Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda SS50 aan de praat krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47307 - Honda SS50 aan de praat krijgen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asbsolute16 15-1-2008 19:21 Print topicpost

Posts: 2485
hallo,

ik zit opgezadeld met een Honda SS50 van mn baas die niet wilt starten. Dat ding heeft 2jaar stil gestaan. Dus zowiezo zal ik de carb, tank, luchtfilter goed schoonmaken. Blokolie hoeft niet van me baas, dus dat zit wel goed dan

Van de bougie komt een knappe blauwe vonk af. En hoort het dat als je de neus vlak bij ijzer houdt, dat er dan een vonk vanaf springt? Maar ik neem dus aan dat de ontsteking, condensator en contactpunten in orde zijn. Contactpunten heb ik al lichtjes opgeschuurd en op 0.35 gezet.

Maar nu zit ik een beetje in over die kleppen. Ik had ze geprobeerd af te stellen op 0.5mm, maar nu hoor ik hem erg tikken als ik een trap geef op de kickstart. Ik denk dat ik mijn kleppen heb gesteld met de zuiger op het laagste punt. Ik weet wel dat ik de klep aan de uitlaatkant niet kon bewegen. Nu heb ik het zo afgesteld, dat de ene keer de kleppen goed los komen en de andere keer zitten ze redelijk vast en hebben ze alleen lichte zijwaartse speling.

Maar weet iemand een manier om te controleren wanneer mijn zuiger in de hoogste stand staat?

en zijn er nog meer punten waar ik moet opletten om die SS50 rijdend te krijgen?


 

Makrolon 15-1-2008 19:31 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
hallo,

ik zit opgezadeld met een Honda SS50 van mn baas die niet wilt starten. Dat ding heeft 2jaar stil gestaan. Dus zowiezo zal ik de carb, tank, luchtfilter goed schoonmaken. Blokolie hoeft niet van me baas, dus dat zit wel goed dan

Van de bougie komt een knappe blauwe vonk af. En hoort het dat als je de neus vlak bij ijzer houdt, dat er dan een vonk vanaf springt? Maar ik neem dus aan dat de ontsteking, condensator en contactpunten in orde zijn. Contactpunten heb ik al lichtjes opgeschuurd en op 0.35 gezet.

Maar nu zit ik een beetje in over die kleppen. Ik had ze geprobeerd af te stellen op 0.5mm, maar nu hoor ik hem erg tikken als ik een trap geef op de kickstart. Ik denk dat ik mijn kleppen heb gesteld met de zuiger op het laagste punt. Ik weet wel dat ik de klep aan de uitlaatkant niet kon bewegen. Nu heb ik het zo afgesteld, dat de ene keer de kleppen goed los komen en de andere keer zitten ze redelijk vast en hebben ze alleen lichte zijwaartse speling.

Maar weet iemand een manier om te controleren wanneer mijn zuiger in de hoogste stand staat?

en zijn er nog meer punten waar ik moet opletten om die SS50 rijdend te krijgen?




kan je het door het bougiegat meten met een schuifmaat oid? of gewoon een schroevendraaier. of misschien met iets flexibels er doorheen gaan want volgends mij zit de bougie er schuin in bij 4t. toch?

 
KTM 525 EXC Supermoto
asbsolute16 15-1-2008 19:33 Print reply

Posts: 2485
dat klopt inderdaad... dat zou goed kunnen werken. Zal morgen even kijken of het werkt

 
TSX.maxi S....... 15-1-2008 19:34 Print reply
Posts: 511
trek je ontstekking kap er maar af daar staan links boven aan 1 streppjes en 1 opt vliegwiel als die gelijk zijn dan staat die in het bovenste dode punt.
en je kan het aan de klepppen zie ook

Dit bericht is gewijzigd door TSX.maxi S....... op 15-1-2008 om 19:34 uur.
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Leen 15-1-2008 19:35 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
hallo,

ik zit opgezadeld met een Honda SS50 van mn baas die niet wilt starten. Dat ding heeft 2jaar stil gestaan. Dus zowiezo zal ik de carb, tank, luchtfilter goed schoonmaken. Blokolie hoeft niet van me baas, dus dat zit wel goed dan

Van de bougie komt een knappe blauwe vonk af. En hoort het dat als je de neus vlak bij ijzer houdt, dat er dan een vonk vanaf springt? Maar ik neem dus aan dat de ontsteking, condensator en contactpunten in orde zijn. Contactpunten heb ik al lichtjes opgeschuurd en op 0.35 gezet.

Maar nu zit ik een beetje in over die kleppen. Ik had ze geprobeerd af te stellen op 0.5mm, maar nu hoor ik hem erg tikken als ik een trap geef op de kickstart. Ik denk dat ik mijn kleppen heb gesteld met de zuiger op het laagste punt. Ik weet wel dat ik de klep aan de uitlaatkant niet kon bewegen. Nu heb ik het zo afgesteld, dat de ene keer de kleppen goed los komen en de andere keer zitten ze redelijk vast en hebben ze alleen lichte zijwaartse speling.

Maar weet iemand een manier om te controleren wanneer mijn zuiger in de hoogste stand staat?

en zijn er nog meer punten waar ik moet opletten om die SS50 rijdend te krijgen?






ehm, die kleppen moet je met een voelermaatje op een bepaalde maat afstellen, zan 0.3mm zijn of iets in die richting, gemeten met kleptuimelaar volledig los van de klep...
 
asbsolute16 15-1-2008 19:49 Print reply

Posts: 2485
0,5 gaf zon boekie aan. maar wat bedoel je met... Gemeten met kleptuimelaar volledig los van de klep?
 
RXBaz 15-1-2008 20:13 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
0,5 gaf zon boekie aan. maar wat bedoel je met... Gemeten met kleptuimelaar volledig los van de klep?


denk dat ie van die voelertjes bedoelt, heb je vast wel eens gezien.
stuk gereedschap met allemaal dunne plaatje metaal en daar staan dikt in mm op. los van de klep is dat ie m net niet meer aanraakt. dus, bijv. 0.5, 0.4 voelertje mag er niet doorheen kunnen,en 0.5 nog net. (zonder fuckin veel wrijving.)


 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
De Schout 15-1-2008 20:15 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
0,5 gaf zon boekie aan. maar wat bedoel je met... Gemeten met kleptuimelaar volledig los van de klep?


.5mm is verdomd veel. zal eerder 0.05 zijn.


edit: kleppen stellen als bijde kleppen dicht zijn en je vliegwiel op t staat.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 15-1-2008 om 20:15 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Niek de Wildt 15-1-2008 20:15 Print reply
Posts: 7168
doe ff een M4 boutje (misschien iets groter of kleiner) in je bougiedop, en kijk of hij als je hem 7mm van de cilinderkop (of iets anders wat goed geleid) een vonk trekt, is deze minder dan 4mm zou ik toch even de ontsteking uitwisselen.
Dit zou ik doen als hij na het juist afstellen van de kleppen en van de ontsteking nog niet start.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-1-2008 om 20:16 uur.
 
Eat My Dust 16-1-2008 12:25 Print reply

Posts: 2562
kleppen
inlaat 0.05
uitlaat 0.08


en je baas is gierig om je geen nieuwe olie te laten halen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
4takker 16-1-2008 13:19 Print reply

Posts: 2395
op en orgineel fliegwiel staan 2 markeeringen een T en een F volgens mij was T dat de zuiger boven in zit
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-1-2008 14:19 Print reply

Posts: 10835
T = top dead center = bovenste dode punt
F = fire = dan moeten de contactpunten beginnen te openen.


 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 2121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved