Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mallossi 80 voor vespa si

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47162 - mallossi 80 voor vespa si
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 8-1-2008 21:50 Print topicpost

Posts: 899
hallo,

gisteren avond kwam ik tot de vaststelling dat ik een warmloper had met mijn vespa si. Nee, ik ga hem niet laten opboren en nieuwe zuiger erin, ik ben van plan om een volledig nieuw cilinderkitje te kopen...

maar nu mijn vraag aan jullie,

1) heeft er iemand ervaring met deze cilinder op deze brommer : mallossi 46.5 mm 10 pen met kop. (ongeveer top, trekkracht,enz...)

2) zitten bij deze cilinder ook zuiger en pakkingen?

3) kan ik met deze cilinder ook rijden met de ori kop of is het af te raden?

4) als je zoiets goed afsteld, goed warmrijd,enz.. is er dan een grote kans op weer een warmloper of valt dat mee?

5) zijn er nog andere (betere) cilinders voor ongeveer deze prijs?

bvd!
Dries
 
Jeuj TSW erbij! =D

mtx-motard 8-1-2008 21:55 Print reply

Posts: 14947
1 gen idee
2 ja
3 ja kan wel, beter goede kop
4 valt mee
5 weet ik niet
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
vespa_hein 8-1-2008 21:57 Print reply

Posts: 466
had je eerst orginele cilinder? anders moet je ook ander carter
 
lemonade 8-1-2008 22:04 Print reply

Posts: 20
inderdaad voor 80cc moet je of je carter uitkotteren of een snel carter kopen, en anders moet je het bij een 70cctje houden, persoonlijk vind ik dat de 70cc polinis echt super goed zijn en onderhoud valt echt wel mee, naar mijn mening is polini iets beter dan malossie maar zoveel verschil zit er niet in
 
vespa_hein 8-1-2008 22:07 Print reply

Posts: 466
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kwafo Acquaah-Arhin
inderdaad voor 80cc moet je of je carter uitkotteren of een snel carter kopen, en anders moet je het bij een 70cctje houden, persoonlijk vind ik dat de 70cc polinis echt super goed zijn en onderhoud valt echt wel mee, naar mijn mening is polini iets beter dan malossie maar zoveel verschil zit er niet in


idd 70 polini is ook goed, en hoef je je carter niet aan te passen, andere trekveertjes, mooi snel uitlaatje en je gaat hard genoeg
of athena is ook wel goed voor mooi prijsje


Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 8-1-2008 om 22:09 uur.
 
_3s_ 9-1-2008 10:37 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
[...]


idd 70 polini is ook goed, en hoef je je carter niet aan te passen, andere trekveertjes, mooi snel uitlaatje en je gaat hard genoeg
of athena is ook wel goed voor mooi prijsje


Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 8-1-2008 om 22:09 uur.


ik heb idd een ori carter ja. dan zal ik het bij 70 cc moeten houden..

polini of athena? welke is beter?

heb je ook een idee welke sproeier ik moet gebruiken bij een 12 mm carb? want sproeiers verwisselen is nogal omslachtig bij een vespa si... ori sproeier is 49

 
Jeuj TSW erbij! =D
Eat My Dust 9-1-2008 10:39 Print reply

Posts: 2562
ik had een polini speed engine met 80cc polini, trok aardig
was wel Gietijzer
toen die koud was was die erg fel
als die warm is was het felle vermogen al weg
ree met een 13/13
zelfbeun uitlaat
ree 85
met andere uitlaat kon het veel sneller
koop iig een aluminium cilinder

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
_3s_ 9-1-2008 11:54 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
ik had een polini speed engine met 80cc polini, trok aardig
was wel Gietijzer
toen die koud was was die erg fel
als die warm is was het felle vermogen al weg
ree met een 13/13
zelfbeun uitlaat
ree 85
met andere uitlaat kon het veel sneller
koop iig een aluminium cilinder



ja, maar ik ben niet van plan een speed engine aan te schaffen

zou het graag genoeg wilen, maar mag niet van vader

en de oorzaak dat het felle vermogen weg was toen hij warm was, is dat niet verkeerde afstelling? want dit heb ik ook lichtjes met mijn tsx.

die uitlaat van jou, zelfgemaakte, was dat een berekende uitlaat, of gewoon wat in elkaar geflatst?

waarom een alu cilinder? kan ik die eventueel nog laten honen indien nodig?

 
Jeuj TSW erbij! =D
THOMASJEUHHH 9-1-2008 13:51 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]


ja, maar ik ben niet van plan een speed engine aan te schaffen

zou het graag genoeg wilen, maar mag niet van vader

en de oorzaak dat het felle vermogen weg was toen hij warm was, is dat niet verkeerde afstelling? want dit heb ik ook lichtjes met mijn tsx.

die uitlaat van jou, zelfgemaakte, was dat een berekende uitlaat, of gewoon wat in elkaar geflatst?

waarom een alu cilinder? kan ik die eventueel nog laten honen indien nodig?



in de meeste aluminium cilinders zit een nicasil wand, dit is een heel hard dun laagje dat je alumium beschermt. en is niet te honen,
en je hebt ook aluminium cilinders met een gietijzeren cilinderbus erin, dan is hij vaak wel te honen.
 
bwoaahhppp,,..
_3s_ 9-1-2008 17:52 Print reply

Posts: 899
Op opvoeren.nl staan ook DMP cilinders, zijn deze te vertrouwen?

of kan ik gewoon beter voor de malossi 65.5 met kop gaan?

hier de link naar opvoeren.nl

 
Jeuj TSW erbij! =D
tvmierlo 9-1-2008 18:02 Print reply
Posts: 277
ik heb zelf een 70dr, leuke cilinder, goede ervaring.
Bij een athena 70cc breekt vaak het cilinderhemd af, dus niet echt goed....
dmp cilinder is een imitatie, slechtere kwaliteit, dus als je het goedkoopst uit wilt zijn neem je de 70dr van www.jmpb.nl . Anders een 70 malossi of een polini. Anders kijk je even op www.vespa-ciao.nl . De mensen daar hebben veel ervaringen van wel elke cilinder
 
hasj volle gasj 9-1-2008 18:12 Print reply

Posts: 735
1) das tog malossi d.e.p.s? daar heb je zowisow een speciaal carter voor nodig (polini speedengine of malossi reedvalve...enz.) kameraad van me had een deps met malossi reedvalve carter 21mm carb en die reed 115 op een vespa si

2) ja

3) beter van 80 kopje erbij

4) normaal als je alles goed doet niet egt mr het zal harder slijten als een ori cilindertje..

5) ligt eraan wat je wil.. deps (als je die bedoelt) zijn tog wel 1 van de snelste (of je moet weer aan sprocatti of simonini ofzo beginnen)
 
_3s_ 9-1-2008 18:47 Print reply

Posts: 899
oke, athena en dmp worden het dus niet. ben dus nog aant twijfelen tussen polini, malossi of dr.

@ hasj: Dat speedcarter is nog niet voor nu, mss wel voor later, maar mag ik nu nog niet van m'n vader.. lijkt me wel lache, zo 115 op een si

die zogenaamde "deps", waar vind ik die? sprocatti en simonini zijn nu nu nog niet aan de orde, volgens mijn vader toch. mss over een paar jaar fzoo..

edit: @tvmierlo: ik vind op www.jmpb.nl alleen maar een 50cc dr, of kijk ik weer grandioos verkeerd..
dit zijt eigelijk ook cilinders voor ciao, passen die ook op een si?

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 9-1-2008 om 18:52 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
erwinko 9-1-2008 18:53 Print reply

Posts: 1012
DEPS vindt je alleen nog 2e hands

is een 47mm cilinder, complete gatenkaas aan poorten.
uitlaatpoort is een vlinderpoort (Dual Exaust Power System)


 
_3s_ 9-1-2008 18:58 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
DEPS vindt je alleen nog 2e hands

is een 47mm cilinder, complete gatenkaas aan poorten.
uitlaatpoort is een vlinderpoort (Dual Exaust Power System)




en deze past wel op een ori carter?

wat kosten deze beestjes in omloop nog?
 
Jeuj TSW erbij! =D
tvmierlo 9-1-2008 19:04 Print reply
Posts: 277
[url]http://www.jmpb.nl/shop/index.php?cat_id=68&catname='Cilinders'[/url]

dit is de dr 70cc: http://www.jmpb.nl/s...t.php?product=VE3075

wordt ook 65cc genoemd, is 62 echte cc ofzo
 

Dit topic is 4060 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved