Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47174 - Senda afstellen
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 10713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 12-1-2008 19:16 Print reply

Posts: 15088
kheb oorzaak al. oliepompslang los.
Lag niet aan de afstelling dus. pff....
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 15-1-2008 20:11 Print reply

Posts: 15088
Goed daar ben ik weer.
Heb een DR50 besteld dus, vandaag binnen gekomen en opgebouwd.
En het loopt weer. Heb even 3km langzaam gereden, nog niet boven de 6k toeren, en mn rad wordt warm (lijkt me normaal, dan gaat de kvs rond) maar mijn cilinder kan ik nu geen volle seconde vasthouden ('een-en-twin-tig'). Is dit ook normaal? Voor de duidelijkheid, het is natuurlijk een watergekoelde cilinder, worden die ook zo heet?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
mtx-motard 15-1-2008 20:13 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Goed daar ben ik weer.
Heb een DR50 besteld dus, vandaag binnen gekomen en opgebouwd.
En het loopt weer. Heb even 3km langzaam gereden, nog niet boven de 6k toeren, en mn rad wordt warm (lijkt me normaal, dan gaat de kvs rond) maar mijn cilinder kan ik nu geen volle seconde vasthouden ('een-en-twin-tig'). Is dit ook normaal? Voor de duidelijkheid, het is natuurlijk een watergekoelde cilinder, worden die ook zo heet?


hmm klinkt wat te warm. als je em start zie je dan ook wat blauwe rook?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Erik 39 15-1-2008 20:15 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


hmm klinkt wat te warm. als je em start zie je dan ook wat blauwe rook?

Tsja tis donker, maar ik heb wat extra olie in de tank gedaan (zo kan ik de oliepomp testen) en die werkt.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
derbi racer 15-1-2008 20:20 Print reply

Posts: 1037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Tsja tis donker, maar ik heb wat extra olie in de tank gedaan (zo kan ik de oliepomp testen) en die werkt.




waarom heb je een 50cc gekocht
 
Erik 39 15-1-2008 20:20 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
[...]




waarom heb je een 50cc gekocht

Omdat ik niet harder wil dan dat ie nu gaat (ging..) met gia.

Hoe test je btw je condensator? Werkt die zowieso, omdat rad warm wordt, of wanneer werkt zoiets?

En hoe test is mijn temperatuurlampje? Damn ik ben bang dat ie weer vast gaat lopen :P

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 15-1-2008 om 20:26 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 15-1-2008 20:44 Print reply

Posts: 15088
Als je hem niet ontlucht, wordt ie dan ook zo warm soms?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 26-1-2008 14:43 Print reply

Posts: 15088
Na 100km te hebben gereden met de nieuwe cilinder, heb ik het volgende probleem. Hij reed de hele tijd goed.
Toen begon hij ineens boven in een klein beetje in te houden, af en toe.
Dat was met verschillende sproeiers etc, maakte niks uit.
Nu heb ik vanmorgen hele carbje losgeschroefd etc, alles netjes schoongemaakt, doorgeblazen en weer in elkaar gezet. Had nu 2km gereden, trok hem even door, blijft hangen bij 6000 toeren (gaat er niet overheen).
Toen reed ik ff stukje verder, trok hem door in de 2, stukje in de 3, en toen wast bijna helemaal gebeurd. zelfs in zn vrij deed ie niks anders dan: bwoap, bwoap boven de 3000 toeren. Heb toen ff gewacht, en na een aantal pogingen kon ik weer rustig naar huis rijden.

Wat is dit? (sproeier lijkt me niet, want ene keer kan ik wel doortrekken, andere keer kan ik hem net aan de praat houden, etc)

Is dit soms de benzinekraan? (vacuum)

Ik heb een andere bougie erin gedaan, geen verschil. Wat van de ontsteking kan het zijn en hoe test ik dat? Ik zag namelijk weinig vonk net toen ik keek, maar hij loopt wel (en kut...)

Ik heb membraan nagekeken, en ik kon er NIET doorheen kijken.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 26-1-2008 om 14:45 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
-Bassie- 26-1-2008 14:47 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Na 100km te hebben gereden met de nieuwe cilinder, heb ik het volgende probleem. Hij reed de hele tijd goed.
Toen begon hij ineens boven in een klein beetje in te houden, af en toe.
Dat was met verschillende sproeiers etc, maakte niks uit.
Nu heb ik vanmorgen hele carbje losgeschroefd etc, alles netjes schoongemaakt, doorgeblazen en weer in elkaar gezet. Had nu 2km gereden, trok hem even door, blijft hangen bij 6000 toeren (gaat er niet overheen).
Toen reed ik ff stukje verder, trok hem door in de 2, stukje in de 3, en toen wast bijna helemaal gebeurd. zelfs in zn vrij deed ie niks anders dan: bwoap, bwoap boven de 3000 toeren. Heb toen ff gewacht, en na een aantal pogingen kon ik weer rustig naar huis rijden.

Wat is dit? (sproeier lijkt me niet, want ene keer kan ik wel doortrekken, andere keer kan ik hem net aan de praat houden, etc)

Is dit soms de benzinekraan? (vacuum)

Ik heb een andere bougie erin gedaan, geen verschil. Wat van de ontsteking kan het zijn en hoe test ik dat? Ik zag namelijk weinig vonk net toen ik keek, maar hij loopt wel (en kut...)

Ik heb membraan nagekeken, en ik kon er NIET doorheen kijken.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 26-1-2008 om 14:45 uur.



1 trek slangetjes van carb af en kick kijk of die dan benzine uit je slangetje spuit.

dan werkt vacuum goed test het even meta lle 2 de slangetjes.

en ontsteking moet je even het vliegwiel er af trekken dan kan je hem afstellen op het streepje op je grondplaat

en membraam effe door heen blazen van zacht naar hard dan oort die te gaan toeteren en ook even er aan zuigen dan hoort hij digt te slaan.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
ToMB5 26-1-2008 16:22 Print reply

Posts: 144
Het kan zijn dat als je cil. te warm wordt dat je dan niet je rad. heb ontlucht? Dat hoor je wel vaker, gewoon in alle slangetjes knijpen..
 
Erik 39 26-1-2008 17:52 Print reply

Posts: 15088
Nee dat was het niet.
Carb heb ik er nogmaals afgehaald, nogmaals schoon gemaakt, nu ook de nippels van de benzineslang, toen was het al beter. sproeier 10 maten groter en nu is het weer goed.
Wss waren die benzineslang nippels dus al langer verstopt.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 10713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved