Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Benzinetoevoer TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47380 - Benzinetoevoer TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 19-1-2008 15:09 Print topicpost

Posts: 1096
ik heb een probleempje met de tsx, meestal wil hij niet in de toeren komen als ik naar de 4 schakel, en stottert hij een beetje. volgens mij is het iets in de benzinetoevoer. Andere keren kom ik wel op top in de 5, maar als ik dan rem en en even later de koppeling intrek dan stopt hij gewoon met lopen, alsof hij te weinig benzine krijgt. Als ik hem dan aankick start hij gewoon in een keer.
Mijn vraag is dus, zit er iets verkeerd in de carburateur, de vlotter of iets dergelijks zodat hij niet snel genoeg vol loopt?

Ik heb hem zo gekocht en heb er motorisch nog niks aan gedaan.

gr riccardo
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-1-2008 15:31 Print reply

Posts: 9841
gewoon vanaf de tank beginnen met kijken. Gaat je wel wat benzine kosten.

Wat je ook kunt doen is gewoon alles goed schoonmaken vanaf de tank.

De benzinekraan bevat een paar filters die schoongemaakt kunnen worden,
als je de kraan uit de tank schroeft steekt er een plastic filter (die ook meteen bepaalt waar je reserveniveau begint) welke je uit kunt spoelen. Als je tank wat roest heeft kan hier wat zooi in zitten.

Dat schoonmaken.

Onderaan zit een soort kommetje met een vierkant aangrijppunt, moet je met de GOEDE sleutel losmaken. Je hebt die dingen in aluminium en plastic, beide gaan gauw kapot dus wees daar even voorzichtig mee.

Als je die eruithaalt zit er ook een filtertje in, dat schoonmaken, en dan zie je meteen bezinksel in dat kommetje liggen wat een mooie indicatie geeft van hoeveel zooi er ooit in heeft gezeten.

Hierna zou de aanvoer vanuit de tank al goed moeten zijn. Kun je eenvoudig testen door de kraan open te zetten (en ook meteen op reserve om dat ook te checken) en kijken of er goed veel benzine uitloopt.

Als je dit ook doet voor je alles schoonmaakt weet je meteen of dat het probleem geweest kan zijn.

Haal de benzinekraan niet verder uit elkaar! zodra je die knop eruithaalt heb je kans dat ie daarna stroef zal gaan of gaat lekken... haal dat alleen uit elkaar als je je benzinekraan niet meer kunt verdraaien of zo belachelijk zwaar gaat dat je moet huilen.

Daarna ga je verder met je carburateur. Die kun je er gewoon afschroeven, de vlotterbak erondervandaan en kijken wat daar aan bezinksel ligt.
Ligt daar veel zooi, weet je dat het je sproeier af en toe zou kunnen verstoppen. Als ie lang stilgestaan heeft wil het nog wel es zijn dat er een aangekoekte laag benzine in zit en dat krijg je er lekker lastig uit, en het stinkt gruwelijk chemisch.

De vlotternaald afstelling heb ik eigenlijk nooit aan gezeten, weet ook niet of het ergens terug te vinden is, maar als dat ding geen rare hoeken maakt zal ie wel goed staan... carb lekker schoonmaken en dan zou het mengsel iig goed moeten zijn.

Rijdt ie dan nog niet goed zou ik het ergens anders zoeken, bijv. ontsteking.

 
Too cool for school!
Alexz 24-1-2008 14:17 Print reply

Posts: 54
Hmm, ik had bij mijn derbi eerst dat hij helemaal wegviel, 5 seconden later kon ik weer verder rijden. Achteraf bleek het een defect vacuumkraantje te zijn van mn benzinetank. Deze is vervangen door een handmatig kraantje, nergens meer last van gehad. Misschien ideetje?
 
riccardot 24-1-2008 15:13 Print reply

Posts: 1096
mmm vacuumkraantje, denk dat dit niet aanwezig is op een tsx?
meb denk ik al het probleem gevonden, er komt een heel klein beetje rook onder de cilinder vandaan. moetpakking heeft dus het lootje gelegd.

edit:
maakt het uit of ik ipv een langeschacht-bougie een korteschachtbougie erin draai (ts50x)?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 24-1-2008 om 15:15 uur.
 

Dit topic is 526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved