Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je cilinderkoppen bij auto's vervangt worden meestal ook de kopbouten vervangen.
de tapeinden van een brommer zijn eigenlijk ook gewoon cilinderkopbouten. Dingen zijn onderhevig aan rek en weet ik veel wat, waardoor ze hun sterkte en betrouwbaarheid verliezen.
Je wilt geen gebroken tapeindes als je gaat opvoeren en daarom vervang je ze.
Het is niet verplicht, ik heb het zelf nooit gedaan (tenzij de draad rot was ofzo) maar als ze erbij zitten zou ik ze zeker vervangen.
Heb nog nooit gehad dat een tapeind afbrak maar het kan natuurlijk zomaar gebeuren.
Je kunt ook gewoon een meter tapend bij de praxis kopen voor een euro, werkt prima. In theorie minder sterk omdat het volledig uit schroefdraad bestaat, maar dat kan nog altijd beter zijn dan wat erop zat
is niet zo slim he om een draadeind als tapeind te gaan gebruiken , dat tapeind is zo gemaakt dat het oprekt als de motor warm wordt en daarna weer terugtrekt , dat tapeind rekt alleen op en trekt niet terug met als gevolg dat na een paar weken je kop lekt .
|