Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mhr team cillinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47127 - mhr team cillinder
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

clutch 6-1-2008 23:40 Print topicpost

Posts: 993
ik ben dus van plan om een mhr team cillinder 80cc versie te gaan kopen... nu zag ik op een plaatje op marktplaats dat er ook van die stukken schroefdraad bijkomen waar je dan je cillinder overheen schuift.(die de cill dus aan het blok vastzetten)

nu is mijn vraag. waarom zitten deze erbij en is het perse noodzakelijk om deze erop te zetten.

PS: niet van die BS antwoorden van: hij zit er toch niet voor niks bij...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.

Jelmer MX 6-1-2008 23:41 Print reply

Posts: 13514
link van marktplaats advertentie is ook wel makkelijk.

Zover ik weet zit die er bij derbi/am6 niet bij
 
Dimitri 6-1-2008 23:43 Print reply
Posts: 1951
Tapeindes bedoel je?

Nou, vaak staan die op plaatjes maar zitten die er niet bij.
 
clutch 6-1-2008 23:43 Print reply

Posts: 993
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
clutch 6-1-2008 23:45 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimitriSMT
Tapeindes bedoel je?

Nou, vaak staan die op plaatjes maar zitten die er niet bij.

ja die ja... maar waarom staat het er dan bij? wat is de functie ervan... zijn ze langer, of juist korter...

 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Eat My Dust 7-1-2008 0:09 Print reply

Posts: 2562
wel een shitload pakkingen erbij
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-1-2008 1:36 Print reply

Posts: 9841
als je cilinderkoppen bij auto's vervangt worden meestal ook de kopbouten vervangen.

de tapeinden van een brommer zijn eigenlijk ook gewoon cilinderkopbouten. Dingen zijn onderhevig aan rek en weet ik veel wat, waardoor ze hun sterkte en betrouwbaarheid verliezen.

Je wilt geen gebroken tapeindes als je gaat opvoeren en daarom vervang je ze.
Het is niet verplicht, ik heb het zelf nooit gedaan (tenzij de draad rot was ofzo) maar als ze erbij zitten zou ik ze zeker vervangen.
Heb nog nooit gehad dat een tapeind afbrak maar het kan natuurlijk zomaar gebeuren.

Je kunt ook gewoon een meter tapend bij de praxis kopen voor een euro, werkt prima. In theorie minder sterk omdat het volledig uit schroefdraad bestaat, maar dat kan nog altijd beter zijn dan wat erop zat

 
Too cool for school!
-Bassie- 7-1-2008 9:47 Print reply

Posts: 6617
moeten ze bij de praxis wel net effe M7 hebben liggen.

liepen met die van floris ook te klote.

gewoon vervangen kost niks extra als ze er bij zitten.

maar die afbeelding dat is een 50cc he.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
sander_DT 7-1-2008 10:20 Print reply
Posts: 378
mhr 80cc kan toch alleen 80cc zijn omdat hij hoger is?

dan is de cyl dus hoger en daarom heb je dan nieuwe tapeinden nodig.

maar de cyl op marktplaats is 50cc..
 
ik heb 3 haren op men borst, ik ben een beer! ik ben een beer! (8)
clutch 7-1-2008 10:35 Print reply

Posts: 993
ja ok. maar ik begreep van een vriend dat het met de 80 ook niet echt nodig was...
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Dimitri 7-1-2008 10:36 Print reply
Posts: 1951
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander_DT
mhr 80cc kan toch alleen 80cc zijn omdat hij hoger is?

dan is de cyl dus hoger en daarom heb je dan nieuwe tapeinden nodig.

maar de cyl op marktplaats is 50cc..


Nee hoor, ik heb ook een MHR gehad, en de orginele tapeindes gebruikt. De boring is gewoon groter, slag blijft hetzelfde.

 
clutch 7-1-2008 10:39 Print reply

Posts: 993
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimitriSMT
[...]


Nee hoor, ik heb ook een MHR gehad, en de orginele tapeindes gebruikt. De boring is gewoon groter, slag blijft hetzelfde.



en heb jij toen die tapeindes gebruikt?

Dit bericht is gewijzigd door derby_gpr_nude op 7-1-2008 om 10:44 uur.
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Royal Club 7-1-2008 15:43 Print reply

Posts: 60390
bij de 50cc team versie bij am6 heb je tapeinden nodig die korter zijn omdat bij de 50cc versie geen gaten voor tapeindes door de buiten kop zitten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Han - 7-1-2008 15:45 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sander_DT
mhr 80cc kan toch alleen 80cc zijn omdat hij hoger is?

dan is de cyl dus hoger en daarom heb je dan nieuwe tapeinden nodig.

maar de cyl op marktplaats is 50cc..


nee, diameter van de cilinder is groter, hoogte is hetzelfde. Bij mij had ik toen met me 80 er ook gewoon ori tapeinden inzitte
 
<10.000 posts
puch en mt5 POWER 7-1-2008 15:51 Print reply

Posts: 83
het zijn gewoon draad ende voor je blok maar daar waren jullie al achter denk
 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
2tall4race 7-1-2008 17:18 Print reply

Posts: 64
MHR zijn kwaliteitcilinders. daarom zit er wat extra bij zoals die tapeinden. Die zijn volgens mij ook sterker als de originele.
 

Dit topic is 3305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved