Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppelingschoentje tomos dwars door de midden!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47163 - koppelingschoentje tomos dwars door...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PimW 9-1-2008 16:23 Print reply
Posts: 270
Heb je dat blokkie al opengertrokken??

Kijk gewoon ff of dat veertje kapot is en hoe je keerringen eruit zien...

Dat gaat je t meest helpen denk ik

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 9-1-2008 om 16:23 uur.
 
Florry 9-1-2008 17:19 Print reply

Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosracer
wat schiet ik hier nou mee op..tomos heeft geen droge koppeling die van maxi past er niet op..

weer zo offtopic beblaat..daar schiet ik nix mee op

______________

dus nogmaals..waar licht het aan?

-vraagteken veertje
-koppeling
-????

gap trek het open... spits je blok uit, ga naar iemand die er meer verstand heeft dan jij!

wij kunnen niet ruiken aan de temparatuur van Koningin Trix haar schoenzool, wat er mis is!!
dus zit wat minder op het forum en meer in je beunhok!!!
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
tomosracer 9-1-2008 20:42 Print reply

Posts: 89
blokje heb ik voor dit probleem al voor de 4e keer opengetrokken waar ik zat bij het verkeerde deel te zoeken..

de ribbeltjes van het tandwiel voor waren versleten waardoor de ketting niet ging draaien.

nu moet ik dus dat deel van het tandwiel dat zorgt dat het tandwiel niet meedraaid vervangen..of zou ik het tandwiel met 2 laspuntes vastlassen..

of kun je dit deel vervangen zonder het blok te splitsen??

Dit bericht is gewijzigd door tomosracer op 9-1-2008 om 20:43 uur.
 
.: Streetlegal ToMoS 70cc parmakit getoened rijder :.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-1-2008 20:45 Print reply

Posts: 10835
welk tandwiel heb je het over?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
PimW 9-1-2008 20:46 Print reply
Posts: 270
Bedoel je nou dat je tandwiel aan de linkerkant (ontstekingskant) van je blok versleten is?? Dus dan bedoel je met ketting degene die naar je wiel loopt. Niet die in je blokkie zit??

Dat tandwiel ken je gewoonvervangen. ff je achterwiel blokkeren en die moer eraf draaien. Nieuwe erop en rijden. of in jouw geval raggen

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 9-1-2008 om 20:46 uur.
 
tomosracer 9-1-2008 20:54 Print reply

Posts: 89
precies pim, dat tandwiel die je achterwiel aandrijft aan de kant van je onsteking, waar je kickstarter aanzit..

was het maar waar dat het het tandwiel zelf was..helaas zijn het de tandjes die in het blok zitten..dus net de verkeerde
 
.: Streetlegal ToMoS 70cc parmakit getoened rijder :.
PimW 9-1-2008 20:59 Print reply
Posts: 270
wees nou es een keer duidelijk man. Je zegt dat t het tandwiel is maar toch niet...

Als het in je blok zit moet je dat uit elkaar halen. Want jij zegt je blok al 4 keer open gehad te hebben dus zal je wel weten welke tandwielen je er zo uit krijgt en welke niet.

Er zit 1 groot tandwiel midden in je blok, daarvoor moewt je hem splitsen. Voor je buitenste tandwiel hoeft dat niet, en voor de rest kan je erbij als je je carterkap eraf haalt.

Hopelijk kun je nu verder.
 
tomosracer 9-1-2008 21:04 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PimW
wees nou es een keer duidelijk man. Je zegt dat t het tandwiel is maar toch niet...

Als het in je blok zit moet je dat uit elkaar halen. Want jij zegt je blok al 4 keer open gehad te hebben dus zal je wel weten welke tandwielen je er zo uit krijgt en welke niet.

Er zit 1 groot tandwiel midden in je blok, daarvoor moewt je hem splitsen. Voor je buitenste tandwiel hoeft dat niet, en voor de rest kan je erbij als je je carterkap eraf haalt.

Hopelijk kun je nu verder.


het tandwiel slipt..dat is het probleem...maar hij slipt omdat de tandjes die zorgen dat het tandwiel niet slipt zijn versleten! dus niet de tandjes aan het tandwiel maar die aan het blok!

mijn vraag was..moet ik hem splitsen om die tandjes van het blok die zorgen dat het tandwiel vast zit en niet slipt te vervangen...



 
.: Streetlegal ToMoS 70cc parmakit getoened rijder :.
PimW 9-1-2008 21:08 Print reply
Posts: 270
okee dus je bedoeld de tandjes die het tandwiel op zn plek houden??

edit:

w8 ff ik check me eigen blok ff

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 9-1-2008 om 21:09 uur.



de kleine tandjes op nummer 14??

Dit bericht is gewijzigd door PimW op 9-1-2008 om 21:12 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-1-2008 21:12 Print reply

Posts: 10835
ja, dan moet je blok uit elkaar en nieuwe as erin.

vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt trouwens, nooit gezien bij tomos.
wsl moer niet goed aangedraaid
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tomosracer 9-1-2008 21:27 Print reply

Posts: 89
ik denk dat het door de trekkracht komt..aangezien hij soms gewoon met spinnende banden wegrijd...

ik had hem de laatste keer juist heel strak gedraaid weet ik nog..

maarja ik ga eventjes kijken wat ik ga doen...

maybe 3 kleine las puntjes...of toch even er eentje uit één van de reserve blokjes halen die ik in de schuur heb liggen
 
.: Streetlegal ToMoS 70cc parmakit getoened rijder :.
Banaan 9-1-2008 21:29 Print reply

Posts: 5725
doe t laatste dan, want t moet dan toch als je je voortandwiel moet vervangen, of je moet weer los gaan zitten slijpen enzo.
 
tomosracer 10-1-2008 9:16 Print reply

Posts: 89
pff ik heb echt geen zin om dat blok onder m'n tomos weg te halen..en te gaan splitsen..maargoed ik kijk wel even wat ik ga doen..
 
.: Streetlegal ToMoS 70cc parmakit getoened rijder :.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-1-2008 9:37 Print reply

Posts: 10835
lassen gaat niet werken.
- je moet best door lassen om het vast te krijgen met het gevolg dat je kans hebt dat je keerring te warm wordt en gaat lekken
- je kunt de moer er niet meer op draaien met het gevolg dat je je tandwiel niet meer tegen dat busje aan kunt spannen waardoor hij op die plaats gaat lekken.
- als tandwiel op is kun je de boel weer los gaan slijpen en alsnog een andere as erin zetten.

weet je zeker dat het niet alleen het tandwiel is wat kapot is? De as zelf is best hard materiaal zover ik weet...



Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 10-1-2008 om 9:44 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
tomosracer 10-1-2008 11:23 Print reply

Posts: 89
het tandwiel is ook versleten, daar heb ik al een reserve voor klaar gelegt...dus dat is niet het probleem..

maar de karteltjes op de as zijn echt duidelijk versleten..ik heb er ook één half uur naar gekeken voor ik het geloofde
 
.: Streetlegal ToMoS 70cc parmakit getoened rijder :.

Dit topic is 11667 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved