Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen lukt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47151 - afstellen lukt niet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 8-1-2008 17:16 Print topicpost

Posts: 2424
Hey het afstellen van me aprilia rs lukt niet helemaal.

met sproeier 98: moet ik heel veel moeite doen om te starten. als ie eenmaal stationair draait slaap ie na 30 seconden uit met een plof.

met sproeier 102: start ie wel goed maar stationair wil die niet lang aan blijven.

Setup:
athena 70
de rest orgineel

ik heb al me sproeiers geprobeerd maar hij wil maar niet stationair draaien dus heb ik even hulp nodig. iemand?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

ARWIN_honda 8-1-2008 17:18 Print reply

Posts: 3534
hm krijg je hem wel goed afgesteld dat hij goed rijd? zoja mischien andere stationair sproeier
 
Suzuki GSX-R600 K4
helly 8-1-2008 17:20 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
hm krijg je hem wel goed afgesteld dat hij goed rijd? zoja mischien andere stationair sproeier


Nou hij slaat dus af als ik weg wil rijden. hij komt niet in toeren.

stationair sproeier? orginele dell'orto 14 mm heeft geen stationair sproeier? alleen schroefje. maar dan heb ik natuurlijk al geprobeerd
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
derbi racer 8-1-2008 17:23 Print reply

Posts: 1037
probeer sowieso maar even een andere bougie voor de zekerheid
omdat hij ploft en moeilijk start

rijd ie met sproeier 102 verder wel goed dan?
want een sproeier is natuurlijk niet voor stationair
lopen voor midden gebied en vooral bovenin

je kan ook altijd nog je luchtschroef iets uit draaien(armer mengsel)
of iets indraaien(rijker mengsel) this maar net of ie onderin te min of te veel krijgt

en je kan ook altijd nog de stationair schroef iets indraaien
 
helly 8-1-2008 17:39 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
probeer sowieso maar even een andere bougie voor de zekerheid
omdat hij ploft en moeilijk start

rijd ie met sproeier 102 verder wel goed dan?
want een sproeier is natuurlijk niet voor stationair
lopen voor midden gebied en vooral bovenin

je kan ook altijd nog je luchtschroef iets uit draaien(armer mengsel)
of iets indraaien(rijker mengsel) this maar net of ie onderin te min of te veel krijgt

en je kan ook altijd nog de stationair schroef iets indraaien


naja met sproeier 102 slaat ie ook af. maar wat als ie perfect rijd en dan niet stationair wil draaien.

waar ligt het dan aan? ik zal een nieuwe bougie instoppen. wat zou dit moeten uitmaken??

ik heb geen luchtschroef. ik heb alleen stationairschroef. maar in helpt niet.


 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
derbi racer 8-1-2008 18:03 Print reply

Posts: 1037
1 stationair nog verder indraaien

2 beter starten, geen ploffen uit uitlaat geen gestoter en vonkoverslag

3 gaskabel zoodanig opspannen tot hij stationair loopt


 
helly 9-1-2008 15:40 Print reply

Posts: 2424
heb nu een nieuwe bougie erin zitten. sproeier 98. dan als ik weg wil rijden slaat ie af. te kleine sproeier? te grote sproeier? of ligt het ergens anders aan? motor is warm

gister zei iemand membraan controlen. heb me membraan van me brommer gehaald en heb ik hier nu liggen. en nog 2 dezelfde membranen hier bij de hand. wat kan er mis met de membraan zijn dat rijden niet lukt maar stationair wel? kleppen te slap/sterk ofzo?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Joel_koningslust 9-1-2008 15:43 Print reply

Posts: 14514
als je via de kant waar het gat zit erin kijkt, als je licht echt openingen ziet is hij niet meer goed, geen openingen dan is hij nog goed


het beste kun je dan tegen het licht inkijken, dan zie je het beter
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
helly 9-1-2008 15:55 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
als je via de kant waar het gat zit erin kijkt, als je licht echt openingen ziet is hij niet meer goed, geen openingen dan is hij nog goed


het beste kun je dan tegen het licht inkijken, dan zie je het beter


nou dat zit er niet maar bij de ene membraan kost het minder kracht om de kleppen open te doen met me nagel dan bij een andere. kan je betere die sterke kleppen hebben of iets minder sterkere kleppen of maakt niet echt uit?

Dit bericht is gewijzigd door helly op 9-1-2008 om 15:56 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Saknet 9-1-2008 16:09 Print reply

Posts: 10355
nooit je gaskabel opspannen dat ie stationair loopt, dat doe je met de stationair schroef op je carb

behalve als je wilt dat de tonnetjes van je gaskabel constant onder spanning staan

en over die membraankleppen
staat hier wel redleijke uitleg

komt erop neer hoe stuggere kleppen hoe sneller ze weer sluiten maakt hogere toeren mogelijk

daarom dat ze ook 4 en 6 kleps hebben zodat de klepjes kleiner kunnen zijn (lichter maar toch stug, en door minder oppervlak sluiten ze dus sneller)

lichtere kleppen = optimalere flow in mid toeren gebied (tot 8 a 10k)

naja zoiets iig


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 9-1-2008 om 16:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
helly 9-1-2008 16:12 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
nooit je gaskabel opspannen dat ie stationair loopt, dat doe je met de stationair schroef op je carb

behalve als je wilt dat de tonnetjes van je gaskabel constant onder spanning staan

was ik ook niet van plan maar ik wil graag wel dat ie rijd
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Dit topic is 622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved