Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR Tuning, Beste setup?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47144 - Yamaha TZR Tuning, Beste setup?
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 8-1-2008 17:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Tunen betekent eigenlijk 'afstellen'.


verdomt. je heb gelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mblover 8-1-2008 18:08 Print reply

Posts: 5391
Wat wil je nou eigelijk?

Een megasnelle setup die zo hoogtoerig is dat er op de weg niet meer lekker mee te rijden is?
Of een prettige 70 of 80cc die ook onderin kracht heeft en niet zo achterlijk in toeren ligt te blazen? Dan heb je wel een iets minder snelle setup, MAAR je komt er op straat eigelijk geen tegen die sneller zijn (of heel zelden), en het rijd prettiger.

En krukasje verwisselen stelt niks voor, en is wel aan te raden. Dan kan je meteen de carterbegrenzing eruit mieteren indien nodig zonder gezeik met tape enzo om te zorgen dat de rommel niet in je krukasholte flikkert.
 
Royal Club 8-1-2008 18:12 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Wat wil je nou eigelijk?

Een megasnelle setup die zo hoogtoerig is dat er op de weg niet meer lekker mee te rijden is?
Of een prettige 70 of 80cc die ook onderin kracht heeft en niet zo achterlijk in toeren ligt te blazen? Dan heb je wel een iets minder snelle setup, MAAR je komt er op straat eigelijk geen tegen die sneller zijn (of heel zelden), en het rijd prettiger.

En krukasje verwisselen stelt niks voor, en is wel aan te raden. Dan kan je meteen de carterbegrenzing eruit mieteren indien nodig zonder gezeik met tape enzo om te zorgen dat de rommel niet in je krukasholte flikkert.


ja. die ontsteking die met m3 imbus vastzit loshalen is echt ideaal.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mblover 8-1-2008 18:20 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja. die ontsteking die met m3 imbus vastzit loshalen is echt ideaal.


Dat is soms beetje k*t ja omdat die bouten goed vast zitten. Ik heb er toen een gleufje in gedremeld en met een drijvertje los getikt, en toen met een platte schroevendraaier verder los gedraaid.
Tenminste, als jij dezelfde schroeven bedoeld als ik denk.

Vliegwiel was bij mij lastiger, maar daar was iets mis mee. Als het goed is komt die zo los met een vliegwieltrekker (en is bij de Aprilia dus ook het geval)

 
Da Weloo 8-1-2008 20:50 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


e13 is kut, geen ander woord voor



kweet wat jij zou nemen, maar geeft een mooiste en beste prestaties, vergeleken met twin air en andere zooi, eigen ervaring en je ziet heel veel andere mensen het ook hebben.
 
Jelmer MX 8-1-2008 21:15 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]


en je kon zo ruiken hoeveel pk ze hadden... schattig. ken er namelijk 2 die op de testbank hebben gestaan. waarvan 1tje 14.7 PK trok.

maarja om antwoord te geven op de vraag. als je voor dat budget wil gaan opvoeren... weet ik het eigenlijk niet. tenzij je alles 2 hands gaat doen. maar dan moet je wel goed opletten wat je koopt

Dit bericht is gewijzigd door derby_gpr_nude op 8-1-2008 om 16:37 uur.

niet ruiken, alle 4 op de testbank.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]
klopt.. bij am-6 moet je als je grotere cilinder wil je blok uitdremelen, zit een rand in... gewoon je krukasholte afplakken en dremelen maar

ligt er aan uit welk jaar je blok is..

het hoefde bij mij bijvoorbeeld niet.

Houd er ook rekening mee dat onderhoud ook geld kost.
 
Da Weloo 8-1-2008 21:29 Print reply
Posts: 85
ja en heb jij een oud of nieuwe blok, van welk jaar?
 
Jelmer MX 8-1-2008 22:07 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Weloo
ja en heb jij een oud of nieuwe blok, van welk jaar?

Die van mij kwam uit 2003.
 
Royal Club 8-1-2008 22:44 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Da Weloo
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


e13 is kut, geen ander woord voor



kweet wat jij zou nemen, maar geeft een mooiste en beste prestaties, vergeleken met twin air en andere zooi, eigen ervaring en je ziet heel veel andere mensen het ook hebben.


wahhaahahhaahaha
lachwekkend echt waar
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
clutch 8-1-2008 22:55 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wahhaahahhaahaha
lachwekkend echt waar


waar ging dat gedeelte over van hem. ik snap hem even niet...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Royal Club 8-1-2008 22:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
[...]


waar ging dat gedeelte over van hem. ik snap hem even niet...


hij beweert dat een e13 kwalitatief beter is als een twin air

*proest*

e13 is een klein kutfiltertje met zon plastic kapje voor de looks

hoe groter het filter hoe beter (tot een bepaalde grens natuurlijk )

e13 is klein en handig voor mensen die geen ruimte hebben om een groot filter te behuizen

of gewoon een scoetersjonnie zijn
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Kevin - 8-1-2008 23:00 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hij beweert dat een e13 kwalitatief beter is als een twin air

*proest*

e13 is een klein kutfiltertje met zon plastic kapje voor de looks

hoe groter het filter hoe beter (tot een bepaalde grens natuurlijk )

e13 is klein en handig voor mensen die geen ruimte hebben om een groot filter te behuizen

of gewoon een scoetersjonnie zijn


Royal, volgens Da weloo zouden veel andere mensen e13 kennen.

Leg mij eens even uit hoe goed het wel niet is dan, ik heb er serieus nog nooit van gehoord

Wel grappig trouwens: TwinAir en andere zooi, nou ik prefereer toch echt TwinAir en K&N

Edit: never mind, toch malossi.. Ik dacht aan een merk, maar het ging om een type

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 8-1-2008 om 23:05 uur.
 
Jelmer MX 8-1-2008 23:00 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hij beweert dat een e13 kwalitatief beter is als een twin air

*proest*

e13 is een klein kutfiltertje met zon plastic kapje voor de looks

hoe groter het filter hoe beter (tot een bepaalde grens natuurlijk )

e13 is klein en handig voor mensen die geen ruimte hebben om een groot filter te behuizen

of gewoon een scoetersjonnie zijn

E13 is niet met plastic kapje mijnheer.

die had ik ook, zit alleen ijzer op het eind.
En het is een groter dan een twin air.
 
GhostRider_SM 8-1-2008 23:01 Print reply

Posts: 2142
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

E13 is niet met plastic kapje mijnheer.

die had ik ook, zit alleen ijzer op het eind.
En het is een groter dan een twin air.


ik heb ook e13 gehad is echt kut
daarna heb ik twinair gehad is echt stukken beter

 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
Jelmer MX 8-1-2008 23:03 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
[...]


ik heb ook e13 gehad is echt kut
daarna heb ik twinair gehad is echt stukken beter


ik heb er nooit problemen gehad.. en ik heb twin air ook even gehad maar ik merkte geenverschil
 

Dit topic is 11454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved