Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - problemen met derbi!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47282 - problemen met derbi!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rogier2707 14-1-2008 20:42 Print topicpost
Posts: 10
he mense...ik ben nieuw hier en wou ff wat vragen maar in die TF topics kan ik niet reagere dus kreeg ik een tip het zo tedoen


ik heb Derbi senda R X-treme 2003 een Airsel 50 snel en dellorto 14mm carb( weet niet seker is mij verteld)

maar nu komen de problemen net als erik stotterde hij eerst als een gek of nja dat prrr geluidje ..nou is mijn blokje uit elkaar geweest want hij gooide ok olie in de uitlaat volgens een maat kwam dat door de pakking tussen de carter helfden van t blokje ..maar dat bleek niet zo tezijn want hij doet het nogsteeds maar nou is mij verteld dat ik mijn keringen en lagers moest vervangen( nog niet gedaan hoorde het net pas)

maar nu het volgende probleem:

hij maakt als ik in de eerste paar versnelling rij wanneer ik gas loslaat een ZWAAR trillen geluid en de brommer trilt dan als de ...
en als ik eenmaal hoogtoering heb gereden en druk de koppeling in dan houd hij gas/de hogere toeren

ik wou graag weten hou ik mijn brommer lekker kan laten rijden

ik moet dus de keringe enz vervangen
de carb moet vervange worden(lekt)
dat is het voor zover ik weet

mijn idee is om er een 17.5 mm dellorto carb op te sette...sproeier geen vlouw idee

kunnen jullie mij miss want tips / advies geven wat ik het beste kan doen


ik heb dan dus een setup van

50 snel airsel
17.5mm dell carb.
turbokit cromada uitlaatje

en meer weet ik eigelijk niet van dat ding...zoals jullie nu wel in de gaten hebben ben ik niet zo bekend met de brommer en is dit een telang verhaal nu ik zo kijk

graag hoor ik wat van jullie of op mijn profiel of op deze ik zal ze bijde in de gaten houden

sorry dat ik jullie zo met mn probleem lastig val maar na veel denke weet ik niet wat anders tedoen en wegbrengen word een beetje teduur

alvast bedank

gr rogier

 

Ariej 16-1-2008 13:30 Print reply

Posts: 3685
dat hij trild als een gek kan door een slecht afgesteld balansas komen (ik weet niet zeker of senda's die hebben) of misschien door slechte krukaslagers. zelf vind ik die derbi's altijd al als een gek trillen vergeleken met andere brommers.

alleen omdat je carburateur lekt betekend nog niet dat hij vervangen moet worden, dat is zonde van je geld aangezien je het vaak met een half uurtje verholpen kunt hebben. kun je misschien vertellen waar de benzine vandaan komt? onderaan de carburateur uit een tuutje of tussen 2 delen door?


en komt er veel rook uit de uitlaat als je rijdt? als dat zo is komt er of olie, of koelvloeistof in je cilinder terecht. dit kan idd de oorzaak zijn waarom hij zo stotterd. als dit een zoetgeurige witte wolk rook is dan komt er waarschijnlijk koelvloeistof in je cilinder terecht, wat waarschijnlijk betekent dat je koppaking (de afsluiting tussen je cilinder en -kop) lekt. of is dit een blauwe meurende walm rook? dan is het waarschijnlijk olie die in je carter/cilinder terecht komt wat betekent dat je, of veel te veel olie in je benzine gooid (mengsmering) of dat de keerring die je carterholte en het carter waar het koppelingshuis in zit lek is.


als je deze vragen beantwoord probeer dan een goede observatie neer te zetten, met symptonen enz. daar hebben we hier het meeste aan om je vraagstukken te beantwoorden.


 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
derbi-yzf 16-1-2008 13:40 Print reply

Posts: 524
senda's hebben idd geen balansas
 
Derbi-yzf
Rogier2707 16-1-2008 18:38 Print reply
Posts: 10
@ arie

ok de carb lekt bij dat flotterbakje want in de carb waar hij aansluit zit een deuk die er niet uit wil ...een maat mij d8 hem er uit te tikke met een hamer maar dat vond mijn flotter niet leuk maar die is vervangen want hij had nog 1 liggen ...maar het lekken is dus niet verholpen. en ik weet niet precies welke maat carb erop zit want dat staat er niet op :S dus neem ik hem ff mee naar de bromboer en haal ik denk ik een 17.5mm dell.

de rook die uit mn uitlaat komt is blauw en er komt veel olie in de uitlaat maar aan de smering licht het niet want dat hebbe we al geprobeerd door wat minder te smeren dus dan is de keerring lek denk ik

waardoor hij trilt ben ik niet achter miss zijn het indd de lagers maja die koste de kop niet dus vervang ik die ok maar meteen


ik hoop zo een beetje duidelijk te zijn geweest want veel verstand heb ik er niet van xD

gr Rogier
 
mtx-motard 16-1-2008 18:47 Print reply

Posts: 14947
eerst die turbokit uitlaat bij het oud ijzer gooien

dan een 17,5 of 19 mm delorto carb kopen + een metrakit of andere kwaliteits uitlaat.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Rogier2707 16-1-2008 19:10 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
eerst die turbokit uitlaat bij het oud ijzer gooien

dan een 17,5 of 19 mm delorto carb kopen + een metrakit of andere kwaliteits uitlaat.




jah doei wrom moek die weg doen k vind da ding net su mooi
 
mtx-motard 16-1-2008 19:15 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rogier2707
[...]


jah doei wrom moek die weg doen k vind da ding net su mooi


kut kwaliteit
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Rogier2707 16-1-2008 19:35 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


kut kwaliteit



agja hij heb wel n mooi geluidje
 
rubbert 16-1-2008 19:37 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


kut kwaliteit



valt wel wat mee, hebben alleen een tering herrie en zijn heel hoogtoerig, maar als je harder wilt moet je een andere uitlaat idd, en een grotere carb is ook nooit verkeerd
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Rogier2707 16-1-2008 19:39 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



valt wel wat mee, hebben alleen een tering herrie en zijn heel hoogtoerig, maar als je harder wilt moet je een andere uitlaat idd, en een grotere carb is ook nooit verkeerd



dat wel maar hij hoeft ok niet harder hij gaat 80/85 en dat is hard zat ik moet er iedere dag mee na school xD

Dit bericht is gewijzigd door Rogier2707 op 16-1-2008 om 19:43 uur.
 
Tha Merc 19-1-2008 17:07 Print reply
Posts: 2
Het "Trillen als een gek" is volgens sommigen een Derbi kwaaltje ,
mn Derbi Senda Xtreme '04 is helemaal orgineel en helemaal geen last van dus
 
Tha Merc 19-1-2008 17:08 Print reply
Posts: 2
Btw is 't normaal dat die 80 rijd terwijl alles orgineel is ?
En weet iemand een goeie demper
 

Dit topic is 1039 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved