Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rs achterwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47328 - Rs achterwiel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 16-1-2008 23:37 Print topicpost
Posts: 521
Heey allemaal!
Laatst ging mijn achterwiel enorm slingeren. Dacht eerst dat het de ketting was, toen hier gevraagd, jullie raadde me toen aan em achterwiel lagers te vervangen. Ik heb dit laten doen bij leertouwer(met een pers). Toen erop gezet, en toen had ik alleen een klein zwiebeltje bij 6000 toeren, verder niet. Maar sinds gister zwiebeld hij weer erger, en vandaag werd het nog erger. Wat kan dit zijn? me achterwiel kan ik een ietsje bewegen horizontaal, maar toen de eerste was dat veel erger. Zou het ook aan me ketting kunnen liggen? die staat wel een beetje slap, maar ebn bang dat k hem te strak zet(vorige keer gedaan, toen moest ik dus nieuwe lagers). iemand een idee?
 

mtx-motard 16-1-2008 23:38 Print reply

Posts: 14947
zit je as vast?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
rubbert 16-1-2008 23:40 Print reply

Posts: 8825
het kan idd aan je ketting liggen dat hij bij een bepaald toerental gaat trillen, maar wat versta jij precies met "wiebelen" ?

je moet hem gewoon zo op spannen dat hij 2 cm speling heeft, en de achterwiellagers van rs hebben er sowieso een handje van om eruit te lopen, heel zwak punt


btw: check ook even of die bout door je achterbrug goed vast zit

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-1-2008 om 23:40 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
renoeius 17-1-2008 1:14 Print reply

Posts: 6409
zitten je lagers wel goed vast in het lagerhuis?
ik had er ook last van. dacht dat ze wel goed vast zaten, maar het ging snel weer wiebelen en slingeren.
als je je wiel echt heen en weer kan bewegen, zit het niet goed.
 
Jelle rs50 17-1-2008 9:29 Print reply
Posts: 521
me achterwiel lagers zijn ook bij leertouwer erin "geperst". Dus het lijkt me dat die wel goed zijn. Me ketting is misschien lichtelijk overleden? met wiebelen bedoel ik dat voor me gevoel me as los zit. heel apart gevoel
 
PRO TUNING 17-1-2008 10:54 Print reply

Posts: 4000
Lagers ergens inpersen lijkt me geen goed idee, je schraapt altijd materiaal weg.

Verwarm het deel waar de lagers inkomen, dan vallen ze bijna op hun plaats.
 
clutch 17-1-2008 11:06 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
me achterwiel lagers zijn ook bij leertouwer erin "geperst". Dus het lijkt me dat die wel goed zijn. Me ketting is misschien lichtelijk overleden? met wiebelen bedoel ik dat voor me gevoel me as los zit. heel apart gevoel


check eerst idd je ketting. zorg dat alles goed vast zit daar achter. heb je dat zowie zo van je lijst af. En kijk ook effe of je een slag in je remschijf hebt. zelf nooit gehad. maar het schijnt te kunnen
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
oenoehoofd 17-1-2008 11:07 Print reply

Posts: 17851
Idd, slag in je tandwielen.
Versleten ketting.
Boel niet goed vast.
Lagers er niet goed in. (Zoals Pro al zegt, je had beter niet kunnen persen)
Slag in schijf.
Slag in je velg.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Vuile Beunkoe 17-1-2008 11:09 Print reply

Posts: 6114
Kijk ook eens even naar je achterbrugas
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
clutch 17-1-2008 11:10 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
Idd, slag in je tandwielen.
Versleten ketting.
Boel niet goed vast.
Lagers er niet goed in. (Zoals Pro al zegt, je had beter niet kunnen persen)
Slag in schijf.
Slag in je velg.


gewoon alles wat draait en de boel bij elkaar moet houden checken. misschien uitlijnen? gewoon 2 rechte latjes langs je achterwiel leggen en kijken of je voor wiel dan in het midden van die latjeszit. moet je wel doen als je brommer rechtop staat, dus niet op standaard. anders kun je ook afmeten tussen je band en je achterbrug. ben ik alleen niet weg van, want het gaat erom dat je achterwiel recht op je voorwiel staat.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
-Bassie- 17-1-2008 11:50 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]


gewoon alles wat draait en de boel bij elkaar moet houden checken. misschien uitlijnen? gewoon 2 rechte latjes langs je achterwiel leggen en kijken of je voor wiel dan in het midden van die latjeszit. moet je wel doen als je brommer rechtop staat, dus niet op standaard. anders kun je ook afmeten tussen je band en je achterbrug. ben ik alleen niet weg van, want het gaat erom dat je achterwiel recht op je voorwiel staat.



denk dat er spelling zit op je achterbrug as brommer op standaart en dan je achterwiel heen en weer bewegen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
mtx-motard 17-1-2008 12:22 Print reply

Posts: 14947
gewoon terug gaan naar die brommerzaak en zeggen dat hij weer wiebelt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved