Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dt valt uit bij wegrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1297 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47273 - Dt valt uit bij wegrijden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DMX 14-1-2008 18:04 Print topicpost
Posts: 24
Hey,

Ik heb een oude Yamaha DT50mx (1982). er was wat mee geprutst door de oude eigenaar (veel te grote sproeier, valse lucht, etc.) en ik ben nu bezig hem een beetje normaal te laten lopen.

Er zit nu een sproeier 85 in met een foamfilter, stationair loopt hij goed, ook als ik gas geef goeie reactie, maar zodra ik ermee weg wil rijden valt hij weg. Het klinkt een beetje als verzuipen, maar als ik hem dan weer wil starten loopt hij met 1 kick.

Ik heb het ook al geprobeerd met sproeier 90 en gasnaald in alle mogelijke standen, maar dat gaf geen grote verschillen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik het moet verhelpen?


-DMX
 

Evo 14-1-2008 18:09 Print reply

Posts: 1239
heb je dit altijd of niet?

want ik heb dit 's ochtends alleen, dan moet ik hem ff warm draaien..
 
DMX 14-1-2008 18:11 Print reply
Posts: 24
ik ben er de hele dag mee bezig geweest, hij heeft wel de tijd gehad om even warm te lopen.

ik had zowieso dat hij het in het begin wat minder deed, maar nu kom ik amper vooruit. nog niet eens loopsnelheid. soms doet hij het ineens evnetjes wel, maar dan moet ik heeeeel langzaam mn gas opbouwen en niet ver doorschakelen, hooguit in zn 2 met half gas.

er valt dus niet mee te rijden zo. enig idee wat het ozu kunnen zijn?
 
derbi racer 14-1-2008 18:20 Print reply

Posts: 1037
als je weg rijdt en je drukt de choke erbij dan?
 
Gijs_derbi 14-1-2008 18:44 Print reply

Posts: 594
afstelprobleem...
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
DMX 14-1-2008 18:45 Print reply
Posts: 24
ik zal het zometeen of anders morgen proberen met choke aan.

zou dit ook aan de uitlaat kunnen liggen? hij lekt een beetje bij de aansluiting met de cilinder, en er is pas allemaal olie doorheen gekomen wat teveel in mijn blok zat, kan het dat door de resterende olie in mijn uitlaat en het gat de tegendruk weg is waardoor hij deze symtonen geeft?
 
guido-honda 14-1-2008 18:49 Print reply
Posts: 621
hoezo komt de olie eruit bij je uitlaatpoort?
Als dat zo is, zijn/is je keeringen/keerring lek bij de krukas..

Verder lijkt met het niet, maar doe er gewoon es een goeie pakking
tussen en draai het ff goed aan, merk je het vanzelf!
 
DMX 14-1-2008 18:55 Print reply
Posts: 24
geen idee, ik heb pas mn olie verversd, zou kunnen dat er wat teveel in is gegaan, ik heb gelezen dat hij dat dan eruit laat komen door het er via je cilinder uit te gooien, vandaar de olie dnek ik.

ik zal kijken of de pakking nog goed is en ik zorg goed dat de olie weer helemaal uit mn uitlaat is.
 
Mike-MTX 14-1-2008 18:58 Print reply

Posts: 943
moet je ff ouwhoere met die lucht/stelschroef
 
Saknet 14-1-2008 19:00 Print reply

Posts: 10355
Quote:
geen idee, ik heb pas mn olie verversd, zou kunnen dat er wat teveel in is gegaan, ik heb gelezen dat hij dat dan eruit laat komen door het er via je cilinder uit te gooien,..

ja inderdaad, ten koste van je keerring

mar is iig te weinig, dus valse lucht
of benzine traject verstopt ergens

teveel olie = teveel wrijving = teveel warmte = schadelijk

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-1-2008 om 19:01 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DMX 14-1-2008 19:02 Print reply
Posts: 24
dus het is toch mn luchtschroef? ik dacht dat dat alleen bij stationair effect had, en met mn stationair is niks mis.

hij gooit de olie er dus uit wat je keerring niet leuk vind,.. moet ik deze vervangen?
 
Vehikel 14-1-2008 19:02 Print reply

Posts: 2903
Deze hebben nog contactpunten, ik zou deze vervangen, en weer op 0,4mm zetten.

En nog iets dat je echt moet proberen: haal je luchtfilter er eens af. Ik heb dit probleem ook eens gehad met mijn Dt50mx '82, die heeft al die tijd te rijk gelopen, waardoor mijn filter helemaal vol zat.
Het leek alsof ie te rijk liep.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
guido-honda 14-1-2008 19:04 Print reply
Posts: 621
dat je je keering idd moet vervangen,
met olie bij de krukas loopt ie meestal nogal slecht...
 
DMX 14-1-2008 19:05 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Deze hebben nog contactpunten, ik zou deze vervangen, en weer op 0,4mm zetten.

En nog iets dat je echt moet proberen: haal je luchtfilter er eens af. Ik heb dit probleem ook eens gehad met mijn Dt50mx '82, die heeft al die tijd te rijk gelopen, waardoor mijn filter helemaal vol zat.
Het leek alsof ie te rijk liep.


die vn nmij heeft dus ook een hele tijd te rijk gelopen (160 sproeier =/ ) ik heb mn filter helemaal schoongemaakt met de compressor en er nieuw foam in gezet, mn filter is dus in orde.

Dit bericht is gewijzigd door DMX op 14-1-2008 om 19:05 uur.
 
Mike-MTX 14-1-2008 19:05 Print reply

Posts: 943
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DMX
dus het is toch mn luchtschroef? ik dacht dat dat alleen bij stationair effect had, en met mn stationair is niks mis.

hij gooit de olie er dus uit wat je keerring niet leuk vind,.. moet ik deze vervangen?

Je gewone stel schroef is voor stationair..
luchtschroef niet
 
Vehikel 14-1-2008 19:06 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DMX
[...]


die vn nmij heeft dus ook een hele tijd te rijk gelopen (160 sproeier =/ ) ik heb mn filter helemaal schoongemaakt met de compressor en er nieuw foam in gezet, mn filter is dus in orde.

Dit bericht is gewijzigd door DMX op 14-1-2008 om 19:05 uur.

Ok, heb je wel eens naar het ontstekingstijdstip gekeken? Die moet op 0,4mm staan (tenminste met nieuwe puntjes)
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 3470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved