Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voorrem loopt aan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47168 - voorrem loopt aan
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eat My Dust 9-1-2008 15:20 Print topicpost

Posts: 2562
ik heb van me nieuwe brommer me klauw eraf gehaald, omdat z`n ijzertje wat je blok tegenhoud tegen me schijf liep

nu zette ik hem er weer op en liep de schijf heel erg aan
ik had wel met de domme kop een paar keer een klein beeetje in me hendel geknepen
weet niet of het daar door komt

nu gaaat het blokje wat aan de zuiger zit niet ver vooruit
maar dat blokje wat aan de andere kant zit komt er ver vooruit en blijft zo staan
nu heb ik de schoentjes zo ver mogelijk uit elkaar proberen te drukken met een tang, maar het remschoentje van de velgkant blijft in het midden zitte
en de schoen waar het zuigertje achterzit, zit helemaal in
want in de klauw zelf zit een groef voor je schijf, en de ene schoen blokkeert heel die loop baan voor de schijf, en de andere schoen zit helemaal naar buiten en komt niet eens dichtbij bij de schijf

ook heb ik geen druk meer op me hendel, zou als ik hem heb ontlucht, de schoenen weer op de normale plek vallen?
eric
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-1-2008 15:26 Print reply

Posts: 10835
snap niet veel van je schoenenverhaal maar even dit:

het je op allebei je blokken een zuiger zitten of heb je een zwevende klauw?
zorg iig dat:
- je zuiger(s) volledig in je klauw zitten (met een tang oid erin drukken)
- de remblokken soepel kunnen schuiven in de klauw en duw ze tegen de zuiger(s) aan
- bij een zwevende klauw moeten de geleidepennen soepel op en neer kunnen schuiven.

Dat je even geen druk hebt klopt als je de zuigers terug hebt geduwt. Je moet je remmen even oppompen. dwz met gemonteerde klauw net zo vaak in je handle knijpen tot je blokken tegen te schijf zitten dan zul je weer druk hebben.
Ontluchten lijkt me niet nodig aangezien er geen lucht in het systeem had kunnen komen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Eat My Dust 9-1-2008 15:32 Print reply

Posts: 2562
ik heb 1 zuiger en de andere kant van de klauw word dicht getrokken tegelijkertijd als de zuiger naar buiten komt

maar als ik hem op de schijf heb zitten , staat het wiel gewoon vast, omdat dat gedeelte wat naar binnen schuift, tegelijkertijd met de zuiger, niet verder naar buiten gaat
hoe komt dit?


 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Eat My Dust 10-1-2008 11:42 Print reply

Posts: 2562
ok aanlopen is verholpen
schijf stak teveel naar binnen..

maar
er zit geen druk meer op, ja een klein beetje
maar moet ik nou heel me systeem ontluchten?
of gewoon touwtje aan de remhendel+gashendel en wachten?
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
clutch 10-1-2008 11:44 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
ok aanlopen is verholpen
schijf stak teveel naar binnen..

maar
er zit geen druk meer op, ja een klein beetje
maar moet ik nou heel me systeem ontluchten?
of gewoon touwtje aan de remhendel+gashendel en wachten?


ontluchten
gewoon blijven pompen jong

Dit bericht is gewijzigd door derby_gpr_nude op 10-1-2008 om 11:44 uur.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Eat My Dust 10-1-2008 11:48 Print reply

Posts: 2562
de brommer is vrij nieuw (130km)
had alleen een beetje in me hendel geknepen toen de klauw eraf lag
dus moet hem echt ontluchten?
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Tombrom 10-1-2008 11:49 Print reply

Posts: 15925
ff knijpen in je handel dus ff aantal keer doen

kijken of het zwaarder word

zoniet ontluchten
 
Eat My Dust 10-1-2008 12:27 Print reply

Posts: 2562
ben nu bezig te ontluchten
nooit gedaan
heb de faq gelezen
heb nu 20x nippel open, hendel indrukken, nippel dicht, hendel loslaten, nippel open, hendel indrukken, nippel dicht, hendellos

ik heb nog steeds geen druk?

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
rik hulkenberg 10-1-2008 13:02 Print reply

Posts: 10029
gewoon nippel open laten doek voor de nippel en net zolang knijpen tot er remvloeistof uit komt
en dan remvloeistof bij vullen
 
Eat My Dust 10-1-2008 13:13 Print reply

Posts: 2562
ik heb een injectie spuit erop gezet en nippel open en de spuit aantrekken voor het vacuum effect
maar er komen flink grote luchtbellen uit
komt dit omdat het nippel opengedraait is en daar valse lucht trekt?
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Eat My Dust 10-1-2008 14:13 Print reply

Posts: 2562
ik begin het een beetje zat te worden bijna niks helpt
hij staat nu met het remdekseltje open in de schuur

iemand een goede en preciese uitleg die werkt

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 10-1-2008 om 14:14 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Henk-88 10-1-2008 15:07 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
ik begin het een beetje zat te worden bijna niks helpt
hij staat nu met het remdekseltje open in de schuur

iemand een goede en preciese uitleg die werkt

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 10-1-2008 om 14:14 uur.


Laat 't dekseltje er af en zet de nippel onder open, na enige tijd gaat de remolie er beneden uitlopen. Dan steeds bovenaan bijvullen want als het bakje leeg raakt, komt er lucht in het systeem.
Na een tijdje op deze manier bijvullen (waarbij de nippel beneden open blijft staan) draai je beneden de nippel dicht.

Om het laatste lucht nog te verwijderen, kun je nog ff op de normale manier ontluchten. Het makkelijkst gaat dat met een doorzichtig stukje (25 cm ong) benzineslang op de nippel waarvan het eerste stuk omhoogloopt en het laatste stuk in een potje uitkomt. Door het eerste stukje omhoog te laten lopen, gaat de lucht er wel uit maar kan er alleen olie terug in het systeem komen dus je kunt gewoon de remhendel inknijpen en loslaten zonder de nippel steeds los en vast te moeten draaien.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Eat My Dust 10-1-2008 15:15 Print reply

Posts: 2562
ik heb nu een beetje druk
dmv 10keer inknijpen en daarna ingedrukt houden en nippel los
en weer dicht en hendel los ect

dit heeft een half uur gekost
is dit de manier om het te doen?
of is er een snellere
zou het helpen om de hendel ingedrukt te houden dmv touwtje en snachts laten staan?

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Henk-88 10-1-2008 15:19 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
ik heb nu een beetje druk
dmv 10keer inknijpen en daarna ingedrukt houden en nippel los
en weer dicht en hendel los ect

dit heeft een half uur gekost
is dit de manier om het te doen?
of is er een snellere
zou het helpen om de hendel ingedrukt te houden dmv touwtje en snachts laten staan?



Nee want dan sluit je de hoofdrempomp juist af. Hendel in ruststand laten dus, na een tijdje gaat de remvloeistof 'lopen'. Dan moet je er wel bijzijn met bijvullen bovenaan want anders komt er weer lucht in het systeem.

Als ik je post zo lees, lijkt het net of je m'n vorige post niet ziet staan.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Eat My Dust 10-1-2008 15:22 Print reply

Posts: 2562
sorry overheen gelezen
ga ik ff proberen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Eat My Dust 10-1-2008 16:50 Print reply

Posts: 2562
hmm is het nog niet gelukt
denk dat ik het maar laat doen
iemand nog tips/uitleg?
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Dit topic is 2651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved