Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mtx-sh 110cc!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47382 - mtx-sh 110cc!!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 22-1-2008 22:04 Print reply

Posts: 572
ik kan net me duim tussen de mono veer en de carb. duwen .... maar door het rubberen spruitstuk kan ik hem opzij duwen.. en dan zit ik nog te denken hoe ik hem zou maken !?

 
Barrel 23-1-2008 18:31 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
ik kan net me duim tussen de mono veer en de carb. duwen .... maar door het rubberen spruitstuk kan ik hem opzij duwen.. en dan zit ik nog te denken hoe ik hem zou maken !?



rechtstreeks twinair schuimfilter erop aansluiten, kan net als het goed is.
 
Maar dat is mijn mening...
HONDA MTX-TREME 23-1-2008 18:34 Print reply

Posts: 1486
Scheef spruitstuk erop zetten zodat de inlaat van carburateur naast je veer komt.
 
mrgforce 23-1-2008 19:33 Print reply

Posts: 572
hmmm ik gebruik hem ook voor de cross dus wil geen troep er in hebben en om zo'n twin air dr tussen te drukken vertrouw ik niet helemaal.... maar er zit al een scheve rubberen spruitstuk op dus kan die eventueel op zijn duwen om er een slang op te zetten ... maar kan ik dan beter een luchtfilter box nemen van een mtx2? of zal ik een slang dr op zetten en dan me orgi luchtbox in laten lopen en daar binnen in een power filter doen zodat ie droog en stof vrij blijf??
 
Saknet 23-1-2008 19:47 Print reply

Posts: 10355
ik zou een schuimfilter in de luchtbak doen

en die dan netjes inolieen met daarvoor gemaakte olie.

Ik zou 100x nadenken voor ik nog met een powerfilter ging rijden, al die keren dat mn brommer opeens weer compleet verzoop doordat dat ding zn eigen wil had, bah!


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mrgforce 23-1-2008 21:15 Print reply

Posts: 572
ja daarom! het beste en betroubaarste is om die orgi filter te gebruiken! maar die luchtslang van een mtx-sh die past niet over m'n 50mm lucht inlaat van me carb. zouden ze daar een verloop voor hebben ( ook flexibel) en als dat zou passen zou die dan wel fgenoeg lucht krijgen!?
 
mrgforce 24-1-2008 17:51 Print reply

Posts: 572
iemand een idee ??? heeft iemand hier ervaring mee ?? en als ik me sproeiers wil afstellen moet ik dan ook me start spoeier afstellen ?
 
Alexz 24-1-2008 19:27 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
maar als ik de luchtfilter weglaat dan zuigt ie allemaal troep naar binnen en das niet te bedoeling zeker niet met crossendus had in gedacht op een powerfilter in de orginele lucht box te doen en die te verbinden met een slang ofzo.. is ie wel droog en bijna geen stof! en zit nu standaard sproeier in welke zal er dan in moeten>?


Trek je er een panty over, wil ook wel werken, zorgen dat hij goed strak zit en dan ff met tairepje of tape vastdoen
 
mrgforce 24-1-2008 19:39 Print reply

Posts: 572
ja oke maar ik grbuik hem ook voor de cross dus fijn zand en water en modder zijn ook in het spel zo heb ik namelijk eerder een cilinder naar de klote geholpen doordat er zand en water in kwam! maar nu nog de vraag van me carb. moet ik alleen de hoofdsproeier afstellen? dus daar verschillende maten van of ook me startspoeier ? en het rare was op de orginele staat geen maat op ... dus weet niet wat er in zit nu... weet iemand dat? van een mrd vlakschuif carb. 28mm.. en welke spoeier het beste bij een 110 cc loopt
 
Makrolon 24-1-2008 19:41 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Alexz
[...]


Trek je er een panty over, wil ook wel werken, zorgen dat hij goed strak zit en dan ff met tairepje of tape vastdoen

niet doen dus.

verwarm je luchtslang met een verfstripper ofzo? iig probeer wat. in plaats van hier 30 dubbelposts te plaatsen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mrgforce 24-1-2008 20:15 Print reply

Posts: 572
past niet want de mtx-sh slang is tot 18 mm dus dan zal een 28mm carb. helemaal niet oppassen ...
 
MTX-speed 24-1-2008 20:19 Print reply

Posts: 1229
Je kunt natuurlijk ook zelf een spruitstuk maken.
Gewoon een plaat, 4 gaten erin. Daar een dik stuk pijp op en vastlassen. Daarna een dunner stuk pijp welke de maat is van je carburateur.
Goede dikke lassen erop en daarna met de dremel een goede vorm erin zien te krijgen. Zo kun je het spruitstuk richten zoals je wilt. De koppeling tussen de carburateur en het spruitstuk kun je met een kort stuk flexibele slang doen.

Wanneer je dit hebt gedaan kun je ook eens een goed luchtfilter monteren. Bij deze setup is een twin-air aan te raden. (geen bagger-power-filters, deze laten allemaal nog fijnstof door). Ook dit tiwn-air-filter moet je in-olieen.

Daarna begin je met afstellen.
Wanneer je brommer niet meer toeren wil maken en hij stottert niet.
Wees er dan eerst zeker van dat je bougie goed is. Weet je het zeker dat hij goed is?......... anders toch maar verwisselen.
Bestaat het probleem nog steeds. Kijk dan maar eens naar je uitlaat. Misschien zit die wel potdicht. Probeer eens een andere dus.
 
mrgforce 24-1-2008 21:39 Print reply

Posts: 572
hmm dat is een optie... maar mij is aangeleerd zo min mogenlijk met de inlaat kloten want daardoor kan t ook fout gaan want je hebt die schuine spruitstukken van een 24 mm maar die zijn ook net niet schuin genoeg dus dan ben je aardig aan het kloten en weet niet dan hoe goed het mengsel dr in komt .... t mooist zou zijn als ik een rubberen slang vindt die ik passend op me orginele luchtfilter kan maken ... dat is het beste ? en daar nieuw schuim in en beetje olie dr op! maarja dan is de vraag waar ik zo'n slang vandaan haal ... denk niet bij de doe het zelf winkels eerder bij een speciaal zaak ofzo ... maar dat zou het beste zijn ... en dan spoeiers bestellen ... maar omdat er niks opstaat op de spoeiers weet ik niet welke dr inzit dus met welke maat begin ik .. en heb 2 spoeiers de startsproeier en de hoofdsproeier en dan hoef ik bij deze als het goed is alleen de hoofdsproeier te doen..?? maarja welke maat te beginnen ?
 

Dit topic is 4728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved