Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Neutraal NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47187 - Neutraal NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 10-1-2008 17:19 Print topicpost

Posts: 2114
Hey,

dit is al vanaf de aankoop van mijn nsr meer ik vind het zelf niet zo super erg, maar het is natuurlijk wel mooi als hij weer notmaal is, als de motor uit staat kan ik overal heen schakelen, als de motor aan staat, kan ik wel vanaf de neutraal naar de 1 schakelen, maar dan niet meer naar de neutraal terug, ik kan omhoog duwen wat ik wil hij wil gewoon niet naar de neutraal. pas als ik de motor weer uit zet kan ik hem weer in de neutraal tikken. maar als ik de motor aan heb kan ik wel vanaf de 2 een klein tikje naar beneden geven. hoort dit zo? of wat kan dit zijn?
 

Tommyofzo 10-1-2008 17:21 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
Hey,

dit is al vanaf de aankoop van mijn nsr meer ik vind het zelf niet zo super erg, maar het is natuurlijk wel mooi als hij weer notmaal is, als de motor uit staat kan ik overal heen schakelen, als de motor aan staat, kan ik wel vanaf de neutraal naar de 1 schakelen, maar dan niet meer naar de neutraal terug, ik kan omhoog duwen wat ik wil hij wil gewoon niet naar de neutraal. pas als ik de motor weer uit zet kan ik hem weer in de neutraal tikken. maar als ik de motor aan heb kan ik wel vanaf de 2 een klein tikje naar beneden geven. hoort dit zo? of wat kan dit zijn?

heb ik ook wel eens last van , soms dan moet ik gff aan het gas hanger (met koppeling in) dan floept ie er zo in, maar dat is soms meestal heb ik nergens last van
 
G33RT 10-1-2008 17:24 Print reply
Posts: 376
jah hebben hondas wel vaker last van, is nix ergs...
De koppeling iets laten aangrijpen en weer helemaal ontkoppelen wil soms wel is helpen...
Moet je gewoon even mee leren omgaan...
 
ARWIN_honda 10-1-2008 17:25 Print reply

Posts: 3534
met mn gpr heb ik het soms,vrij weinig. ik loop vaak ff stukkie navoren, en dan gaat hij ook in zn vrij. tis niks ernstigs iig
 
Suzuki GSX-R600 K4
mb-rider 10-1-2008 17:29 Print reply

Posts: 453
heb ik idd ook weleens niet vaak maar soms op mijn MB
 
Streethonda 10-1-2008 17:42 Print reply

Posts: 2114
dus het is niets ernstigs? wat ik zelf doe is meestal stukje verder rijden halve meter ofzo in zijn 2 tikken dan naar neutraal.
 
ARWIN_honda 10-1-2008 17:47 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
dus het is niets ernstigs? wat ik zelf doe is meestal stukje verder rijden halve meter ofzo in zijn 2 tikken dan naar neutraal.

nee, als het echt ernstig zou wezen zouden der meerder mankementen aan moeten zijn, ik heb dit dus soms, ik loop gewoon stukkie na voren. dr is iig niks aan de hand
 
Suzuki GSX-R600 K4
ikkejw 10-1-2008 17:48 Print reply

Posts: 9886
ik druk m altijd vanaf z'n 2 in de vrij, als ik nog rijd dus.

als ik stil sta, en hij wil niet in z'n vrij, dan moet je gewoon net doen alsof je wegrijdt zeg maar, gas geven en koppeling iets laten komen. zodra je m vooruit voelt gaan kun je m in de vrij tikken en gas los laten.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
honda-mbx 10-1-2008 17:51 Print reply

Posts: 1688
dit is een bekend probleem, en zoals zo vaak is ook daar een oplossing voor

het is een koppeling probleem, het komt vaak na een revisie dat er een koppeling met verkeerde onderdelen in word gezet.
dus bijvoorbeeld de koppeling van een nsr mixxen met die van een mtx of mbx.
ja deze zijn redelijk hetzelfde maar hebben kleine verschillen.
wanneer je niet een complete set hebt ontkoppeld die niet goed genoeg en krijg je hem dus niet in de vrij.

ook kan het zijn dat je koppelingsplaten gewoon weg versleten zijn, maar dan zou die ook moeten slippen.

oplossing: gewoon een andere 3plaats of 4 plaats koppeling monteren die compleet uit een ander blok komt.
dan ben je klaar.

succes
 
ik vlam je..
thomaz_gamer 10-1-2008 19:18 Print reply

Posts: 227
vriend van me heeft het ook met z'n Rieju RR.
Ding is nooit aan gesleuteld dus z'n am6 blok is compleet origineel.
hoe kan dat bij hem ook zijn dan?
 
Streethonda 10-1-2008 19:26 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
dit is een bekend probleem, en zoals zo vaak is ook daar een oplossing voor

het is een koppeling probleem, het komt vaak na een revisie dat er een koppeling met verkeerde onderdelen in word gezet.
dus bijvoorbeeld de koppeling van een nsr mixxen met die van een mtx of mbx.
ja deze zijn redelijk hetzelfde maar hebben kleine verschillen.
wanneer je niet een complete set hebt ontkoppeld die niet goed genoeg en krijg je hem dus niet in de vrij.

ook kan het zijn dat je koppelingsplaten gewoon weg versleten zijn, maar dan zou die ook moeten slippen.

oplossing: gewoon een andere 3plaats of 4 plaats koppeling monteren die compleet uit een ander blok komt.
dan ben je klaar.

succes


kan zijn dat de platen versleten zijn want hij slipt af en toe ook. kan ik dan gewoon nieuwe platen erin zetten zonder nieuwe koppeling te kopen?
 
Tommyofzo 10-1-2008 19:31 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


kan zijn dat de platen versleten zijn want hij slipt af en toe ook. kan ik dan gewoon nieuwe platen erin zetten zonder nieuwe koppeling te kopen?

ja dat kan, amar nee dat is niet je probleem
 
Streethonda 10-1-2008 20:06 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
[...]

ja dat kan, amar nee dat is niet je probleem


dat slippen komt dus door teveel blokolie?
 
Tommyofzo 10-1-2008 20:12 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


dat slippen komt dus door teveel blokolie?

nee dat kan wel komen door platen die op zijn, maar dat hij niet in neutraal wil niet
 
G33RT 10-1-2008 20:16 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
dit is een bekend probleem, en zoals zo vaak is ook daar een oplossing voor

het is een koppeling probleem, het komt vaak na een revisie dat er een koppeling met verkeerde onderdelen in word gezet.
dus bijvoorbeeld de koppeling van een nsr mixxen met die van een mtx of mbx.
ja deze zijn redelijk hetzelfde maar hebben kleine verschillen.
wanneer je niet een complete set hebt ontkoppeld die niet goed genoeg en krijg je hem dus niet in de vrij.

ook kan het zijn dat je koppelingsplaten gewoon weg versleten zijn, maar dan zou die ook moeten slippen.

oplossing: gewoon een andere 3plaats of 4 plaats koppeling monteren die compleet uit een ander blok komt.
dan ben je klaar.

succes


Mijn koppeling is 100% MBX, met nieuwe platen. En ik heb het ook nog wel is, volgens mij gewoon een kuurtje van honda, maar echt nix ernstigs ofzo...
En wat ik al had gezegd, je moet er leren mee omgaan, das alles

 
Dargor 10-1-2008 20:37 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
[...]


Mijn koppeling is 100% MBX, met nieuwe platen. En ik heb het ook nog wel is, volgens mij gewoon een kuurtje van honda, maar echt nix ernstigs ofzo...
En wat ik al had gezegd, je moet er leren mee omgaan, das alles



hmm ik heb er ook iets last van met me mbx..
en ik heb meerdere brommers gehad die hetzelfde hadden is dus een normaal verschijnsel in mijn ogen

Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 10-1-2008 om 20:38 uur.
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!

Dit topic is 2346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved