Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TSX ontkoppelt niet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47098 - Suzuki TSX ontkoppelt niet.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PuchMaxiS72 5-1-2008 3:44 Print topicpost

Posts: 343
Hey,

Ik heb sinds een week een tsx.(65cc import, 18mm mikuni) Hij heeft prima gelopen, kwam er alleen vanmiddag achter dat ik geen olie in het carter had. Direct nieuwe olie gaan halen, 10w40 volgensmij, in iedergeval volgens die pc daar was het ook goed voor suzuki TS50XK. Wat nou het geval is: toen ik geen blokolie had, ontkoppelde hij prima, in zn 1 koppeling in liep ie gewoon goed en reed niet onder je vandaan. Nu ik er blokolie in heb, en ik schakel bijv. naar z'n 1, rijdt die brommer gewoon(zachtjes) onder me vandaan, doordat ie niet ontkoppelt.

Het lijkt erop dat de koppelingskabel te strak staat òf dat dat kapje loszit, waardoor de koppeling geen druk meer heeft. Beiden zijn niet het geval. Ik dacht aan rotzooi tussen mn platen, omdat ie zonder olie heeft gelopen
Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 5-1-2008 om 3:45 uur.
 
TSX gereviseerd

mtx-motard 5-1-2008 3:49 Print reply

Posts: 14947
anders even koppelingsplaten vervangen.

en strakkere veren.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
PuchMaxiS72 5-1-2008 9:53 Print reply

Posts: 343
Waar kom ik aan nieuwe koppelingsplaten? Bij 50cc zijn ze namelijk niet leverbaar.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 5-1-2008 om 9:53 uur.
 
TSX gereviseerd
supermotard piloot 5-1-2008 11:57 Print reply
Posts: 138
maar als je rijdt slippen ze niet??

en bij 50cc.nl zijn ze wel tekoop kijk maar eens bij 'motor delen'

Dit bericht is gewijzigd door supermotard piloot op 5-1-2008 om 11:59 uur.
 
supermotard piloot 5-1-2008 12:00 Print reply
Posts: 138
Arjanus 5-1-2008 12:09 Print reply

Posts: 9073
koppelingsstift krom ?
 
lieber nurburgring als ehering
PuchMaxiS72 5-1-2008 12:12 Print reply

Posts: 343
Lijkt me niet dat dat zo ineens gebeurd.. Ik heb gisteren niks aan de motor versleuteld, alleen olie erin, en aangezien een suzuki een droge koppeling heeft(toch?) lijkt me niet dat het door de olie kan komen. Misschien zijn de platen wel zo ver versleten dat ze zijn gaan plakken?
http://www.scooterbr...aten-suzuki-tsx.html
en deze platen zijn veel goedkoper dacht ik
 
TSX gereviseerd
Royal Club 5-1-2008 12:12 Print reply

Posts: 60390
droge koppeling en daar gaat olie bij.

wat klopt er niet?

gewoon natteplaten koppeling dus
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Viertakt 5-1-2008 12:14 Print reply

Posts: 3586
Je moet er 10w40 voor een natte koppeling in doen, waarschijnlijk is je probleem dan verholpen.

 
Viertakt uber alles.
kees_tsx 5-1-2008 12:20 Print reply

Posts: 551
Het ligt niet aan de platen, het is je olie, zoals hierboven is gezegt.

Heb je het de hele tijd of alleen in het begin? Als het alleen aan het begin is dan is de olie nog niet warm en dan plakt je koppeling nog.
 
RTT-tUnInG 5-1-2008 19:16 Print reply

Posts: 551
de olie moet nog ff in de platen trekken! het is een soort van kurk zeg maar... gewoon rustig rijden.. en je koppeling opnieuw afstellen...
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-1-2008 19:18 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RTT-tUnInG
de olie moet nog ff in de platen trekken! het is een soort van kurk zeg maar... gewoon rustig rijden.. en je koppeling opnieuw afstellen...


koppeling afstellen was het eerste waar ik aan dacht

edit:
en dus niet alleen de kabel voor de duidelijkheid



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 5-1-2008 om 19:19 uur.
 
Too cool for school!
PuchMaxiS72 6-1-2008 11:00 Print reply

Posts: 343
't zijn duidelijk de platen die door gaan slippen, en aangezien er lange
tijd zonder koppelingsolie is gereden neem ik aan dat ze gewoon versleten zijn, ik ga ze binnenkort vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 6-1-2008 om 11:00 uur.
 
TSX gereviseerd
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-1-2008 12:25 Print reply

Posts: 10560
je hebt toch niet tot de rand afgevuld ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
't zijn duidelijk de platen die door gaan slippen, en aangezien er lange
tijd zonder koppelingsolie is gereden neem ik aan dat ze gewoon versleten zijn, ik ga ze binnenkort vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 6-1-2008 om 11:00 uur.


het probleem is niet dat ze slippen.
maar dat ze niet genoeg slippen..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-1-2008 om 12:56 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
_3s_ 6-1-2008 13:09 Print reply

Posts: 899
het kan mss ook zijn dat je koppelingshuis in ingeslagen. als de inkepingen van je platen in je huis niet te diep zijn kan je die gewoon terug vlakvijlen, anders ff nieuw(tweedehands) koppelingshuis kopen.
 
Jeuj TSW erbij! =D
PuchMaxiS72 6-1-2008 13:42 Print reply

Posts: 343
Hmm, dat bedenk ik me ook, ik heb hem niet tot de rand gevult, maar er ging wel 1L in. Volgensmij moet er 850cc in, dus dat zou betekenen dat ik met 150cc olie teveel rijdt. Kan dit ook het probleem zijn?
 
TSX gereviseerd

Dit topic is 1418 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved