Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb start nie :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47063 - honda mb start nie :S
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 3-1-2008 17:07 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
maar heeft zo'n keihin niet een plastic vlotter? dan is er helaas weinig bij te buigen...
kijk wel of hij niet lek is, gebeurd nogal eens bij die dingen.



bedoel je dan dat het vlotterbakje lek is ???


mun vlotter kan ik eigenlijk niet egt bij buigen..
 
puch en mt5 POWER 3-1-2008 17:15 Print reply

Posts: 83
ja dat mijn bakie lekt als hij stationer loopt maar snap van het bijbuigen ook niet echt veel enook niet hele maal het vlak leggen va n carb maar hoe
 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
MTRudolf 3-1-2008 20:31 Print reply

Posts: 2464
heey mensen mun brommer start nu eindelijk na veel moeite..


de carberateur lekt nog steeds af en toe...


nu doet de brommer wel heel raar

als ik hem met volgas start komt hij nie boven de 1000 toeren uit... en prutteld en hoemt hij een beetje..

als ik hem na 20 keer kicke gewoon aan krijg (dus zonder volgas)

schiet hij ineens omhoog in toeren en valt hij uit..


weet iemand waat het aan kan liggen dan?
 
mb-rider 3-1-2008 21:05 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
heey mensen mun brommer start nu eindelijk na veel moeite..


de carberateur lekt nog steeds af en toe...


nu doet de brommer wel heel raar

als ik hem met volgas start komt hij nie boven de 1000 toeren uit... en prutteld en hoemt hij een beetje..

als ik hem na 20 keer kicke gewoon aan krijg (dus zonder volgas)

schiet hij ineens omhoog in toeren en valt hij uit..


weet iemand waat het aan kan liggen dan?



ik heb dit ook gehad toen stond mijn gaskabel te strak dus hij stond als het ware gewoon de hele tijd open en als ie eenmaal aanging (wat heeeeeel lang duurde) dan ging hij voltoeren maken. omdat de gasschuif de hele tijd openstond was ie zo moeilijk aan te krijgen.

je kunt dit instellen bij je gashendel zit zo'n moer die je los en vast kunt draaien zodat je kan spannen of juist niet.(kan iemand anders dit ff beter uitleggen ) het beste is om hem te proberen aan te rennen is makkelijk controleren dan dat je je de pleures loopt te trappe op je kickstart.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-1-2008 21:24 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]



bedoel je dan dat het vlotterbakje lek is ???


mun vlotter kan ik eigenlijk niet egt bij buigen..


ik bedoel de vlotter zelf. Dan zuigt de vlotter zich vol benzine en drijft hij niet meer waardoor hij niet afsluit en de benzine er door de overloop uit komt.

de rest van je startverschijnselen verdenk ik toch in eerste instantie valse lucht
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MTRudolf 4-1-2008 11:41 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ik bedoel de vlotter zelf. Dan zuigt de vlotter zich vol benzine en drijft hij niet meer waardoor hij niet afsluit en de benzine er door de overloop uit komt.

de rest van je startverschijnselen verdenk ik toch in eerste instantie valse lucht



Ik dacht het ook omdat als hij start ineens omhoog in toeren vloog

maar hoe controleer ik nou EGT waar de valse lucht zit

iedereen roept hier al super lang met deo spuiten maar ik heb dat al zo vaak geprobeerd zonder enig resultaat...

is er geen andere manier om te controleren ofdat ik ergens valse lucht heb ???
 
mb-rider 4-1-2008 19:39 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]



Ik dacht het ook omdat als hij start ineens omhoog in toeren vloog

maar hoe controleer ik nou EGT waar de valse lucht zit

iedereen roept hier al super lang met deo spuiten maar ik heb dat al zo vaak geprobeerd zonder enig resultaat...

is er geen andere manier om te controleren ofdat ik ergens valse lucht heb ???


beetje lastig te controleren als hij al bijna niet aangaat en niet aanblijft. als ie aanblijft dan kun je bijv. je iets tegen de uitlaat doen waardoor er geen lucht meer uit kan en als hij dan niet uitvalt dan weet je zeker dat de lucht ergens anders heen gaat.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 4-1-2008 20:14 Print reply

Posts: 10835
het gaat hier om valse lucht in het inlaattraject, niet in het uitlaattraject

de proef met de deo(of remmenreiniger) is toch echt de makkelijkste, maar dan moet hij uiteraard wel (stationair) lopen, anders onbetrouwbaar
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mb-rider 4-1-2008 20:27 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
het gaat hier om valse lucht in het inlaattraject, niet in het uitlaattraject

de proef met de deo(of remmenreiniger) is toch echt de makkelijkste, maar dan moet hij uiteraard wel (stationair) lopen, anders onbetrouwbaar


srry je hebt gelijk
 

Dit topic is 2274 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved