killerbee |
3-1-2008 18:29 |
Posts: 746 |
Laat hem eerst eens wat warm draaien. Kan aan de kou liggen!
Kd8 ook aan dat je zuigerringen gaar waren maar je zeg net dat je ut tegen fel licht hebt bekeken en dat er geen licht door kwam dus dat zal niet zo zijn denk ik dan
|
|
|
|
Henk-88 |
3-1-2008 18:32 |
Posts: 26703 |
Cilinder ziet er goed uit.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
TerroRLaG |
3-1-2008 18:32 |
Posts: 226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: killerbee
Laat hem eerst eens wat warm draaien. Kan aan de kou liggen!
Kd8 ook aan dat je zuigerringen gaar waren maar je zeg net dat je ut tegen fel licht hebt bekeken en dat er geen licht door kwam dus dat zal niet zo zijn denk ik dan
dit probleem is al lang zo, het zit zo. Toen ik de brommer net gekocht had ging ik een toertje doen, na 5 min reageerde hij traag op gas, even later viel hij uit als ik gas gaf en eveneens als ik stilstond. Daarna wilde gij de eerste 10min niet meer starten. lijk eerst op een benzine te kort ofzo, alles in standaard zoals ik zei. Mogelijk krijgt verliest hij dus compressie als hij wat warmer heeft. Heeft niks met het weer te maken
|
|
|
|
-alex_m- |
3-1-2008 18:41 |
Posts: 146 |
je condensator is denk ik naar de klote, of hij krijgt teveel benzine( luchfilter misschien verstopt)
|
|
|
|
TerroRLaG |
3-1-2008 18:50 |
Posts: 226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -alex_m-
je condensator is denk ik naar de klote, of hij krijgt teveel benzine( luchfilter misschien verstopt)
als die zou stuk zijn dan zou die toch al van het begin slecht draaien?
|
|
|
|
-alex_m- |
3-1-2008 19:29 |
Posts: 146 |
nee, ik weet niet precies hoe het kan maar soms doet je condensator het nog wel goed als die koud is maar zodra die opgewarmd is doet ie het niet meer.
Maar kijk eens ff naar je contactpunten als je brommer aanstaat, als die vonken dan is je condensator kapot.
|
|
|
|
mtlover |
3-1-2008 19:44 |
Posts: 2372 |
Zeg heren, volgens mij is een TKR een scooter met een elektronische ontsteking..
|
|
|
|
TerroRLaG |
3-1-2008 19:49 |
Posts: 226 |
Ik zet hier alles nog even op een rijtje
1. hij zou teveel benzine krijgen => is niet het probleem
2. compressie verlies door slijtage aan cilinder => blijkbaar ook niet
3. condensator stuk => blijkt geen condensator in te zitten...
Nog mogelijkheden?
|
|
|
|
ronge48 |
3-1-2008 19:54 |
Posts: 3003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -alex_m-
nee, ik weet niet precies hoe het kan maar soms doet je condensator het nog wel goed als die koud is maar zodra die opgewarmd is doet ie het niet meer.
Maar kijk eens ff naar je contactpunten als je brommer aanstaat, als die vonken dan is je condensator kapot.
jij hebt zeker een puch ofzo
@ ts laat hem maar eens ff warm draaien dan doet die het misschien wel beter..verder kijk eens naar je bougie wat voor kleur die heeft/misschien ff nieuwe in doen
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
Henk-88 |
3-1-2008 19:55 |
Posts: 26703 |
Ik heb met m'n racer meegemaakt dat de zuiger met een hoogtoerige set-up te warm werd en teveel uitzette waardoor de power weg was als 'ie warm was.. maar aan je cilinder kan ik niet zien dat er zoiets bij jou speelt.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
TerroRLaG |
3-1-2008 19:59 |
Posts: 226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
@ ts laat hem maar eens ff warm draaien dan doet die het misschien wel beter..verder kijk eens naar je bougie wat voor kleur die heeft/misschien ff nieuwe in doen
Ik heb hem al vaak gestart en mits mijn probleem is hij niet in staat te rijden. Hij heeft lang in stationair gedraaid met als gevolg dat ik na 2min geen volgas mag geven maar in snokjes aan de gashendel proberen op te bouwen, even later valt hij al uit bij het minste beetje gas ik geef. Ook als ik geen gas geef zakt ie direct in toeren (lager dan normaal stationair) en loopt zo uit...
|
|
|
|
mtx freak |
3-1-2008 20:51 |
Posts: 2711 |
vergeet je zometeen met de cilinder terug zetten geen nieuwe pakkingen te gebruiken. Maak je luchfilter en carb een schoon en kijk dan nog eens
|
|
|
|
TerroRLaG |
3-1-2008 21:46 |
Posts: 226 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
vergeet je zometeen met de cilinder terug zetten geen nieuwe pakkingen te gebruiken. Maak je luchfilter en carb een schoon en kijk dan nog eens
ik heb alles teruggestoken, met nieuwe pakkingen natuurlijk. Laat hem draaien, stationair wil ie niet meteen blijven draaien, wanneer ik wat gas geef krijg je een geluid, net alsof ie lucht hapt. Soms lukt het om stilletjes de gas op te bouwen dan gaat ie mooi in toeren. mss probeer ik toch maar eens een grotere sproeier?
Greetz!
|
|
|
|
ronge48 |
3-1-2008 21:52 |
Posts: 3003 |
is het geen valse lucht? spuit eens met een deo bus rond je cilinder/carb/spruitstuk enz..als je een verschil hoort in toeren is het valse lucht
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
TerroRLaG |
3-1-2008 21:58 |
Posts: 226 |
Zal ikmorgen eens proberen, het zou mij altans sterk verbazen. Ook als ik wat gas geeft en dan gas los hoor je hem terug zakken naar zijn stationair toerental, maar in de plaats van dat toerental aan te nemen zakt ie onmiddelijk verder en valt stil.
edit: Zonet geprobeerd met deo en ik heb gespoten op de verbindin van het spruitstuk en het membraam en onderaan de cilinder. Beiden gaven geen effect...
Dit bericht is gewijzigd door TerroRLaG op 3-1-2008 om 22:41 uur.
|
|
|
|