Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - eurobegrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #47347 - eurobegrenzer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Elco 18-1-2008 22:23 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacket
en weet iemand hoe ik van die jackplug een drukschakelaar maak? wil dat namelijk doen maar weet niet hoe het moet alvast bedankt..

Dit bericht is gewijzigd door jacket op 18-1-2008 om 16:05 uur.



volgens mij kan je dit doen door hem open te sloten, die 2 draadjes te verbinden, krimpkousje erom heen, en klaor ben je
 
jacket 18-1-2008 22:39 Print reply

Posts: 502
ohh snap je niet helemaal maar denk dat ik iets anders heb.. als ik er gewoon een druk schakelaar tussen zet.. dus dat pinnetje eraltijd uit en dan tussen die draag een schakelaar zetten?? kan dit ook
 
Maartuhhh 19-1-2008 19:44 Print reply

Posts: 385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacket
en weet iemand hoe ik van die jackplug een drukschakelaar maak? wil dat namelijk doen maar weet niet hoe het moet alvast bedankt..

Dit bericht is gewijzigd door jacket op 18-1-2008 om 16:05 uur.


Als het goed is zitten er twee draadjes aan die plug. Knip ze alletwee door. Pak je tweepolige schakelaartje en soldeer het ene draadje aan de ene poot, en dat andere aan die andere poot.

Het principe van die plug is dat je contact maakt door de stekker erin te doen. Als je nou ipv die plug een schakelaar doet, moet je vanzelf merken welke kant de schakelaar op moet staan wil de begrenzer aan gaan.

Als je het niet snapt zeg je het maar. Dan probeer ik het simpeler uit te leggen.
 
Ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is oranje...
Erik 39 19-1-2008 19:47 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maartuhhh
[...]


Als het goed is zitten er twee draadjes aan die plug. Knip ze alletwee door. Pak je tweepolige schakelaartje en soldeer het ene draadje aan de ene poot, en dat andere aan die andere poot.

Het principe van die plug is dat je contact maakt door de stekker erin te doen. Als je nou ipv die plug een schakelaar doet, moet je vanzelf merken welke kant de schakelaar op moet staan wil de begrenzer aan gaan.

Als je het niet snapt zeg je het maar. Dan probeer ik het simpeler uit te leggen.

ja leg uit
Lijkt mij ook een beter idee, ipv die plug.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Geared 19-1-2008 19:55 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

ja leg uit
Lijkt mij ook een beter idee, ipv die plug.

maar, met een schakelaar heb je eerder dat ze denken dat het een begrenzer is.

Maarten, jij legt het principe van de plug precies verkeerd om uit, plug erin verbind die niet, plug eruit verbind die wel.

als er geen stekkertje inzit, komen die wie zijn aangewezen tegen elkaar, hij verbind door, begrenzer aan, doe je het pinnetje erin, dan word die onderbroken omdat de plug uit 2 delen bestaat, gescheiden door dat zwarte, zo verbind die dus niet meer door. en is de begrenzer uit.

ik hoop dat het duidelijk is.

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 19-1-2008 om 19:56 uur.


dit is het schema uit de FAQ
dat gedeeltelijke rode lijntje is dus de ontstekingsdraad, daar komt dus een kabel op, bij wijze van spreken maak je er een T splitsing van, je laat de originele nog gewoon doorlopen, maar je maakt er een kabel bij aan, aan die kabel doe je een schakelaar, in geval van eurobegrenzer dus een jackplug, die wel of niet doorverbind, verbind die door, dan komen er vanaf onstekingsdraad door de schakelaar naar de elco's en dan naar het frame, wat het onstekingstijdstip verkloot(ontregelt waardoor begrenst) verbind die niet meer door, dan maken de onstekingsdraad en elco's tegen frame geen contact meer, waardoor die niet meer begrenst.

lang verhaal, hopelijk wel duidelijk

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 19-1-2008 om 20:08 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
jacket 21-1-2008 14:29 Print reply

Posts: 502
ok is zo wel wat duidelijker..
maar kan je ook gewoon tussen 1 van die draden ene druk schakelaar zetten en dan zalmaar zeggen die jackplug eruit zodat je m altijd aan hebt mee onderbreek door die drukschakelaar,, wil me namelijk in me stuurmaken(aan het uiteinden) dan druk ik dus aan de buitenkant van me handvat en dan gaat ie aan?
is dit op deze manier mogelijk??

thx

 
jacket 23-1-2008 15:04 Print reply

Posts: 502
heb dus een andere cdi:s
er loopt naar me cdi een witten en groene en een rode draad waar moet i me eurobegrenzer op aansluiten??
 
Mike-MTX 23-1-2008 15:26 Print reply

Posts: 943
Heel veel mense zegge dat je met een begrenser de onsteking naar de klote helpt .. is dit zo ?
of tenminste met die eurobegrenser
 
Erik 39 23-1-2008 15:26 Print reply

Posts: 15088
Eurobegrenzer juist niet, lees dit topic pagina 1 en de site.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Mike-MTX 23-1-2008 15:27 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Eurobegrenzer juist niet, lees dit topic pagina 1 en de site.


hmm oke
 
jacket 12-2-2008 21:33 Print reply

Posts: 502
ik heb m dus nog steeds niet aangesloten:S
nu zij dus iemand tegen me je hoeft m helemaal niet op aarde aan te sluiten,, gewoon op je witte en rode draad???

maar weet iemand welke kleur mijn signaaldraad is? dus die van een yamaha dt50sm uit 2005??
 

Dit topic is 5628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved