Matthijsar50 |
10-1-2008 18:20 |
Posts: 1029 |
denk dat het met massa te maken heeft, omdat niks het meer doet..
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
klikx |
10-1-2008 18:22 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
denk dat het met massa te maken heeft, omdat niks het meer doet..
Massa?
Als ik battery door meet krijg ik ook geen aanduiding dat er iets van voltage maar is?
|
|
|
|
Vehikel |
10-1-2008 18:23 |
Posts: 2903 |
Als alles het niet meer doet, is het simpel. Dan zit er zeer waarschijnlijk een breuk aan het begin van de kabelboom (waar het 't blok uit komt). Ik zal daar gaan zoeken, stekkertjes na-lopen en schoonmaken of zelfs vervangen.
Nog mooier zal zijn als je een multimeter hebt, zet 'm op Ampères, zwarte probe op je frame, andere opje kabelboom en meet of er sroom loopt. Zo ja, dan heb je ergens kortsluiting.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
klikx |
10-1-2008 18:30 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Als alles het niet meer doet, is het simpel. Dan zit er zeer waarschijnlijk een breuk aan het begin van de kabelboom (waar het 't blok uit komt). Ik zal daar gaan zoeken, stekkertjes na-lopen en schoonmaken of zelfs vervangen.
Nog mooier zal zijn als je een multimeter hebt, zet 'm op Ampères, zwarte probe op je frame, andere opje kabelboom en meet of er sroom loopt. Zo ja, dan heb je ergens kortsluiting.
Multimeter heb ik ja? Dus gewoon op die zwarte kabel ding houden dan?
Dus na gaan als er kabels los zijn eigenlijk?
|
|
|
|
Vehikel |
10-1-2008 18:35 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]
Multimeter heb ik ja? Dus gewoon op die zwarte kabel ding houden dan?
Dus na gaan als er kabels los zijn eigenlijk?
Nou, eigenlijk meten of er geen kortsluiting in zit. Niks brandt, dus er staat geen spanning (volt), dan mag er ook geen stroom (ampere) opstaan, staat dat er wel, dan heb je kortsluiting.
Dus:
-Je zet de meter op Ampere (tussen 0A en 20A zit je wel goed denk).
-De zwarte meetpen op je frame (iig ergens waar ie massa maakt).
-Met de rode meetpen moet je de kabelboom meten, bijv. de pen in een stekkertje doen, of bij je lamp oid. (ergens waar spanning hoort te staan iig).
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
klikx |
10-1-2008 18:38 |
Posts: 783 |
Ok ga ik doen! zal voor morgen wel zijn denk ik!
|
|
|
|
-Bassie- |
10-1-2008 18:39 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Nou, eigenlijk meten of er geen kortsluiting in zit. Niks brandt, dus er staat geen spanning (volt), dan mag er ook geen stroom (ampere) opstaan, staat dat er wel, dan heb je kortsluiting.
Dus:
-Je zet de meter op Ampere (tussen 0A en 20A zit je wel goed denk).
-De zwarte meetpen op je frame (iig ergens waar ie massa maakt).
-Met de rode meetpen moet je de kabelboom meten, bijv. de pen in een stekkertje doen, of bij je lamp oid. (ergens waar spanning hoort te staan iig).
stop niet doen!!!
dan krijg je kortsluitign en knalt je multimeter stuk.
zet hem beter op spanning.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
klikx |
10-1-2008 18:40 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
stop niet doen!!!
dan krijg je kortsluitign en knalt je multimeter stuk.
zet hem beter op spanning.
WAt is het nu?
|
|
|
|
-Bassie- |
10-1-2008 18:41 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]
WAt is het nu?
op volt zetten.
want een spannings meter zet je paralel en een ampere meter in serie want daar moet een verbruiker tussen.
dus op volt zetten
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
rik hulkenberg |
10-1-2008 18:47 |
Posts: 10029 |
heb je je zekering al nagekenen
|
|
|
|
Vehikel |
10-1-2008 19:30 |
Posts: 2903 |
Waarom op volt zetten? Er brandt niks, dus dan weet je al dat er geen spanning loopt.
Excuses, amperemeter moet idd serie staan.
Ik zou sowieso ff de verbindingen bij het blok (en accu) controleren, aangezien niks het doet, zit de oorzaak waarschijnlijk aan het begin.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
vespa_hein |
10-1-2008 19:42 |
Posts: 466 |
zekering zit onder je accu beter check je die eerst
|
|
|
|
klikx |
10-1-2008 20:04 |
Posts: 783 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
zekering zit onder je accu beter check je die eerst
Ga ik morgen doen en dan is proberen door te mete? Maar op welke stand moet het nu?
|
|
|
|
Vehikel |
10-1-2008 20:07 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]
Ga ik morgen doen en dan is proberen door te mete? Maar op welke stand moet het nu?
Ik denk dat je het eerst moet proberen zonder te meten, maar zoeken of je ergens een breuk kan vinden, en ff proberen de stekkertjes schoonmaken, en dan weer testen.
Als je zekeringen er nog inzitten, dan kan je er denk wel van uit gaan dat er geen kortsluiting is.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
klikx |
11-1-2008 17:59 |
Posts: 783 |
Ok vandaag is gekeken zekering is niet kapot! Maar denk dat ik het weet! Aan de rechtse achterkap zit een zwart doosje waar 4 draden in samen komen! Hier zijn ze alle 3 uit zit nog maar 1? Maar dit is een fiche dus die moet hersteld worden? Gaat het hier mee te maken hebben?
Mvg joeri
|
|
|
|