Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe kan ik mijn 50cc zeta het zuinigst laten rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 688 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47309 - hoe kan ik mijn 50cc zeta het zuini...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 15-1-2008 20:00 Print topicpost

Posts: 453
ik heb een 50 cc zeta liggen die ik onder me mb ga zetten alleen op welke manier of welke setups zullen het zuinigst rijden en toch snel :P

ik heb nog 70cc boss liggen maar die maakt een herrie van hier tot .. vul zelf maarin:P en dat ding laat je brommer zuipen alsof er een gat in je tank zit:P

en wat voor extra nut heeft een mallosie 4 kleps membraam? brandstof beter doorgeven?

en een originele uitlaat(laagtoerig) is alleen maar slecht denk ik omdat een 50cc zeta hoogtoerig is.

en welke uitlaat is het best voor een 50 zeta (liefst geen herriepijp)

iemand ideƫ?? ik zou hem het liefst rond de 1lit. op 25km laten rijden.

owja mijn mb heeft 6 bak.


Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 15-1-2008 om 20:01 uur.
 

Niek de Wildt 15-1-2008 20:11 Print reply
Posts: 7168
wil je redelijk snel en toch zuinig met een 2takt honda, dan is een 80cc blok ORI een goede keuze
maar om snel en zuinig te rijden met een 50cc gaat je niet lukken.
 
mtx-motard 15-1-2008 20:12 Print reply

Posts: 14947
homoet (niet de special maar de gewone)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
wil je redelijk snel en toch zuinig met een 2takt honda, dan is een 80cc blok ORI een goede keuze
maar om snel en zuinig te rijden met een 50cc gaat je niet lukken.


wat is dit voor onzin sinds wanneer rijd een 80 cc zuiniger als een 50 cc

en zo zuinig is een 80er niet.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 15-1-2008 om 20:12 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mb-rider 15-1-2008 20:15 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
wil je redelijk snel en toch zuinig met een 2takt honda, dan is een 80cc blok ORI een goede keuze
maar om snel en zuinig te rijden met een 50cc gaat je niet lukken.



ik ken mensen die ook met 50 snel zuinig rijde maar ben ook niet van plan een 80cc blok te gaan halen. als jij zegt dat het niet kan help dan zover het wel kan heb ik idd ook nog nooit van gehoord dat je zuiniger rijd met 80cc dan 50cc
 
mb-rider 15-1-2008 20:16 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
homoet (niet de special maar de gewone)

[...]


wat is dit voor onzin sinds wanneer rijd een 80 cc zuiniger als een 50 cc

en zo zuinig is een 80er niet.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 15-1-2008 om 20:12 uur.



je bedoelt de lange dunne homoet die zo erg omhoog loopt.

srry dubbel post:S


hoe hard en zuinig zal dit rijden

50 zeta
12 mm sproeier 85
4 kleps mallosie membraam
homoet uitlaat
6bak
hoge compresie kop(zal dit veel uitmaken vergeleken met 166s)

50cc zeta
12 mm ect
4 kleps mallosie
70cc techno uitlaat
6bak
166s kop

allebij tandwiel verhouding 13/45

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 15-1-2008 om 20:25 uur.
 
De Schout 15-1-2008 20:18 Print reply
Posts: 5327
16mm keihin carbje en snelle origineel lijkende uitlaat erop. bij beetje geschaaft rijden is 1:25 dan wss goed te halen.

nsr liep met getunde ge2, 18 keihin en ori ontgrensde pijp 1:33 als ik lange stukken 80km/h reed. en toch een top van 105 op de teller.

edit: zorg ook altijd voor goede bandenspanning, goed gemseerde en gestelde ketting, niet aanlopende remmen en leer je zelf aan om halfgas op te trekken ofzo

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 15-1-2008 om 20:20 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Niek de Wildt 15-1-2008 20:21 Print reply
Posts: 7168
als je een 50cc die honderd loopt en een 80cc die honderd loopt vergelijkt dan is die 80 toch echt zuiniger....
 
renoeius 15-1-2008 20:35 Print reply

Posts: 6409
ik heb met mijn 50cc immitatie de 80 gehaald. was echt zijn uiterste top. reed normaal 75 ofzo. heb toen ook uitgerekend wat het verbruik was. lag zo rond de 1:28. heb zelfs een keer 1:32 gehaald.

mijn setup was:
50cc immi
16mm keihin
luhao uitlaat (of zoiets)
powerfilter
tandwielverhouding weet ik niet meer precies. was iets van 14-45.

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-1-2008 om 20:37 uur.
 
Makrolon 15-1-2008 20:41 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius
ik heb met mijn 50cc immitatie de 80 gehaald. was echt zijn uiterste top. reed normaal 75 ofzo. heb toen ook uitgerekend wat het verbruik was. lag zo rond de 1:28. heb zelfs een keer 1:32 gehaald.

mijn setup was:
50cc immi
16mm keihin
luhao uitlaat (of zoiets)
powerfilter
tandwielverhouding weet ik niet meer precies. was iets van 14-45.

Dit bericht is gewijzigd door renoeius op 15-1-2008 om 20:37 uur.

ik reed met een 50 cc ori op mtx-sh met 18 kehin en proma makkelijk 1 : 35 met 70 immi haalde ik 1:25 nog makkelijk.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mb-rider 15-1-2008 21:02 Print reply

Posts: 453
ik heb nog een 18mm keihin liggen zal het veel helpen tegen over de 12mm? en wat voor sproeier zal die 18mm nodig hebben?

en wat voor extra's neemt een mallosie 4 kleps membraam met zich mee?? qua prestaties? en zuinigheid
 
stoeptegel 16-1-2008 10:21 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
ik heb nog een 18mm keihin liggen zal het veel helpen tegen over de 12mm? en wat voor sproeier zal die 18mm nodig hebben?

en wat voor extra's neemt een mallosie 4 kleps membraam met zich mee?? qua prestaties? en zuinigheid


Ik heb met hezelfde probleem als jouw gezeten.
Wou wel hard rijden, maar had geen zin in torenhoge benzine rekeningen en veel onderhoud.
Het beste is gewoon op je 50 zeta het volgende:
12 mm keihin
ori ontgrensde luchtfilter
luhao uitlaat
mss afgevlakte kop
ontsteking vervroegen
en dan niet al te licht vertanden en goed afstellen.
Dan moet een verbruik van 1:25 tot 1:35 wel te halen zijn.
Ik zelf heb gewoon met 80 blok rondgereden.
Met compleet ori mb8 setup deed dat 85 km per uur met veel koppel en 1:25.Met proma 80, reed hij aps echt heel lekker door en deed hij 1:20 . Hopelijk heb je hier wat aan
 
80 cc ownatsj
mtx-motard 16-1-2008 12:36 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]


Ik heb met hezelfde probleem als jouw gezeten.
Wou wel hard rijden, maar had geen zin in torenhoge benzine rekeningen en veel onderhoud.
Het beste is gewoon op je 50 zeta het volgende:
12 mm keihin
ori ontgrensde luchtfilter
luhao uitlaat
mss afgevlakte kop
ontsteking vervroegen
en dan niet al te licht vertanden en goed afstellen.
Dan moet een verbruik van 1:25 tot 1:35 wel te halen zijn.
Ik zelf heb gewoon met 80 blok rondgereden.
Met compleet ori mb8 setup deed dat 85 km per uur met veel koppel en 1:25.Met proma 80, reed hij aps echt heel lekker door en deed hij 1:20 . Hopelijk heb je hier wat aan


12 keihin bestaat niet, 13 mm keihin bedoel je.

het licht voornamelijk aan je rechterhand hoeveel je verbruikt. daarin tegen moet hij goed afgesteld staan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Scorp 17-1-2008 21:00 Print reply

Posts: 271
ik heb zelf

50cc zeta
snelle homoet (hoge toeren) uitlaat
(imi) 16mm keihin sproeier 85
twv 14-50

rijdt ongeveer 1 op 20 maar trekt wel aardig in de toeren
 
rik hulkenberg 17-1-2008 22:10 Print reply

Posts: 10029
ik heb op mijn mb licht bewerkte ori cil licht begrensde 18mm keihin luhao uitlaat als ik de carb ontgrens kan ie 75
haal als ik 55 rij 1 op 36 ongeveer
 
Frysk 17-1-2008 22:20 Print reply

Posts: 34928
80 blok kopen met goeie setup maar toch een 18mm carb..

kun je 80 rijden en redelijk zuinig rijden.

ik rijd 80 met 7k
en ongeveer halfgas dus dat is echt ideaal.. zodra ik de gas opentrek en naar top ga zuipt ie in 1 stuk door
 
giggitybyte
HONDA MTX-TREME 17-1-2008 23:01 Print reply

Posts: 1486
80cc ori kun je ook erg zuinig rijden ik reed er zelf 1:23 mee, deze cilinder was zelfs getuned en de rest van setup was; 20mm mikuni en Proma 80cc.
 

Dit topic is 3729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved