Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waterstof / alternatieve brandstof?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47265 - Waterstof / alternatieve brandstof?
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banaan 14-1-2008 13:21 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Of je koop een Puch met trappers, als de tank leeg is ga je fietsen


mt met trappers, kan je toch zeggen dat je brommer rijd he

 
Joel_koningslust 14-1-2008 13:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
doe je ook zo ff of niet
ff gloeibougietje dr in en diesel tanken



dan moet je ook hogere compressie enz
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
bart de scootergek 14-1-2008 13:47 Print reply

Posts: 8916
Haha waterstof, ik ben op school bezig om een heftruck op waterstof te laten lopen, maar als je merkt wat daar allemaal bij komt kijken.

Vind eerst maar eens een methode om waterstof langer dan een week op te slaan zonder een mega aanhager nodig te hebben :P.

Je kunt beter benzine blijven rijden, het geld dat je nodig hebt om iets om te bouwen kost vaak al meer dan je uiteindelijk bespaard. Hooguit dat een dieselblokje werkt.
 
Honda RC-33
helly 14-1-2008 13:53 Print reply

Posts: 2424
als het goed is kan je auto tog op zonnebloemolie rijden zonder aanpassingen. misschien ook je brommer. is stuk goedkoper
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
bart de scootergek 14-1-2008 13:55 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
als het goed is kan je auto tog op zonnebloemolie rijden zonder aanpassingen. misschien ook je brommer. is stuk goedkoper


Zonnebloemolie als vervanger voor een ouderwetse diesel is mogelijk ja, dus moet je eerst de brommer geschikt maken voor het diesel-principe en dan kun je gebruik maken van zonnebloemolie.
 
Honda RC-33
ikkejw 14-1-2008 13:58 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Haha waterstof, ik ben op school bezig om een heftruck op waterstof te laten lopen, maar als je merkt wat daar allemaal bij komt kijken.

Vind eerst maar eens een methode om waterstof langer dan een week op te slaan zonder een mega aanhager nodig te hebben :P.

Je kunt beter benzine blijven rijden, het geld dat je nodig hebt om iets om te bouwen kost vaak al meer dan je uiteindelijk bespaard. Hooguit dat een dieselblokje werkt.



ik was ook niet van plan om waterstof te tanken, maar water

en dan daar waterstof uit halen dmv electrolyse en meteen verbruiken.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
bart de scootergek 14-1-2008 13:59 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ik was ook niet van plan om waterstof te tanken, maar water

en dan daar waterstof uit halen dmv electrolyse en meteen verbruiken.


Alleen kost het proces om waterstof uit water te halen een heel stuk meer energie dan er uit de verbranding van waterstof komt, gaat niet lukken dus.
 
Honda RC-33
Cross lover 14-1-2008 14:00 Print reply

Posts: 210
met water elektrolyse krijg je ook zuurstof erbij. Waterstof & zuurstof = knalgas.

Veel kans dat je cilindertje dit houd! Net zoals Bart al zei, begin er maar niet aan. Plus een explosie is snel gemaakt
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
dokocrosser 14-1-2008 14:01 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



ik was ook niet van plan om waterstof te tanken, maar water

en dan daar waterstof uit halen dmv electrolyse en meteen verbruiken.


En hoe wil je die stroom opwekken dan? en wat je dan produceert is veels te weinig

het is nog bijna geen enkele fabriek gelukt om een echt succesvolle waterstof auto of motor te maken dus dan lijkt met het ook een beetje heel onlogisch dat jij zomaar een brommertje op waterstof kunt laten lopen
 
bart de scootergek 14-1-2008 14:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


En hoe wil je die stroom opwekken dan? en wat je dan produceert is veels te weinig

het is nog bijna geen enkele fabriek gelukt om een echt succesvolle waterstof auto of motor te maken dus dan lijkt met het ook een beetje heel onlogisch dat jij zomaar een brommertje op waterstof kunt laten lopen


Er draait anders al zat, ik heb met mijn project ondertussen genoeg redelijk draaiende brandstofcellen gezien, we hebben op school zelf een waterstoflab met draaiende cel.

Het concept werkt, kost alleen heel erg veel moeite om de onderdelen er omheen fatsoenlijk aan het functioneren te krijgen.

Maar waterstof kan hij idd vergeten, dat doe je als particuliertje niet even.
 
Honda RC-33
dokocrosser 14-1-2008 14:07 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Er draait anders al zat, ik heb met mijn project ondertussen genoeg redelijk draaiende brandstofcellen gezien, we hebben op school zelf een waterstoflab met draaiende cel.

Het concept werkt, kost alleen heel erg veel moeite om de onderdelen er omheen fatsoenlijk aan het functioneren te krijgen.

Maar waterstof kan hij idd vergeten, dat doe je als particuliertje niet even.


op welke school zit je dan?
 
bart de scootergek 14-1-2008 14:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


op welke school zit je dan?


HTS-Autotechniek, hier werk ik aan:
klik
 
Honda RC-33
ikkejw 14-1-2008 14:11 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


En hoe wil je die stroom opwekken dan? en wat je dan produceert is veels te weinig



lichtspoel en accu

een brommerblokje heeft minder waterstof nodig dan een auto he ook kan waterstof op veel armere mengsels lopen dan benzine
 
Preserve nature - Always wear a helmet
dokocrosser 14-1-2008 14:12 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


HTS-Autotechniek, hier werk ik aan:
klik


Ik wil later ook naar de hts autotechniek
jullie hebben daar toch ook zoon motorscooter die op H2 rijdt ofniet?
80% H2 en 20%aardgas of zo
die was ook wel vet
 
tvmierlo 14-1-2008 14:13 Print reply
Posts: 277
je kunt beter overstappen op bioethanol, hier wou ik me brommer op laten lopen. Er is ook een jongen op texel die zijn puch op 50/50 benzine/ ethanol heeft laten lopen. Ethanol maken is op zich niet al te moeilijk, maar eerder duur en het duurt lang. Suiker winnen, gist toevoegen en wachten, destilleren. Er zijn een paar dingen anders met ethanol: het tast rubber aan, de sproeier moet 40% groter zijn, het mengt niet goed met 2 takt olie, er blijft altijd wat water in de ethanol zitten, ook als je het met benzeen destilleert, dan is het welliswaar 100% bioethanol, maar ethanol trekt weer vocht aan.

Dus om je brommer om te bouwen heb je een oliepompje nodig, een grotere sproeier en rubberen delen moeten vervangen worden. Als je geen oliepompje hebt kun je aan de slag gaan met 2 carburateurs waarmee je 1 gebruikt voor benzine en olie en de ander voor ethanol.

voor de mensen die niet weten wat ethanol is: alcohol die ook in bier, wijn en andere alcoholische dranken zit.

Ik had eerst berekend hoe duur ethanol zou zijn als je het maakt uit suiker dat je koopt in de winkel. Dit zou dan 2,10 per liter ethanol worden, het verbruik is 40% groter, dus dat is niet echt handig.

GOedkoper is het om suiker uit suikerbieten of andere planten te winnen en dit te gebruiken.

btw: het verbruik stijgt wel met 40%, maar het vermogen stijgt ook (21%) en het koppel ook (16%) zie http://www.autoliefh...php/products_id/1052
 

Dit topic is 11594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved