Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelvloeistof in mn cil. Waterkering of voetpaking?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47188 - Koelvloeistof in mn cil. Waterkerin...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Cross lover 10-1-2008 17:34 Print topicpost

Posts: 210
Hey allemaal,

Probleempje;

Mn compressie was klote, dus k had de zuigerveren vervangen. Toen zag ik bij het eraf halen van mn cilinder dat de voetpakking (het gaat om een NSR 6-bak op een mtx-sh) redelijk doorgedrukt was in het midden (waar er nog een poort zit van de waterkoeling, maar die afgesloten wordt door de voetpakking. Ik zag zegmaar dat de pakking redelijk slap was geworden door de koelvloeistof.

Ik heb dus meteen de voet & koppakking vervangen. Nu wilde ik vanmiddag hem weer starten, loopt de cilinder vol met KVS gvd. Dus ik de koelvloeistof uit mn blok gepompt en m droog gelopen.

Ligt dit nu aan de kering in het waterhuis? Of toch aan de voetpakking?

(als je het niet weet, is dat niet erg, maar reageer dan niet met onzin ajb)
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow

Makrolon 10-1-2008 17:36 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cross lover
Hey allemaal,

Probleempje;

Mn compressie was klote, dus k had de zuigerveren vervangen. Toen zag ik bij het eraf halen van mn cilinder dat de voetpakking (het gaat om een NSR 6-bak op een mtx-sh) redelijk doorgedrukt was in het midden (waar er nog een poort zit van de waterkoeling, maar die afgesloten wordt door de voetpakking. Ik zag zegmaar dat de pakking redelijk slap was geworden door de koelvloeistof.

Ik heb dus meteen de voet & koppakking vervangen. Nu wilde ik vanmiddag hem weer starten, loopt de cilinder vol met KVS gvd. Dus ik de koelvloeistof uit mn blok gepompt en m droog gelopen.

Ligt dit nu aan de kering in het waterhuis? Of toch aan de voetpakking?

(als je het niet weet, is dat niet erg, maar reageer dan niet met onzin ajb)

heb je je kop heeel goed aangedraait? hij moet echt heel strak. als het in je carter kwam, bij de cylinder is het sowieso niet de keerring. die zit bij het koppelingsgedeelte namenlijk.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Eat My Dust 10-1-2008 17:36 Print reply

Posts: 2562
heb je de pakking niet verkeerd erin gedaan oid?
of per ongeluk gescheurt?
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Cross lover 10-1-2008 17:36 Print reply

Posts: 210
Huh? Als die lek is, dan stroomt het toch richting je krukas onder de zuiger?
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
Cross lover 10-1-2008 17:37 Print reply

Posts: 210
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
heb je de pakking niet verkeerd erin gedaan oid?
of per ongeluk gescheurt?


Het is niet de 1e x dat ik zoiets vervang, dus maak je je daar geen zorgen over
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
Leen 10-1-2008 17:37 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

heb je je kop heeel goed aangedraait? hij moet echt heel strak. als het in je carter kwam, bij de cylinder is het sowieso niet de keerring. die zit bij het koppelingsgedeelte namenlijk.



echt heel strak?

houd je kop man, straks liggen die gast zn tapeinden naast zn blok.

voetpakking lijkt me sterk, die lekken niet zo snel, en zeker niet bij de koelwaterkanalen, zou eerder aan je koppakking denken.
 
Cross lover 10-1-2008 17:41 Print reply

Posts: 210
ze zitten gewoon goed vast (vast = vast zegmaar)

En mn koppakking is helemaal nieuw, maar de voetpakking is echt van dat papier zegmaar. K snap sowieso niet waarom ze niet bij de cilinder de onderkant van die KVS poort hebben dichtgemaakt, maar dat zo'n papieren kut ding het moet afsluiten...

Maar als het dit níet is, dan heb ik denk ik een groter probleem met keerringen ed?
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
Menu2t 10-1-2008 17:41 Print reply

Posts: 2815
wat leen zegt.

ik heb het zelf ook wel eens gehad, toen was men kop krom. maar dat verwacht ik nietzomaar
 
NSR Supersprint special!
Cross lover 10-1-2008 17:46 Print reply

Posts: 210
die is gewoon nog recht bij me, k heb alles nagekeken etc. k begrijp er ook geen reet van...

Maar zijn er geen andere voetpakkingen van NSR? en hoort de voetpakking éct die poort van de cilinder wel af te sluiten? Of stroomt de KVS door poorten in de carter?
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
Makrolon 10-1-2008 17:55 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



echt heel strak?

houd je kop man, straks liggen die gast zn tapeinden naast zn blok.

voetpakking lijkt me sterk, die lekken niet zo snel, en zeker niet bij de koelwaterkanalen, zou eerder aan je koppakking denken.

bij mij moet dat wel. anders lekt ie gewoon. en t is een honda he, dat breekt allemaal niet zo snel als bij een gare opel oid

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 10-1-2008 om 19:31 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved