Jarco |
13-1-2008 17:42 |
Posts: 4520 |
Lijkt me eerder op een warm/vastloper.
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 13-1-2008 om 17:43 uur.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 17:43 |
Posts: 818 |
nee ik heb de compressie gemeten en die kwam op 4/5
|
|
|
|
falco |
13-1-2008 17:46 |
Posts: 3724 |
probeer ander bougietje, en trek voor de zekerheid je cilinder open om te kijken of alles daar nog goed is.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 17:47 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
probeer ander bougietje, en trek voor de zekerheid je cilinder open om te kijken of alles daar nog goed is.
bougie heb ik ook al geprobeerd dee het zelfde oja de bougie wordt ook nat
Dit bericht is gewijzigd door mobylette op 13-1-2008 om 17:48 uur.
|
|
|
|
Rick_koningslust |
13-1-2008 17:47 |
Posts: 1467 |
ik zou toch maar eens naar de cilinder en zuiger kijken,
kijk anders eens door de uitlaatpoort, hoeft niet alles eraf
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 17:48 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
ik zou toch maar eens naar de cilinder en zuiger kijken,
kijk anders eens door de uitlaatpoort, hoeft niet alles eraf
en wat zou er dan kunnen zijn dus wat jij zegt met een schoevendraaier kijken of ie nog goed is
|
|
|
|
kenny77 |
13-1-2008 17:50 |
Posts: 29286 |
meestal als je bougie nat is dan krijgt die geen of geen goede vonk.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 17:52 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
meestal als je bougie nat is dan krijgt die geen of geen goede vonk.
dat dacht ik ook maar hij heeft een mooie blauwe vonk en is ook regelmatig,
maar zou het kunnen zijn dat ie te laat onsteekt en als ik dan de choke erop doe en volgas heb en dan stop er nog wat benzine in zit en dat onsteekt als ik half gas geef zonder choke
Dit bericht is gewijzigd door mobylette op 13-1-2008 om 17:53 uur.
|
|
|
|
- Kevin - |
13-1-2008 17:55 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mobylette
dat dacht ik ook maar hij heeft een mooie blauwe vonk en is ook regelmatig
Als de ontsteking van slag is dan heb je wel af en toe een knal uit de uitlaatpoort.
Als je bougie wel vonkt en krachtig denk ik eerder aan een benzine toevoer probleem.
Maar ivm dat water, beste is om geen gas te geven met kicken of aanlopen ivm verzuipen.
Gewoon even in een hogere versnelling, benzine kraan open en shoke open (als je die hebt dan) en flink stuk ermee rennen. Kijken wat die dan doet en even je bougie weer nakijken.
Wat eventueel ook kan, beetje benzine via je bougiegat op je cilinderkop spuiten (met iets waarmee je benzine er verneveld in krijgt) dan nieuwe bougie erin en aankicken op lopen.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 17:57 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Als de ontsteking van slag is dan heb je wel af en toe een knal uit de uitlaatpoort.
Als je bougie wel vonkt en krachtig denk ik eerder aan een benzine toevoer probleem.
Maar ivm dat water, beste is om geen gas te geven met kicken of aanlopen ivm verzuipen.
Gewoon even in een hogere versnelling, benzine kraan open en shoke open (als je die hebt dan) en flink stuk ermee rennen. Kijken wat die dan doet en even je bougie weer nakijken.
Wat eventueel ook kan, beetje benzine via je bougiegat op je cilinderkop spuiten (met iets waarmee je benzine er verneveld in krijgt) dan nieuwe bougie erin en aankicken op lopen.
er komt idd een knal om de paar kicken de toevoer heb ik alles al schoon gemaakt
dat zou ik zo is proberen
|
|
|
|
- Kevin - |
13-1-2008 17:59 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mobylette
er komt idd een knal om de paar kicken de toevoer heb ik alles al schoon gemaakt
dat zou ik zo is proberen
Dan je heb je zeker weten een ontstekings probleem, even de ontsteking op tijd zetten en weer aankicken / lopen.
|
|
|
|
kenny77 |
13-1-2008 18:00 |
Posts: 29286 |
Als die in een keer op de rem ging is het idd meestal een vastof warm loper zoals al gezegd is .
Ik heb bij mijn cr80 wel een keer gehad dat die ook opeens stoppte en als die dan echt koud was dan ging die aan , maar dan maar een paar seconden en viel die uit en was niet meer aan tekrijgen , als die dan weer koud was ging die weer aan en die die weer het zelfde,
Toen heb ik hem een keer eens helmaal schoon gemaakt cilinder eraf schoon gemaakt uitlaat luchtvilter en carb , en toen deed die het weer, wat het was geen idee .
Volgens mij kan je de onsteking ook verdraaien , misschien dat de grond plaat los is getrilt en dat die zich heeft verschoeven?
Voor de rest zou ik het niet weten.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 18:00 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Dan je heb je zeker weten een ontstekings probleem, even de ontsteking op tijd zetten en weer aankicken / lopen.
en hoe moet je dat doen oja kan ook ff een faq gebruiken
Dit bericht is gewijzigd door mobylette op 13-1-2008 om 18:00 uur.
|
|
|
|
- Kevin - |
13-1-2008 18:01 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mobylette
en hoe moet je dat doen oja kan ook ff knowledge gebruiken
en googlelen op: ontsteking-afstellen.
Staat wel op het World Wide Web.
|
|
|
|
YAMAHA-Power |
13-1-2008 18:02 |
Posts: 818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als die in een keer op de rem ging is het idd meestal een vastof warm loper zoals al gezegd is .
Ik heb bij mijn cr80 wel een keer gehad dat die ook opeens stoppte en als die dan echt koud was dan ging die aan , maar dan maar een paar seconden en viel die uit en was niet meer aan tekrijgen , als die dan weer koud was ging die weer aan en die die weer het zelfde,
Toen heb ik hem een keer eens helmaal schoon gemaakt cilinder eraf schoon gemaakt uitlaat luchtvilter en carb , en toen deed die het weer, wat het was geen idee .
Volgens mij kan je de onsteking ook verdraaien , misschien dat de grond plaat los is getrilt en dat die zich heeft verschoeven?
Voor de rest zou ik het niet weten.
maar het ging niet ineenkeer ( al had ik een snelheid dus zal het kunnen zijn dat ie wle vol "remde" ) en ik kon geen gas meer geven
|
|
|
|