Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dt valt uit bij wegrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47273 - Dt valt uit bij wegrijden
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DMX 14-1-2008 19:06 Print reply
Posts: 24
oke bedankt allemaal!! ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.
 
Saknet 14-1-2008 19:09 Print reply

Posts: 10355
mja te rijk kan ook, aan een geluidsopname valt het beter te horen dan een uitleg en die punten idd ook belangrijk :/

meestal bij verzuiperij dan wil ie wel als je kwart gas geeft of hij moet wel heel erg verzuipen dan valt ie gelijk uit

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-1-2008 om 19:09 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DMX 14-1-2008 19:10 Print reply
Posts: 24
ik zal kijken of ik morgen een geluidsopname kan maken =)
 
Scorp 14-1-2008 19:59 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Ok, heb je wel eens naar het ontstekingstijdstip gekeken? Die moet op 0,4mm staan (tenminste met nieuwe puntjes)


onsteking is goed bij hem, voorheen was er ook niets mis mee..
en met het enkel vernieuwen van de pakkingen en alles goed vast draaien kan niets mis zijn gegaan..

persoonlijk denk ik dat het mss de oudheid van de carborateur zou kunnen zijn.
een carborateur gaat (bij wijze van spreken) nooit kapot, dus werkt altijd, maar je hoort wel eens vaker dat het stuk dat op het spruitstuk aan hoort te sluiten, niet meer zo vlak is als het hoort te zijn, waardoor het (door het oog niet merkbaar) toch valse lucht kan trekken..

hoe denken jullie daarover?

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 14-1-2008 om 20:01 uur.
 
van bussel 14-1-2008 20:10 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
[...]


onsteking is goed bij hem, voorheen was er ook niets mis mee..
en met het enkel vernieuwen van de pakkingen en alles goed vast draaien kan niets mis zijn gegaan..

persoonlijk denk ik dat het mss de oudheid van de carborateur zou kunnen zijn.
een carborateur gaat (bij wijze van spreken) nooit kapot, dus werkt altijd, maar je hoort wel eens vaker dat het stuk dat op het spruitstuk aan hoort te sluiten, niet meer zo vlak is als het hoort te zijn, waardoor het (door het oog niet merkbaar) toch valse lucht kan trekken..

hoe denken jullie daarover?

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 14-1-2008 om 20:01 uur.


zit een kern van waarheid in
als je je spruitstuk (bij een DT) te vast aan draait, trekt deze krom en valt ie niet aftestellen. heb het zelf ook meerdere malen gehad.
eigk is het gewoon een kut brommer(met originele onderdelen)
 
Vehikel 14-1-2008 20:30 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scorp
[...]


onsteking is goed bij hem, voorheen was er ook niets mis mee..
en met het enkel vernieuwen van de pakkingen en alles goed vast draaien kan niets mis zijn gegaan..

persoonlijk denk ik dat het mss de oudheid van de carborateur zou kunnen zijn.
een carborateur gaat (bij wijze van spreken) nooit kapot, dus werkt altijd, maar je hoort wel eens vaker dat het stuk dat op het spruitstuk aan hoort te sluiten, niet meer zo vlak is als het hoort te zijn, waardoor het (door het oog niet merkbaar) toch valse lucht kan trekken..

hoe denken jullie daarover?

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 14-1-2008 om 20:01 uur.

Klopt, die trekken nog wel eens korm.
Is heel simpel te controleren door met remmenreinigrer/wd40/deo/etc op die kier te spuiten en checken of 'ie er op reageert.
Maar meestal is het dan zo, dat ie bijna niet stationair loopt en slecht start, maar om het uit te sluiten kan je voor de zekerheid het ff controleren.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
DMX 16-1-2008 20:04 Print reply
Posts: 24
bedankt allemaal voor jullie hulp,.. ik heb er net een 80 sproeier in gedaan en hij reed alweer een stuk beter,.. morgen een 75 proberen,.. hopelijk rijd hij dan weer goed.

het was dus toch gewoon afstellen,.. door die olie raakte ik in de war.

erg bedankt allemaal!!
 
DMX 17-1-2008 15:23 Print reply
Posts: 24
hmm,.. net met sproeier 75 geprobeerd en alle gasnaald standen,.. nog steeds het probleem na half gas,.. werkt wel iets beter al,.. ik heb zowat overal remcleaner op gespoten en geen reactie, dus geen valse lucht lijkt me.

iemand ideeen?
 
Vehikel 17-1-2008 16:50 Print reply

Posts: 2903
Dan zou ik 'm nog iets kleiner nemen, gasnaaldstand werkt niet altijd, je stelt daarmee meer het middengebied af.
En af en toe je bougiekleur in de gaten houden.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Scorp 17-1-2008 20:55 Print reply

Posts: 271
probeer idd een iets kleinere sproeier..

jongens, zou een kleinere carborateur met een grotere sproeier helpen
misschien??

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 19-1-2008 om 18:19 uur.
 

Dit topic is 3471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved