Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer veel te snel warm.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47327 - brommer veel te snel warm.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

o-G melvino 16-1-2008 21:45 Print topicpost
Posts: 383
ey mensen ik heb de search en alles al gebruikt maar kan
nauwelijks iets vinden.

ik start mijn brommer maar wordt veel te snel warm.

hier eerst mijn set-up:

merk brommer: honda nsr. bouwjaar: 1994.
50cc(snel)(watgekoeld)
powerfilter malossie.
18mm carb. met sproeier 104.
uitlaat : turbokit high quality q2<<-- foute spelling mogelijk:P)

maar mijn brommer wordt veel te snel heet dus.
afstelboutje voor bezine ingedraaid maar meer kan niet , anders maakt me brommer te veel toeren.

ik heb pas geleden wel mijn watekoelingsresevoir bijgevuld
met ''kant&klare koelvloeistof.
zou het anders hier ook aan kunnen liggen , zou je de waterkoeling ook moeten ontluchten o.i.d.?
of moet er gewoon een grotere sproeier in voor meer bezine?

iig wil ik alvast jullie bedanken voor de hulp

m.v.g. melvin.

Dit bericht is gewijzigd door o-G melvino op 16-1-2008 om 21:45 uur.
 

Niek de Wildt 16-1-2008 21:46 Print reply
Posts: 7168
staat je ontsteking optijd??
en wat bedoel je met:
afstelboutje voor bezine ingedraaid maar meer kan niet
welke afstel boutje??
 
Banaan 16-1-2008 21:47 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
staat je ontsteking optijd??
en wat bedoel je met:
afstelboutje voor bezine ingedraaid maar meer kan niet
welke afstel boutje??


stationair schroef denk k
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-1-2008 21:48 Print reply

Posts: 7728
zou op een te arm mengsel kunnen duiden, maar als je hem niet ontlucht hebt bij het kvs verversen zou ik dat eerst maar even doen ja: eventjes laten lopen met de dop eraf, en ff in alle slangen knijpen zodat luchtbellen eruit komen.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 16-1-2008 21:50 Print reply

Posts: 13700
Opent je thermostaat wel volledig ?
 
o-G melvino 16-1-2008 21:55 Print reply
Posts: 383
excuses voor eventuele verkeerde woordenschat hoor , maar ben niet echt nog een prof. in de brommerwereld.

maar met afstelschroef voor bezine bedoel ik idd de stationair-schroef.
ontluchten met dop eraf moet ik dus doen en in alle slangen knijpen voor de luchtbellen?

te arme mengsel ? ik heb niet al te veel meer in de tank zitten maar ik tank altijd mengsmering en heb in der tijd ook niet anders gedaan.

maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens het ontluchten van de radiateur?

en de thermostaat?? waar kan ik die vinden ? als het in me blok is dan kies ik iig dat als laatst.


 
Riejurat 16-1-2008 21:55 Print reply

Posts: 302
Chek ef je afstelling en als die t niet is even kijken of je radiateur goede luchtstrom krijgt en dan ef je thermostaat koken om te kijken of die wel goed open gaat .
ps thermostaat zit in je kop van je cilinder in die buis d8 ik maar dan moet je ef de slangen eraf trekken en de kvs eruit laten lopen

Dit bericht is gewijzigd door Riejurat op 16-1-2008 om 21:57 uur.
 
Erik 39 16-1-2008 22:00 Print reply

Posts: 15088
Lucht in systeem zodat het water niet goed rondgaat (had ik ook )
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
MB-DRAGSTER 16-1-2008 22:01 Print reply

Posts: 76
ondluchten van je koelfloestof syseem kan je ook doen door um ff te starten en dan bij te vullen is het meeste lucht er ook uit.

Maar je moet je ganaald klipje eens een gleufje naar beneden zetten krijgt ie meer benziene.

als ie dan nog snel warm word doe er even een grotere sproeier in.
 
ARWIN_honda 16-1-2008 22:01 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
excuses voor eventuele verkeerde woordenschat hoor , maar ben niet echt nog een prof. in de brommerwereld.

maar met afstelschroef voor bezine bedoel ik idd de stationair-schroef.
ontluchten met dop eraf moet ik dus doen en in alle slangen knijpen voor de luchtbellen?

te arme mengsel ? ik heb niet al te veel meer in de tank zitten maar ik tank altijd mengsmering en heb in der tijd ook niet anders gedaan.

maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens het ontluchten van de radiateur?

en de thermostaat?? waar kan ik die vinden ? als het in me blok is dan kies ik iig dat als laatst.



thermostaat zit in het pijpje waar je kvs slang op de cilinderkop komt
 
Suzuki GSX-R600 K4
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-1-2008 22:01 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: o-G melvino
excuses voor eventuele verkeerde woordenschat hoor , maar ben niet echt nog een prof. in de brommerwereld.

maar met afstelschroef voor bezine bedoel ik idd de stationair-schroef.
ontluchten met dop eraf moet ik dus doen en in alle slangen knijpen voor de luchtbellen?

te arme mengsel ? ik heb niet al te veel meer in de tank zitten maar ik tank altijd mengsmering en heb in der tijd ook niet anders gedaan.

maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens het ontluchten van de radiateur?

en de thermostaat?? waar kan ik die vinden ? als het in me blok is dan kies ik iig dat als laatst.



ff wat ophelderen
- stationarschroef; daarmee regel je niet de hoeveelheid benzine, maar hoe ver je gasschuif al naar boven staat met het gas dicht
- te arm mengsel; hiermee bedoel ik niet hoeveel benzine je nog hebt, maar de verhouding lucht/benzine. te arm is te weinig benzine, te rijk is te veel benzine.
- thermostaat: deze dient ervoor om de brommer wat sneller op temperatuur te laten komen. hij zit ergens in je kvs systeem, vaak in de cilinderkop. je kunt hem controleren door hem in een bakje met heet water te leggen. als hij in orde is opent hij volledig.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Eat My Dust 16-1-2008 22:03 Print reply

Posts: 2562
wat is de kleur van je bougie?
wit=te arm, dus te heet worden
bruin=perfect, met je fikken afblijven als het die kleur word
zwart=te vet mengsel

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 16-1-2008 om 22:07 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
MB-DRAGSTER 16-1-2008 22:05 Print reply

Posts: 76
heej da is een goeie
 
nielskempen 16-1-2008 22:14 Print reply

Posts: 469
meestal gwn ff aan de koelingsslangen wiebelen want dan gaat de luchtbel er vanzelf uit want ik denk dat er een luchtbel in je pomp zit
 
Edwin_Nsr 17-1-2008 8:38 Print reply
Posts: 200
zoiest had ik ook met men nsr het probleem bij mij in opgelost door het watervloeistof gekoelde deel te ontluchten dus onder de tank zit een dop die heb ik er af gehaald en daar koelvloeistof ingedaan en bij mij deed hij het gelijk weer

srry van spelfouten
 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht
mr200r 17-1-2008 12:26 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Opent je thermostaat wel volledig ?

Zegt je metertje dat hij te heet wordt?

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 17-1-2008 om 12:28 uur.
 
mr200r

Dit topic is 6742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved