Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukas moer wil er niet af

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #47363 - krukas moer wil er niet af
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henk43 18-1-2008 18:39 Print topicpost

Posts: 916
ik ben mijn blok aan het splitsen, maar de moer van de krukas krijg ik er echt voor gen meter af (niet aan de kant van het vliegwiel, maar bij de koppelingskant.)

hebben jullie daar mischien manierenvoor, want ik heb lopen meppen en weet ik het allemaal, maar hij wil er echt niet af.

EDIT: gaat om een mt5

Dit bericht is gewijzigd door henk43 op 18-1-2008 om 20:33 uur.
 
Nobody said it was easy

Henk-88 18-1-2008 18:43 Print reply

Posts: 26703
Ik duw altijd twee houtjes -aan beide zijden van de drijfstang- onder de zuiger en draai daarna de moer los.
Niet op slaan dan maar gewoon voorzichtig kracht zetten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 18-1-2008 19:02 Print reply
Posts: 7168
welk blok heb je het over??

maar kruipolie en een luchtratel werkt altijd wel.
loop er ff mee naar een autozaak als je geen luchtratel hebt, ik weet zeker dat ze hem er wel ff af willen jakkeren als je het vraagt.


 
derbi-yzf 18-1-2008 19:05 Print reply

Posts: 524
ik pak ook altijd de luchtsleutel. lukt 9 van de 10 x dus gaat bij jou ook wel
 
Derbi-yzf
mtx-motard 18-1-2008 19:19 Print reply

Posts: 14947
henk zijn manier verdient mijn voorkeur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Wuisman 18-1-2008 22:29 Print reply

Posts: 408
ik had het ook: oude schroevendraaier er tussen steken en met een pijp van je ratel een grotere arm maken---> groter moment.
 
Held
Makrolon 18-1-2008 23:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
henk zijn manier verdient mijn voorkeur.

mijn voorkeur niet, er komt dan een redelijke grote kracht op je bigend, rechter krukas lager en op je krukas zelf. ik heb een goed dik stuk spijkerstof tussen het krukastandwiel en het tandwiel van de koppeling gedaan. dan een goed passende dop er op en langzaam er kracht op zetten. komt er lang niet zoveel kracht op je lagers!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi-Olaf 18-1-2008 23:08 Print reply

Posts: 14999
gewoon blok met een sergeantklem op de werkbank spannen, vervolgens 2 houten balkjes tussen de onderkant van je zuiger en je carterhelften, ratel erop,, die verleng je met bijvoorbeeld die ijzeren buis van een autokrik, flink erop hangen en los zal ie gaan



Amen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 18-1-2008 23:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
welk blok heb je het over??

maar kruipolie en een luchtratel werkt altijd wel.
loop er ff mee naar een autozaak als je geen luchtratel hebt, ik weet zeker dat ze hem er wel ff af willen jakkeren als je het vraagt.



heeft dat zin?, kruipolie aan een deel wat contineu in de olie zit?
sorry dat ik het vraag maar kzou het wel ff wille wete:P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 18-1-2008 23:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

heeft dat zin?, kruipolie aan een deel wat contineu in de olie zit?
sorry dat ik het vraag maar kzou het wel ff wille wete:P


niet opgelet of het koppeling of ontstekings - kant was.
maar waarom niet proberen?
kruipolie gaat echt tussen het schroefdraad zitten
wieweet is die olie daar te dik voor
 
Sypie_Honda 18-1-2008 23:18 Print reply

Posts: 13830
slagmoer sleutel er op, en zuiger of drijfstang beetje geleiden zodat die niet volgas tegen het carter aan staat te slaan.

enne niet weer vast zetten met de slagmoersleutel he!

of op moment, of gewoon met de hand vies vast draaien.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-1-2008 om 23:19 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 18-1-2008 23:27 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
gewoon blok met een sergeantklem op de werkbank spannen, vervolgens 2 houten balkjes tussen de onderkant van je zuiger en je carterhelften, ratel erop,, die verleng je met bijvoorbeeld die ijzeren buis van een autokrik, flink erop hangen en los zal ie gaan



Amen


als je dan toch zo verstandig bent pak dan het wringijzer uit je doppendoos en niet de ratel
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
EIERBOER 18-1-2008 23:31 Print reply

Posts: 1207
alsde cilinder er nog op zit kun je ook gewoon een zuigerstop gebruiken, kun je zo bij de bromboer hale, en kost iets van 3 euro ofsow
 
kalm an!!
Makrolon 18-1-2008 23:37 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


als je dan toch zo verstandig bent pak dan het wringijzer uit je doppendoos en niet de ratel

idd, ratel is wel t domste wat je kan doen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Tommyofzo 18-1-2008 23:39 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

idd, ratel is wel t domste wat je kan doen.

tenzij je een goedkoop waardeloos crapding hebt die wel aanbagger mag maar iig, ik was er ff mee naar de autogarage gefietst en ff de luchtsleutel er op gezet, dat scheelt heelv eel gebeun en moeite
 
Makrolon 18-1-2008 23:41 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

tenzij je een goedkoop waardeloos crapding hebt die wel aanbagger mag maar iig, ik was er ff mee naar de autogarage gefietst en ff de luchtsleutel er op gezet, dat scheelt heelv eel gebeun en moeite

met dat laatste ben ik het compleet eens. en het veiligste voor je lagers enzo.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 3643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved