Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #47273 - Dt valt uit bij wegrijden
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3512 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
DMX |
14-1-2008 18:04 |
Posts: 24 |
Hey,
Ik heb een oude Yamaha DT50mx (1982). er was wat mee geprutst door de oude eigenaar (veel te grote sproeier, valse lucht, etc.) en ik ben nu bezig hem een beetje normaal te laten lopen.
Er zit nu een sproeier 85 in met een foamfilter, stationair loopt hij goed, ook als ik gas geef goeie reactie, maar zodra ik ermee weg wil rijden valt hij weg. Het klinkt een beetje als verzuipen, maar als ik hem dan weer wil starten loopt hij met 1 kick.
Ik heb het ook al geprobeerd met sproeier 90 en gasnaald in alle mogelijke standen, maar dat gaf geen grote verschillen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik het moet verhelpen?
-DMX
|
|
|
|
Evo |
14-1-2008 18:09 |
Posts: 1239 |
heb je dit altijd of niet?
want ik heb dit 's ochtends alleen, dan moet ik hem ff warm draaien..
|
|
|
|
DMX |
14-1-2008 18:11 |
Posts: 24 |
ik ben er de hele dag mee bezig geweest, hij heeft wel de tijd gehad om even warm te lopen.
ik had zowieso dat hij het in het begin wat minder deed, maar nu kom ik amper vooruit. nog niet eens loopsnelheid. soms doet hij het ineens evnetjes wel, maar dan moet ik heeeeel langzaam mn gas opbouwen en niet ver doorschakelen, hooguit in zn 2 met half gas.
er valt dus niet mee te rijden zo. enig idee wat het ozu kunnen zijn?
|
|
|
|
derbi racer |
14-1-2008 18:20 |
Posts: 1037 |
als je weg rijdt en je drukt de choke erbij dan?
|
|
|
|
Gijs_derbi |
14-1-2008 18:44 |
|
DMX |
14-1-2008 18:45 |
Posts: 24 |
ik zal het zometeen of anders morgen proberen met choke aan.
zou dit ook aan de uitlaat kunnen liggen? hij lekt een beetje bij de aansluiting met de cilinder, en er is pas allemaal olie doorheen gekomen wat teveel in mijn blok zat, kan het dat door de resterende olie in mijn uitlaat en het gat de tegendruk weg is waardoor hij deze symtonen geeft?
|
|
|
|
guido-honda |
14-1-2008 18:49 |
Posts: 621 |
hoezo komt de olie eruit bij je uitlaatpoort?
Als dat zo is, zijn/is je keeringen/keerring lek bij de krukas..
Verder lijkt met het niet, maar doe er gewoon es een goeie pakking
tussen en draai het ff goed aan, merk je het vanzelf!
|
|
|
|
DMX |
14-1-2008 18:55 |
Posts: 24 |
geen idee, ik heb pas mn olie verversd, zou kunnen dat er wat teveel in is gegaan, ik heb gelezen dat hij dat dan eruit laat komen door het er via je cilinder uit te gooien, vandaar de olie dnek ik.
ik zal kijken of de pakking nog goed is en ik zorg goed dat de olie weer helemaal uit mn uitlaat is.
|
|
|
|
Mike-MTX |
14-1-2008 18:58 |
Posts: 943 |
moet je ff ouwhoere met die lucht/stelschroef
|
|
|
|
Saknet |
14-1-2008 19:00 |
Posts: 10355 |
Quote: geen idee, ik heb pas mn olie verversd, zou kunnen dat er wat teveel in is gegaan, ik heb gelezen dat hij dat dan eruit laat komen door het er via je cilinder uit te gooien,..
ja inderdaad, ten koste van je keerring
mar is iig te weinig, dus valse lucht
of benzine traject verstopt ergens
teveel olie = teveel wrijving = teveel warmte = schadelijk
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-1-2008 om 19:01 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
DMX |
14-1-2008 19:02 |
Posts: 24 |
dus het is toch mn luchtschroef? ik dacht dat dat alleen bij stationair effect had, en met mn stationair is niks mis.
hij gooit de olie er dus uit wat je keerring niet leuk vind,.. moet ik deze vervangen?
|
|
|
|
Vehikel |
14-1-2008 19:02 |
Posts: 2903 |
Deze hebben nog contactpunten, ik zou deze vervangen, en weer op 0,4mm zetten.
En nog iets dat je echt moet proberen: haal je luchtfilter er eens af. Ik heb dit probleem ook eens gehad met mijn Dt50mx '82, die heeft al die tijd te rijk gelopen, waardoor mijn filter helemaal vol zat.
Het leek alsof ie te rijk liep.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
guido-honda |
14-1-2008 19:04 |
Posts: 621 |
dat je je keering idd moet vervangen,
met olie bij de krukas loopt ie meestal nogal slecht...
|
|
|
|
DMX |
14-1-2008 19:05 |
Posts: 24 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Deze hebben nog contactpunten, ik zou deze vervangen, en weer op 0,4mm zetten.
En nog iets dat je echt moet proberen: haal je luchtfilter er eens af. Ik heb dit probleem ook eens gehad met mijn Dt50mx '82, die heeft al die tijd te rijk gelopen, waardoor mijn filter helemaal vol zat.
Het leek alsof ie te rijk liep.
die vn nmij heeft dus ook een hele tijd te rijk gelopen (160 sproeier =/ ) ik heb mn filter helemaal schoongemaakt met de compressor en er nieuw foam in gezet, mn filter is dus in orde.
Dit bericht is gewijzigd door DMX op 14-1-2008 om 19:05 uur.
|
|
|
|
Mike-MTX |
14-1-2008 19:05 |
Posts: 943 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DMX
dus het is toch mn luchtschroef? ik dacht dat dat alleen bij stationair effect had, en met mn stationair is niks mis.
hij gooit de olie er dus uit wat je keerring niet leuk vind,.. moet ik deze vervangen?
Je gewone stel schroef is voor stationair..
luchtschroef niet
|
|
|
|
Vehikel |
14-1-2008 19:06 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DMX
[...]
die vn nmij heeft dus ook een hele tijd te rijk gelopen (160 sproeier =/ ) ik heb mn filter helemaal schoongemaakt met de compressor en er nieuw foam in gezet, mn filter is dus in orde.
Dit bericht is gewijzigd door DMX op 14-1-2008 om 19:05 uur.
Ok, heb je wel eens naar het ontstekingstijdstip gekeken? Die moet op 0,4mm staan (tenminste met nieuwe puntjes)
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Dit topic is 3512 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|