Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda cr 125 loopt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47257 - Honda cr 125 loopt niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHA-Power 13-1-2008 17:42 Print topicpost

Posts: 818
hallo,

ik heb sinds kort een honda cr,
hij liep perfect en de bougie had een mooi koffie bruine met melk kleur.

ik ree toen een keer met de honda op een recht stuk
en toen ik ree begon ie in een keer stoppen ( leek net of ie remde :S ) daarna wou ie niet meer lopen

ik heb toen alles schoon gemaakt carb spruit enzo
vandaag heb k mn uitlaat er onder heen gehaald en toen kwam er water uit ( wss door het schoon maken ) dus ik denk nu moet ie wel lopen want daar kunnen ze heel slecht tegen
dus eerst even de bougie er uit en paar keer gekickt, toen de bougie weer erin ( zonder uitlaat ) gekickt dee niks toen de shoke er op volgas en daarna weer eraf en ongeveer half gas daarna doet ie heel iets ( wil aanslaan maar lukt hem niet )


wat kan dit zijn mn vader zegt dat ie te laat onsteekt

alvast bedankt
 

Jarco 13-1-2008 17:42 Print reply

Posts: 4520
Lijkt me eerder op een warm/vastloper.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 13-1-2008 om 17:43 uur.
 
YAMAHA-Power 13-1-2008 17:43 Print reply

Posts: 818
nee ik heb de compressie gemeten en die kwam op 4/5
 
falco 13-1-2008 17:46 Print reply

Posts: 3724
probeer ander bougietje, en trek voor de zekerheid je cilinder open om te kijken of alles daar nog goed is.
 
YAMAHA-Power 13-1-2008 17:47 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
probeer ander bougietje, en trek voor de zekerheid je cilinder open om te kijken of alles daar nog goed is.


bougie heb ik ook al geprobeerd dee het zelfde oja de bougie wordt ook nat


Dit bericht is gewijzigd door mobylette op 13-1-2008 om 17:48 uur.
 
Rick_koningslust 13-1-2008 17:47 Print reply

Posts: 1467
ik zou toch maar eens naar de cilinder en zuiger kijken,
kijk anders eens door de uitlaatpoort, hoeft niet alles eraf
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
YAMAHA-Power 13-1-2008 17:48 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
ik zou toch maar eens naar de cilinder en zuiger kijken,
kijk anders eens door de uitlaatpoort, hoeft niet alles eraf

en wat zou er dan kunnen zijn dus wat jij zegt met een schoevendraaier kijken of ie nog goed is
 
kenny77 13-1-2008 17:50 Print reply

Posts: 29286
meestal als je bougie nat is dan krijgt die geen of geen goede vonk.
 
YAMAHA-Power 13-1-2008 17:52 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
meestal als je bougie nat is dan krijgt die geen of geen goede vonk.

dat dacht ik ook maar hij heeft een mooie blauwe vonk en is ook regelmatig,

maar zou het kunnen zijn dat ie te laat onsteekt en als ik dan de choke erop doe en volgas heb en dan stop er nog wat benzine in zit en dat onsteekt als ik half gas geef zonder choke

Dit bericht is gewijzigd door mobylette op 13-1-2008 om 17:53 uur.
 
- Kevin - 13-1-2008 17:55 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mobylette
dat dacht ik ook maar hij heeft een mooie blauwe vonk en is ook regelmatig


Als de ontsteking van slag is dan heb je wel af en toe een knal uit de uitlaatpoort.

Als je bougie wel vonkt en krachtig denk ik eerder aan een benzine toevoer probleem.

Maar ivm dat water, beste is om geen gas te geven met kicken of aanlopen ivm verzuipen.

Gewoon even in een hogere versnelling, benzine kraan open en shoke open (als je die hebt dan) en flink stuk ermee rennen. Kijken wat die dan doet en even je bougie weer nakijken.

Wat eventueel ook kan, beetje benzine via je bougiegat op je cilinderkop spuiten (met iets waarmee je benzine er verneveld in krijgt) dan nieuwe bougie erin en aankicken op lopen.
 
YAMAHA-Power 13-1-2008 17:57 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Als de ontsteking van slag is dan heb je wel af en toe een knal uit de uitlaatpoort.

Als je bougie wel vonkt en krachtig denk ik eerder aan een benzine toevoer probleem.

Maar ivm dat water, beste is om geen gas te geven met kicken of aanlopen ivm verzuipen.

Gewoon even in een hogere versnelling, benzine kraan open en shoke open (als je die hebt dan) en flink stuk ermee rennen. Kijken wat die dan doet en even je bougie weer nakijken.

Wat eventueel ook kan, beetje benzine via je bougiegat op je cilinderkop spuiten (met iets waarmee je benzine er verneveld in krijgt) dan nieuwe bougie erin en aankicken op lopen.


er komt idd een knal om de paar kicken de toevoer heb ik alles al schoon gemaakt
dat zou ik zo is proberen
 
- Kevin - 13-1-2008 17:59 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mobylette
er komt idd een knal om de paar kicken de toevoer heb ik alles al schoon gemaakt
dat zou ik zo is proberen


Dan je heb je zeker weten een ontstekings probleem, even de ontsteking op tijd zetten en weer aankicken / lopen.
 
kenny77 13-1-2008 18:00 Print reply

Posts: 29286
Als die in een keer op de rem ging is het idd meestal een vastof warm loper zoals al gezegd is .

Ik heb bij mijn cr80 wel een keer gehad dat die ook opeens stoppte en als die dan echt koud was dan ging die aan , maar dan maar een paar seconden en viel die uit en was niet meer aan tekrijgen , als die dan weer koud was ging die weer aan en die die weer het zelfde,
Toen heb ik hem een keer eens helmaal schoon gemaakt cilinder eraf schoon gemaakt uitlaat luchtvilter en carb , en toen deed die het weer, wat het was geen idee .

Volgens mij kan je de onsteking ook verdraaien , misschien dat de grond plaat los is getrilt en dat die zich heeft verschoeven?

Voor de rest zou ik het niet weten.
 
YAMAHA-Power 13-1-2008 18:00 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Dan je heb je zeker weten een ontstekings probleem, even de ontsteking op tijd zetten en weer aankicken / lopen.

en hoe moet je dat doen oja kan ook ff een faq gebruiken

Dit bericht is gewijzigd door mobylette op 13-1-2008 om 18:00 uur.
 
- Kevin - 13-1-2008 18:01 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mobylette
en hoe moet je dat doen oja kan ook ff knowledge gebruiken


en googlelen op: ontsteking-afstellen.

Staat wel op het World Wide Web.
 
YAMAHA-Power 13-1-2008 18:02 Print reply

Posts: 818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als die in een keer op de rem ging is het idd meestal een vastof warm loper zoals al gezegd is .

Ik heb bij mijn cr80 wel een keer gehad dat die ook opeens stoppte en als die dan echt koud was dan ging die aan , maar dan maar een paar seconden en viel die uit en was niet meer aan tekrijgen , als die dan weer koud was ging die weer aan en die die weer het zelfde,
Toen heb ik hem een keer eens helmaal schoon gemaakt cilinder eraf schoon gemaakt uitlaat luchtvilter en carb , en toen deed die het weer, wat het was geen idee .

Volgens mij kan je de onsteking ook verdraaien , misschien dat de grond plaat los is getrilt en dat die zich heeft verschoeven?

Voor de rest zou ik het niet weten.

maar het ging niet ineenkeer ( al had ik een snelheid dus zal het kunnen zijn dat ie wle vol "remde" ) en ik kon geen gas meer geven
 

Dit topic is 5409 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved