Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas blijft draaien als ik de koppeling inknijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47225 - krukas blijft draaien als ik de kop...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 12-1-2008 14:10 Print topicpost
Posts: 208
bij mijn suzuki rm is iets niet goed met de koppeling.
als ik zonder cilinder mijn koppelingshendel inknijp en in zijn 1 of 2 of 3 etc zet en ik loop een stukje met de motor met koppeling in dan blijft het krukas draaien. dus als ik de koppeling nou inknijp ofniet, hij blijft altijd draaien.

wat kan het zijn?
 

-wokkel- 12-1-2008 14:13 Print reply

Posts: 1129
als de motor koud is plakken de platen wat opelkaar. dat is normaal dat is bij mijn rm ook wss als je in knijpt en wat kracht zet dat ie wel slipt

 
jeroenmtx 12-1-2008 14:15 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
als de motor koud is plakken de platen wat opelkaar. dat is normaal dat is bij mijn rm ook wss als je in knijpt en wat kracht zet dat ie wel slipt




dat heb ik al geprobeert. ik had de drijfstang geblokkeerd zodat het krukas niet meer kon bewegen maar toch schiet hij er dan niet af.

ik moet er wel bijzeggen dat het blok al een half jaar stilstaat
 
-wokkel- 12-1-2008 14:16 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]



dat heb ik al geprobeert. ik had de drijfstang geblokkeerd zodat het krukas niet meer kon bewegen maar toch schiet hij er dan niet af.

ik moet er wel bijzeggen dat het blok al een half jaar stilstaat

dan kan het zijn dat je platen echt aan elkaar zitten. heeftie ook zonder olie gestaan??
 
jeroenmtx 12-1-2008 14:17 Print reply
Posts: 208
dat weet ik niet
moet ik ff kijke.


er zit olie in

Dit bericht is gewijzigd door jeroenmtx op 12-1-2008 om 14:19 uur.
 
koekie - Administrator 12-1-2008 14:18 Print reply

Posts: 12588
als hij zo lang heeft stilgestaan moet de boel gewoon ff loskomen! dus zet hem in elkaar, doe er nieuwe olie in, en rij ff een rondje.

Dan doet ie het vast wel weer
 
Haaks de hoek om!
jeroenmtx 12-1-2008 14:20 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
als hij zo lang heeft stilgestaan moet de boel gewoon ff loskomen! dus zet hem in elkaar, doe er nieuwe olie in, en rij ff een rondje.

Dan doet ie het vast wel weer



hoe ken je nou rijde als de koppeling het niet doen.
warmdraaien bedoel je
 
-wokkel- 12-1-2008 14:23 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]



hoe ken je nou rijde als de koppeling het niet doen.
warmdraaien bedoel je


haha aanduwen in zin 2 en gewoon rijden als ik ga crosse dan gebruik ik nooit de koppeling alleen om op te trekken en snel terug te schakelen
 
koekie - Administrator 12-1-2008 14:29 Print reply

Posts: 12588
idd, gewoon aanduwen kan makkelijk
 
Haaks de hoek om!
Harold 12-1-2008 15:02 Print reply

Posts: 1052
Je kunt ook gewoon je koppelingsdeksel er even afpakken en netjes de platen van elkaar halen die hoogstwss gewoon vastgeplakt zijn.
Alles er weer in nieuwe olie er op en klaar.

Soms zit het zo goed vast geplakt dat het na warm rijden nog niet los komt.
Heb ik is met een cr250 gehad: gas er op en tegelijk de achterrem intrappen.... kwam echt niet los.
 
Geared 12-1-2008 20:22 Print reply

Posts: 606
uh.. misschien dom, maar een krukas hoort toch te draaien als de motor aan is??

de koppeling zorgt er alleen maar voor dat de overbrenging van de krukas naar de tandwielen niet wil, een soort vrij dus.

edit: sorry niet goed gelzen, hij had de cilinder er af.

de koppelingsplaten zijn waarschijnlijk versleten ja

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 12-1-2008 om 20:23 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-1-2008 20:29 Print reply

Posts: 7728
dat is denk altijd wel dat ie niet 100% vrij komt..
ik zou eerst je cilinder eens erop schroeven en proberen of je kunt rijden. vaak is die slip niet groot genoeg om nog vooruit te komen met koppeling in
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved