Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waterstof / alternatieve brandstof?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47265 - Waterstof / alternatieve brandstof?
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 14-1-2008 14:15 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



lichtspoel en accu

een brommerblokje heeft minder waterstof nodig dan een auto he ook kan waterstof op veel armere mengsels lopen dan benzine


Nog steeds kost het maken meer energie dan dat je eruit krijgt. Waar dacht je dat de energie vandaan kwam uit de lichtspoel? Zomaar uit het niets? Daarvoor moet eerst de motor draaien.
 
Honda RC-33
dokocrosser 14-1-2008 14:15 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
je kunt beter overstappen op bioethanol, hier wou ik me brommer op laten lopen. Er is ook een jongen op texel die zijn puch op 50/50 benzine/ ethanol heeft laten lopen. Ethanol maken is op zich niet al te moeilijk, maar eerder duur en het duurt lang. Suiker winnen, gist toevoegen en wachten, destilleren. Er zijn een paar dingen anders met ethanol: het tast rubber aan, de sproeier moet 40% groter zijn, het mengt niet goed met 2 takt olie, er blijft altijd wat water in de ethanol zitten, ook als je het met benzeen destilleert, dan is het welliswaar 100% bioethanol, maar ethanol trekt weer vocht aan.

Dus om je brommer om te bouwen heb je een oliepompje nodig, een grotere sproeier en rubberen delen moeten vervangen worden. Als je geen oliepompje hebt kun je aan de slag gaan met 2 carburateurs waarmee je 1 gebruikt voor benzine en olie en de ander voor ethanol.

voor de mensen die niet weten wat ethanol is: alcohol die ook in bier, wijn en andere alcoholische dranken zit.

Ik had eerst berekend hoe duur ethanol zou zijn als je het maakt uit suiker dat je koopt in de winkel. Dit zou dan 2,10 per liter ethanol worden, het verbruik is 40% groter, dus dat is niet echt handig.

GOedkoper is het om suiker uit suikerbieten of andere planten te winnen en dit te gebruiken.

btw: het verbruik stijgt wel met 40%, maar het vermogen stijgt ook (21%) en het koppel ook (16%) zie http://www.autoliefh...php/products_id/1052


maar het is alsnog duurder en dat wou hij niet
 
ikkejw 14-1-2008 14:16 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Nog steeds kost het maken meer energie dan dat je eruit krijgt. Waar dacht je dat de energie vandaan kwam uit de lichtspoel? Zomaar uit het niets? Daarvoor moet eerst de motor draaien.



ja dat is idd wel een probleem. misschien dan 's nachts accu opladen en overdag rijden?

dan neem ik wel een auto accu natuurlijk, zo'n 4Ah ding trekt zoiets nooit.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-1-2008 om 14:17 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
bart de scootergek 14-1-2008 14:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ja dat is idd wel een probleem. misschien dan 's nachts accu opladen en overdag rijden?

dan neem ik wel een auto accu natuurlijk, zo'n 4Ah ding trekt zoiets nooit.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-1-2008 om 14:17 uur.


Dan verplaats je het probleem dus naar je ouders, want die betalen de stroom dan.

Daarnaast ga je de benodigde energie niet kwijtraken in een klein accutje.

Heb je trouwens wel eens gevraagd wat een elektrolyse installatie kost, zit stukje platina op wat erg veel geld kost. En zie je t voor je, een mobiel elektrolyse apparaat gevoed met stroom uit een accu en dat op een rijdende brommer :P. Als er een steentje tegen aan komt breekt het ding.
 
Honda RC-33
ikkejw 14-1-2008 14:26 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Dan verplaats je het probleem dus naar je ouders, want die betalen de stroom dan.

Daarnaast ga je de benodigde energie niet kwijtraken in een klein accutje.

Heb je trouwens wel eens gevraagd wat een elektrolyse installatie kost, zit stukje platina op wat erg veel geld kost. En zie je t voor je, een mobiel elektrolyse apparaat gevoed met stroom uit een accu en dat op een rijdende brommer :P. Als er een steentje tegen aan komt breekt het ding.


het schijnt dat grafiet (carbon) staafjes zowat even goed werken als platina
enige nadeel is dat je dan co2 krijgt ipv zuurstof (geloof ik!)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
bart de scootergek 14-1-2008 14:30 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


het schijnt dat grafiet (carbon) staafjes zowat even goed werken als platina
enige nadeel is dat je dan co2 krijgt ipv zuurstof (geloof ik!)


Jip, maar gaat stuk minder lang mee.

http://www.thuisexpe...lyse/electrolyse.htm

Waar ga je zoiets kwijt raken, waar sla je de waterstof tijdelijk op? Hoe doseer je de waterstof? Hoe meng je met lucht? Hoe ga je de ontsteking extreem verlaten?
 
Honda RC-33
mtx-motard 14-1-2008 15:16 Print reply

Posts: 14947
beter zet je er nieuwe lagers in. dan kun je jou krukaskeering ook ff vervangen want daar verlies je nu veel benzine.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ikkejw 14-1-2008 15:57 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Jip, maar gaat stuk minder lang mee.

http://www.thuisexpe...lyse/electrolyse.htm

Waar ga je zoiets kwijt raken, waar sla je de waterstof tijdelijk op? Hoe doseer je de waterstof? Hoe meng je met lucht? Hoe ga je de ontsteking extreem verlaten?


tijdelijke opslag.. daar kon ik eigenlijk ook niks op bedenken. je moet een gigantische en zware tank hebben wil je de waterstof erin houden, daarom vind ik het ook z'n onnozel idee om waterstof te tanken en om te zetten naar electriciteit met zo'n fuel cell

dosering moet lukken met een LPG carb. die moet wss wel een constante druk hebben om goed te kunnen werken, dus daar zal een reduceerventiel voor moeten komen.

ontsteking kun je wel iets bij boren, of een adaptertje maken om hem een aantal cm te kunnen verschuiven

 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-motard 14-1-2008 16:00 Print reply

Posts: 14947
gewoon lpg tankje scoren, MT tank openflexen en daarin plaatsen. (je houd een MT uiterlijk/politie)

en dat op een carb zetten, en oliepomp gewoon op het spruitstuk.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
bart de scootergek 14-1-2008 16:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


tijdelijke opslag.. daar kon ik eigenlijk ook niks op bedenken. je moet een gigantische en zware tank hebben wil je de waterstof erin houden, daarom vind ik het ook z'n onnozel idee om waterstof te tanken en om te zetten naar electriciteit met zo'n fuel cell

dosering moet lukken met een LPG carb. die moet wss wel een constante druk hebben om goed te kunnen werken, dus daar zal een reduceerventiel voor moeten komen.

ontsteking kun je wel iets bij boren, of een adaptertje maken om hem een aantal cm te kunnen verschuiven



Je moet weten dat waterstof eigenlijk alleen een energiedrager is, je stopt er met elektriciteit energie in, en haalt er doorgaans weer elektriciteit uit. Dat BMW het ook heeft gebruikt als brandstof voor een ICE wil niet zeggen dat dat systeem ook goed werkt.
Tank van die BMW Hydragen 7 was binnen twee weken compleet leeg gelekt, waterstof laat zich moeilijk in een tank houden. Andere oplossing is een tank met metaalhydriden, maar dat staat nog een beetje in de kinderschoenen.
Op school waren er tests geweest met een scooter op 100% H2, maar dat was vrij oncontroleerbaar, voor een betere ontbranding zijn ze overgestapt op een mengsel van H2 en ethanol.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gewoon lpg tankje scoren, MT tank openflexen en daarin plaatsen. (je houd een MT uiterlijk/politie)

en dat op een carb zetten, en oliepomp gewoon op het spruitstuk.


Kan dus niet, lekt het dwars doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 14-1-2008 om 16:04 uur.
 
Honda RC-33
Dargor 14-1-2008 16:16 Print reply

Posts: 1771
beter ga je op gas rijden :P

daar heb je volgens mij een injectie motor voor nodig..
iemand een idee of/hoe je een willekeurige brommer kan ombouwen naar injectie??
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Joel_koningslust 14-1-2008 16:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
beter ga je op gas rijden :P

daar heb je volgens mij een injectie motor voor nodig..
iemand een idee of/hoe je een willekeurige brommer kan ombouwen naar injectie??


injectie+ecu erop zetten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
nielskempen 14-1-2008 16:17 Print reply

Posts: 469
haha ik wens je veel succes maar het gaat je niet lukken want als het jou lukt waren er al lang broms op de markt die zo zouden werken
http://formulazero.nl/pagina/formula_zero
dat ook wel geinig om ff te kijken
 
RXBaz 14-1-2008 16:18 Print reply

Posts: 1879
op waterstof wil WEL, heb een keer een artikel gelezen van een 70cc puch die op waterstofliep. ergens op texel, was van t zomer een keer.

as je googelt moet je t kunnen vinden
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Derbi-Olaf 14-1-2008 16:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
op waterstof wil WEL, heb een keer een artikel gelezen van een 70cc puch die op waterstofliep. ergens op texel, was van t zomer een keer.

as je googelt moet je t kunnen vinden

ik denk dat ik weet welke je bedoeld maar die liep op ethanol?
als we dezelfde in onze gedachten hebben
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 11526 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved