Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe kan ik mijn 50cc zeta het zuinigst laten rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47309 - hoe kan ik mijn 50cc zeta het zuini...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 18-1-2008 9:47 Print reply

Posts: 453
ik zie dus dat het best moet lukken
ik heb al verschillende uitlate gehoord maar weet nog niet welke het word.

ik wou dus een uitlaat die mooi zwaar geluid geeft dus geen knetter ding en hij moet niet zorge dat de brommer gaat zuipen.

welke is het best??

homoet gewoon (dat is volgens mij de proma look alleen met lange demper) heb ik het fout zeg het ff
homoet special (de lange met normale demper look:P)
proma
techno
luhao
boss 70cc
orginineel
techno 70cc

in ieder geval bedankt voor de info's van de setup's
nu weet ik in iedergeval wat ik kan verwachte
 
-jaZper- 18-1-2008 10:34 Print reply

Posts: 3841
50cc getuned + homoet + 20mm mikuni (imi troep) = 60 km op 1 tank
 
groene motoren gaan harder
Frysk 18-1-2008 12:59 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
ik zie dus dat het best moet lukken
ik heb al verschillende uitlate gehoord maar weet nog niet welke het word.

ik wou dus een uitlaat die mooi zwaar geluid geeft dus geen knetter ding en hij moet niet zorge dat de brommer gaat zuipen.

welke is het best??

homoet gewoon (dat is volgens mij de proma look alleen met lange demper) heb ik het fout zeg het ff
homoet special (de lange met normale demper look:P)
proma
techno
luhao
boss 70cc
orginineel
techno 70cc

in ieder geval bedankt voor de info's van de setup's
nu weet ik in iedergeval wat ik kan verwachte



zorg dat hij STIL word.. dan krijg je een zwaar geluid met ori ontgrensde uitlaat..
echt zwaar zal het niet worden maar beter dan een 'snelle' uitlaat
 
giggitybyte
Viertakt 18-1-2008 13:08 Print reply

Posts: 3586
Waarschijnlijk zal een laagtoerig cilindertje je wat meer helpen dan zo'n hoogtoerige zeta.

Ja of een 4takt blokje monteren, ik heb wel eens een MTX gezien waarin ze een CB50 blokje hadden gehangen. Met een 20mm carb, electronische CDI ontsteking, 80cc kit, snelle nok liep hij mooi rustig 90~, met een verbruik van rond de 1:40.


En trouwens, een knalhoge compressie verhoogt het rendement, dus meer energie met evenveel benzine, kop goed afvlakken, of een berekende cilinderkop wil ook wel eens helpen.

EDIT: iets verkeerd getypt

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 18-1-2008 om 13:15 uur.
 
Viertakt uber alles.
mb-rider 18-1-2008 16:11 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
50cc getuned + homoet + 20mm mikuni (imi troep) = 60 km op 1 tank

60 km op een tank?? soww hoge benzine koste:P hahah mag je vaak tanke.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc

En trouwens, een knalhoge compressie verhoogt het rendement, dus meer energie met evenveel benzine, kop goed afvlakken, of een berekende cilinderkop wil ook wel eens helpen.
(...)
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 18-1-2008 om 13:15 uur.



wwas ik idd al van plan om mijn kop te laten vlakken bij een kennis,
die zei ook al dat dat veel ging helpen.

en dan ga ik denk dan toch maar voor de luhao(orgineel ontgrenst)jammer dat die dinge er niet uitzien (wat is het toch lastig al die wensen:P)

maar is wel een idee om een 4takt blok op te kopen en dat onder mijn mb te zette:P hou ik in me achterhoofd
 
rik hulkenberg 18-1-2008 16:15 Print reply

Posts: 10029
ga jij heel gou je mond spoelen die luhoa is de mooiste uitlaat voor een mb
als je die luhoa geen mooie uitlaat vind ben je geen mb liefhebber
 
mb-rider 18-1-2008 16:23 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ga jij heel gou je mond spoelen die luhoa is de mooiste uitlaat voor een mb
als je die luhoa geen mooie uitlaat vind ben je geen mb liefhebber


hahahahhahahaha ik bedoelde met niet uit zien (standaard:P) niet speciaal snap je het is niet lelijk maar het is niet speciaal
 
rik hulkenberg 18-1-2008 16:26 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


hahahahhahahaha ik bedoelde met niet uit zien (standaard:P) niet speciaal snap je het is niet lelijk maar het is niet speciaal

nja orginele mb's zijn nu het speciaalst
je ziet ze bijna niet meer rijden
 
Viertakt 18-1-2008 17:05 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]

60 km op een tank?? soww hoge benzine koste:P hahah mag je vaak tanke.


[...]



wwas ik idd al van plan om mijn kop te laten vlakken bij een kennis,
die zei ook al dat dat veel ging helpen.

en dan ga ik denk dan toch maar voor de luhao(orgineel ontgrenst)jammer dat die dinge er niet uitzien (wat is het toch lastig al die wensen:P)

maar is wel een idee om een 4takt blok op te kopen en dat onder mijn mb te zette:P hou ik in me achterhoofd


-offtopic:-
Mocht je dan een 4takt blok erop zetten, zet er dan een staand 4takt blok (cb/cy/xl -50) op, een liggend blok op een MB ziet er niet uit.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 3728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved