Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukas moer wil er niet af

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 515 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47363 - krukas moer wil er niet af
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henk43 20-1-2008 13:21 Print reply

Posts: 916
Maar ik moet tog al een nieuwe krukas denk ik, want hier zitten allemaal putjes in en alles, dus ik vertrouw het niet, en er zit ook wel wat speling op.

Maar is een import krukas goed genoeg voor een belgische getunde 50 origineel

en ik heb het blok half in elkaargezet gekregen, maar er zaten geen bouten bij, weet iemand welke maat bouten ik allemaal moet hebben

Dit bericht is gewijzigd door henk43 op 20-1-2008 om 15:26 uur.
 
Nobody said it was easy
Derbi-Olaf 20-1-2008 13:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


als je dan toch zo verstandig bent pak dan het wringijzer uit je doppendoos en niet de ratel

oke dat bedoelde ik sorry:P kheb zelf al veel ervaring met goedkope ratels die doorslaan en dat zonder buis erop eh dus beter dat vaste geval nemen:P

mijn excuses
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 22-1-2008 14:46 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
Maar ik moet tog al een nieuwe krukas denk ik, want hier zitten allemaal putjes in en alles, dus ik vertrouw het niet, en er zit ook wel wat speling op.

Maar is een import krukas goed genoeg voor een belgische getunde 50 origineel

en ik heb het blok half in elkaargezet gekregen, maar er zaten geen bouten bij, weet iemand welke maat bouten ik allemaal moet hebben

Dit bericht is gewijzigd door henk43 op 20-1-2008 om 15:26 uur.



pp voor onnodig kicken van je topic
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
helly 22-1-2008 17:19 Print reply

Posts: 2424
ff klein vraagje: kan je met een luchtratel/luchtsleutel imbussen losdraaien?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
henk43 23-1-2008 21:26 Print reply

Posts: 916
ls jij een impus ding heb die op je luchtsleutel past kan dat wel volgens mij
 
Nobody said it was easy
Sypie_Honda 23-1-2008 21:30 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
ff klein vraagje: kan je met een luchtratel/luchtsleutel imbussen losdraaien?


jawel, niet raar opkijken als je hem verneukt hoor. zorgen dat je bitje er goed inzit helemaal tot het einde.
en als je hem verneukt kan je er altijd nog een torx inslaan.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Intenso 25-1-2008 8:44 Print reply

Posts: 2922
ik draai er altijd een zuigerstop in
voorzichtig de zuiger klem zetten en dan los draaien zonder te tikken ofzo dus soepel los draaien, als hij erg vast zit even hefboom maken op je ratel.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Niek de Wildt 25-1-2008 10:17 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
ik draai er altijd een zuigerstop in
voorzichtig de zuiger klem zetten en dan los draaien zonder te tikken ofzo dus soepel los draaien, als hij erg vast zit even hefboom maken op je ratel.


nooit een extra hefboom zetten op een ratel, is er niet voor gemaakt.

 
Vuile Beunkoe 25-1-2008 16:55 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

mijn voorkeur niet, er komt dan een redelijke grote kracht op je bigend, rechter krukas lager en op je krukas zelf. ik heb een goed dik stuk spijkerstof tussen het krukastandwiel en het tandwiel van de koppeling gedaan. dan een goed passende dop er op en langzaam er kracht op zetten. komt er lang niet zoveel kracht op je lagers!


En zelfs daarmee heb ik wel eens 8 lagen spijkerstof geperforeerd, toen carter los lag zelf een lager eruit gedrukt.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 3660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved