Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vloeistof koeling probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4709 - Vloeistof koeling probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rtm 13-7-2002?23:50 Print topicpost

Posts: 784
AAAAAaaaaaaarggghhh :p :p :p :p

ik snap er niets meer van, dit is er aan de hand:

op mn nsr heb ik sinds kort de koeling aangesloten (ik heb een tijd zonder gereden, vandaar die nieuwe zuigers...)

ok, er zit dus zon tankje vlakbij je accu, zon expansie ding ofzow, maar daar zit een dopje op, en dat knalt er bij mij steeds af, dat komt omdat ie gewoon heel veel LUCHT in het tankje pompt, de hele tijd lang, ik zou niet weten waar ie al die lucht vandaan haalt, maar goed,

WAT MOET IK DOEN!??

Rutger
 

RastaPasta 14-7-2002?00:17 Print reply
Posts: 92
Dat is wel normaal als je de koeling net aangesloten hebt, da zit nog lucht in de radiator enzo en die moet nu eruit. Daarvoor heb je ook dat dingetje, om water te hebben dat de eruitkomende lucht compenseert
 
SIWWN 14-7-2002?00:16 Print reply
Posts: 7079
Denk dat je overdruk dop wat op je radiateur zit vast zit of kapot is, dan ontstaat er (te veel) druk als je moter warm is en kan het niet goed/fatsoenlijk weg en die dop op het expansietankje zal wel niet zo sterk zijn rn dan gaat daar de druk heen...

Heb je ook niet te veel koelvloeistof erin?


(expanietankje moet voor de helf gevuld zijn, tenminste... bij een 4 takt)

suc6...
 
Rtm 14-7-2002?00:24 Print reply

Posts: 784
oke, dus dan moet ik gewoon een stukkie rijden, dan knalt dus eerst dat doppie eraf, dan klotst er nog wat uit het tankje, maar dan rij ik zo langzamerhand de lucht uit mn systeempie dus!?

Zou wel mooi zijn

Tot op de meeting! (met of zonder brommer )

Rutger
 
SIWWN 14-7-2002?00:34 Print reply
Posts: 7079
ehm... volgens mij kun je het koelsysteem wel ontluchten hoor..


 
B3AST 14-7-2002?07:21 Print reply
Posts: 2469
je kunt ook gewoon je radiateur vullen totaan de rand, en dan houdt je je tank er ff schuin boven, en dan kick je je brommer aan zonder dop op de radiateur dan komt alle lucht er vanzelf uit

maar volgens mij is het niet goed als dat doppie steeds gelaunched wordt weet je zeker dat er niet ergens een slang of aansluiting of je radiateur verstopt zit dat je pompje daar steeds meer druk op moet bouwen?
 
- insane in the brain -
Rtm 14-7-2002?11:00 Print reply

Posts: 784
ik weet wel zeker dat de slangen goed zijn, die zijn net nieuw (LPG slangen voor auto's, maar past hier ook op) maarre, dat ontluchten heb ik al gedaan, gewoon radiateur vullen, en dan wat kicken, dan gaat er wel iets borrelen enzo, maar helpt niet echt...

Ontlucht ik m wel goed dan?
 
Rtm 14-7-2002?16:45 Print reply

Posts: 784
OK, onluchtingsprobleem opgelost, dat was maar een klein probleempje met wat ik nu heb,

een HEEL GROOT PROBLEEM!!!!
:p :p :p :p :p :p :p
Ik ging even rijden, gewoon alles checken, dat tankje ontploft niet meer enzow, dus ik een stukkie rijden (2 km maar, niet meer) kwam ik weer bij mn huis, ik knijp de koppeling in, en rem, valt de motor ineens uit! Ik denk, "Ok, kan gebeuren, misschien iets afstellen" dus laat ik de koppeling langzaam los, en da motor begint weer te draaien, dit keer dus op 3000 toeren ofzow, maar omdat ie met lage toeren draait hoor ik ineens een vaag geluid, en dan bedoel ik echt vaag, net een misthoorn ofzo, het kwam gewoon uit mn blok, ik draai me zo beetje om, om te luisteren waar het geluid vandaan komt, zie ik ineens mn tankje, van de LC, die ROOKT helemaal! Echt vette rook, zoiets wat je op feestjes ook hebt, alleen dan stonk het ook nog. Dus ik de motor uitzetten, dat rookt dus nog een tijdje na, maar ik weet niet wat ik nu moet doen!

IK KAN WAARSCHIJNLIJK NIET MET MN NSR NAAR DE MEETING!

Help help, is ernog hoop? Of zal ik m in de schuur zetten en gewoon mn tas voor morgen pakken? :p
 
Hier_ben_ik - Administrator 14-7-2002?17:14 Print reply

Posts: 8499
laat hem eerst ff afkoelen, dan koelvloeistof bijvullen (weggerookt ofzo denk ik) en dan ff kijken hoe het verder gaat..
 
Members zijn vervelend :-|
Rtm 14-7-2002?17:52 Print reply

Posts: 784
tja, ik heb m laten afkoelen, bijgevuld, zoals je zei, toen een stukje gaan rijden, maar het dopje knalt er weer af, en tja, ik weet t niet hoor, dit zijn nog maar kleine stukjes die ik rij (zonet veel op lage toeren) en dan k?n het wel maar ik heb wel het gevoel dat ie t steeds begeeft, dus ik weet niet of het verstandig id om ermee naar de meeting te gaan :a ik denk dat ik toch maar 10 of 15 km haal, en dat ie dan helemaal vastloopt ofzow, ik heb gewoon te weinig tijd uitgetrokken om er aan te werken.

Wat zal ik doen? Ik voel zelf meer voor de trein nu, want de brommer is wel leuk enzow, maar ik haal t denk ik niet :a

Rutger
 
NSR JunK 14-7-2002?18:25 Print reply

Posts: 2339
hoe vul jij je radiateur dan? hij is dus eerst helemaal leeg en dan giet je je radiateur vol en dop erop? als je het zo doet is het idd wel logisch dat er veel lucht in zit dit is de goede manier--> je vult je radiateur tot maximaal motor starten rustig laten lopen hierdoor gaat het pompje in je blok draaien dan word de lucht er dus uitgepomp hierdoor zakt de hoeveel heid in je radiateur nu blijfen bijvullen en motor laten draaien beetje extra gassen enz enz tot er echt niks meer in kan en dan moet het met de koeling goed zijn, en die rook misschien is dat gekomen omdat er veel lucht inzat en dat je cilinder toen tijdelijk niet gekoelt werd en daardoor zoheet geworden was dat toen er wel vloeistof inkwam dit gelijk verdampte
 
joep 14-7-2002?18:40 Print reply
Posts: 76
als je je brommer wilt onluchten moet je er wel voor zorgen dat het water stroomt, dus dat de thermostaat is geopend. dus je moet je je brommer een tijdje gewoon stationair laten lopen.
maar ik denk niet dat dat het probleem is, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad (er spoot koelvloeistof uit het overlooptankje) het probleem bij mij was de koppaking lekte. de koelvloeistof werd er dus gewoon uitgespoten.
ik zou je koppaking eens vervangen en meteen insmeren met vloeibare pakking, en zorgen dat de cilinder vast genoeg is aangedraaid.
 
Rtm 14-7-2002?18:47 Print reply

Posts: 784
bedankt voor de reacties

maarre, ik volg jullie raad allemaal op, alleen n? de meeting, ik ga er zonder nsr heen

[URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?id=4719&fid=1&page=1[/t]Ik ga met de trein naar BM2K2...[/URL]

Mzzls, Rutger
 
ids_ 14-7-2002?19:23 Print reply
Posts: 423
het is de koppakking nu blaast hij de compressie door de pakking heen zeg maar en dan komt er teveel druk op je koelsysteem testaan, dus ff een nieuwe pakking en goed ontluchte en klaar istie
 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
SIWWN 14-7-2002?19:27 Print reply
Posts: 7079
Als er teveel druk opstaat dan gaat de overdrukdop los en gaat de vloeistof/druk naar het expansietankje en omdat heteen 'gesloten systeem' is kan de druk niet zomaar effe weg dus gaat de druk naar de zwakste plek, die dop dus...


Je kan ook effe met je overdrukdop naar een autobedrijf gaan en laten testen of die bij de juiste druk opengaat...
 
Rtm 29-7-2002?16:36 Print reply

Posts: 784
Ok, zonet had ik een heel berichtje getypt, maar die is weg omdat 'Page cannot be displayed'. Ik doe t ff in het kort over:

Ik ben weer even met mn brommer aan t werk gegaan, maar t wil nog steeds niet lukken, ik heb de reacties op mn probleempie nog s doorgelezen en kwam bij deze reactie:

Quote:
Originally posted by: B3AST?

je kunt ook gewoon je radiateur vullen totaan de rand, en dan houdt je je tank er ff schuin boven, en dan kick je je brommer aan zonder dop op de radiateur dan komt alle lucht er vanzelf uit



Nou, nu mijn vraag:

Is het mogelijk om de motor draaiend te hebben terwijl de radiateur-dop eraf is??

Vet cool h?, al die kleurtjes.

Mzzls, Rutger

[This message is edited by Rtm on 29-7-2002 16:45]
 

Dit topic is 1832 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved