc, hoe staan de zaken ervoor?



Op zijn site en kreidlerforum staat nog niks nieuws. :-(

Ik denk dat je meer info krijg als je hem een mailtje stuurt.
 
Uncle BLAM 6-8-2009 20:07 Print reply

Posts: 1025
Zoals Luc zelf al schrijft is de uitvoering van dit systeem niet zo eenvoudig als het lijkt, elke kleine afwijking hetzij in de uitlaten of in de spoeling zal ervoor zorgen dat het systeem niet zo werkt als de bedoeling is

ik geloof dan ook niet dat dit systeem binnenkort of in de toekomst rendabel zal blijken m.a.w we horen er wss nooit meer iets van
 
een BF teller is sneller
Henk-88 6-8-2009 20:16 Print reply

Posts: 26703
Of zou het Frits wel lukken?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
BIET 6-8-2009 20:32 Print reply

Posts: 22355
Het zal vast wel lukken, want iets dergelijks wat er op lijkt is in het verleden al gedaan.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
RobinRS98 6-8-2009 20:45 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Het zal vast wel lukken, want iets dergelijks wat er op lijkt is in het verleden al gedaan.


heb je daar een bron oid van ? ben wel benieuwd ?
 
Stamp die air uit je nikes !
Uncle BLAM 6-8-2009 20:59 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Het zal vast wel lukken, want iets dergelijks wat er op lijkt is in het verleden al gedaan.


zou het kunnen dat het niet optimaal ging werken en dat je er daarom niks meer van hoort ?
 
een BF teller is sneller
BIET 6-8-2009 21:18 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


zou het kunnen dat het niet optimaal ging werken en dat je er daarom niks meer van hoort ?

Nee dat was het niet .

Wat het in ieder geval wel was is dat Luc dit op meerdere fora gepost heeft en toen kwamen er wat voorbeelden naar boven, van oa een blok in een boot en een modelvliegtuigje. De detail weet ik niet meer en waar ik het gezien heb ook niet.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Henk-88 7-8-2009 2:52 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Nee dat was het niet .



Zou het kunnen dat Blam bedoeld dat je er niets van hoort waar je er iets van zou moeten horen (racerij/sprints) ?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 10-9-2009 18:37 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf

Ik las dit net op zijn site:

"Vandaag 19 januari 2009 is het 1 jaar geleden dat ik het FST systeem bekend heb gemaakt. Het eerste prototype dat 16 maart 2008 draaide, bleek niet af te stellen. In october ben ik opnieuw begonnen met een nieuw blok, waarbij het carter exact zou aansluiten op de symmetrische cilinder. Het eerdere prototype was gebaseerd op het 90 cc blok, dit blok laat immers voldoende ruimte over voor het spoelen voor een 50cc FST. Maar de carter spoeling sloot niet optimaal aan op de cilinder. Doordat de motor niet af te stellen was, bestond de gedachte dat dit de belangrijkste oorzaak was van het niet goed functioneren.
Vandaag is het nieuwe blok waarbij alles wel perfect aansluit gestart en vrijwel direct hoorde ik dat het oorspronkelijke probleem niet is opgelost.
Dus na 1 jaar nog steeds geen goed nieuws, de kans van slagen neemt hiermee dus wel af. Maar ik heb nog ideëen genoeg en ga dus zeker het project niet afblazen. Zodra er belangrijke ontwikkelingen zijn, dan zalik hier berichten. De kans dat er nieuwe cilinder met aangepaste poorten gemaakt moet worden is vrij groot."




Kijk dit is interessante informatie, een blok aan de loop maken is een ding maar het beoogde vermogen eruit halen is een tweede, als het met de afstelling al niet lukt dan heb je niks

Althans voor nu dan, ik hoop nog steeds dat het uiteindelijk wel gaat lukken en wens bij deze Luc alle succes toe

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

Wat ik mij eigenlijk nu afvraag na deze foto gezien te hebben en het verhaal derbij gelezen, is als je het mengsel via het centrum naar boven werkt, hoe je dan je cilinderwand + zuigerveren smeert?

En wat ik me daarbij dan afvraag, houd je de temperatuur wel in de gaten tijdens het testen.




Een ander interessant punt, de smering en de hitte, vooral de hitte, als er steeds bijna alleen hete uitlaat gassen langs de cilinderwand gaan wordt deze dan niet te heet, normaal krijgt de cilinderwand koeling van de koude benzine damp die zich langs de wand beweegt, wat ik van dit systeem begrijp is dat de gassen van alle kanten direct naar het centrum van de cilinder gaan en de uitlaat gassen zich langs de wand naar de uitlaatpoorten verplaatsen maar misschien zie ik het verkeerd of heb ik het systeem niet helemaal goed begrepen, wie kan hier iets zinnigs over vertellen
 
een BF teller is sneller
Henk-88 11-9-2009 5:45 Print reply

Posts: 26703
Hoever staat het met dit principe eigenlijk?

Of is Frits straks de eerste die dit rijdend krijgt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
TECstar 11-11-2009 14:25 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hoever staat het met dit principe eigenlijk?

Of is Frits straks de eerste die dit rijdend krijgt?


zijn er idd al vorderingen bekend in dit project?
of is het (tijdelijk?) stilgelegd?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 49310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved