Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb start nie :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1171 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47063 - honda mb start nie :S
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 3-1-2008 14:45 Print topicpost

Posts: 2464
Heeys

Ik ben al tijdje bezig met mun honda mbtje

Setup:

70 malossi
twinair filter in ori luchtbox
18 mm ori keihin

ik heb sproeier 110 115 130 geprobeerd alleen die stomme brommer start nie :S

als ik hem wil aanlopen dan doet ie alleen maar HOEM

en als ik ff volgas geef en dan ineens geen gas meer doet ie 1 seconde RING zodat hij aanslaat en dan kapt hij er weer mee..


hij vonkt super goed want heb alles daarvan vervangen ...

weet iemand wat voor sproeier ik ongeveer moet hebben :S ??

de membraam kleppen etc van deb enzine toevoer zijn allemaal goed :S

ik snap er niks meer van..

bvd
 

De Schout 3-1-2008 14:49 Print reply
Posts: 5327
sproeier moet ook wel ongeveer goed zijn. goedgenoeg om aan te slaan in ieder geval.
 
tune tweak fiddle bang bummer
PaterMT5 3-1-2008 14:55 Print reply

Posts: 312
Al op valse lucht gecontroleerd ?
 
MTRudolf 3-1-2008 14:56 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
Al op valse lucht gecontroleerd ?




jup heb overal gespoten met deo :S

heb eerder valse lucht gehad maar dan moet hij wel gewoon aanslaan alleen schiet hij dan omhoog in toeren
 
PaterMT5 3-1-2008 14:59 Print reply

Posts: 312
Nog genoeg compressie ? Keerring ?

Sproeier zal wel rond de 110 / 115 zitten.

Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 3-1-2008 om 15:06 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-1-2008 15:17 Print reply

Posts: 10835
toevallig carb niet kapot gedraaid?
heb ik ook ooit gehad bij 18 keihin en je zag het bijna niet.

valse lucht controleren kan natuurlijk niet als hij niet loopt

weet je zeker dat hij wel benzine krijgt?
wordt je bougie nat? Dat zou eigenlijk wel moeten als hij wel vonkt en niet loopt. Zo niet dan wat mis met je brandstoftoevoer.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BenjaminDG 3-1-2008 16:00 Print reply

Posts: 4605
Het hoort eigenlijk hier niet thuis maar Rudolf ik zag dat je cillinder een vlinder poort heeft. Wat is hier eigenlijk het voordeel/nadeel van tegen over een standaard poort ( een gewoon gat )?

 
Vlaanderen vrij!
MTRudolf 3-1-2008 16:21 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
toevallig carb niet kapot gedraaid?
heb ik ook ooit gehad bij 18 keihin en je zag het bijna niet.

valse lucht controleren kan natuurlijk niet als hij niet loopt

weet je zeker dat hij wel benzine krijgt?
wordt je bougie nat? Dat zou eigenlijk wel moeten als hij wel vonkt en niet loopt. Zo niet dan wat mis met je brandstoftoevoer.


heey mensen

als ik er benzine bovenin gooi dan loopt ie gewoon heel ff..

ik ben net nog ff bezig geweest en elke keer als ik mun benzine kraan opendraai stroomt de benzine uit die onderste overloop van je carb..


ik heb de carb helemnaal schoongemaakt en de vlotter blijft niet hangen :S

hoe kan het dat hij daardoor heel de tijd overstroomt :S ??


 
De Schout 3-1-2008 16:24 Print reply
Posts: 5327
stroomt tie toch wel over..? is t niet gewoon de aftapschrof ofzo die lekt, waardoor er geen benzine in je carb blijft staan en hij dus ook niet loopt? want met lekke vlotter moet tie wel kunnen lopen eigelijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
MTRudolf 3-1-2008 16:27 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
stroomt tie toch wel over..? is t niet gewoon de aftapschrof ofzo die lekt, waardoor er geen benzine in je carb blijft staan en hij dus ook niet loopt? want met lekke vlotter moet tie wel kunnen lopen eigelijk.




nee het is niet die schroef want je ziet er het gewoon snel eruit lopen :S


het stroomt er zeg maar boven in... en dan wacht je paar seconden en dan stroomt het er onder net zo snel weer uit



 
mtlover 3-1-2008 16:29 Print reply

Posts: 2372
Vlotter bijbuigen..

Edit: Hij loopt over en de vlotter blijft niet hangen. Dan moet je de vlotter zo bijbuigen dat je carb niet te vol loopt zoals ie nu dus doet, maar ook niet te weinig krijgt. Even uitproberen dus..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 3-1-2008 om 16:35 uur.
 
MTRudolf 3-1-2008 16:29 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Vlotter bijbuigen..



kun je ff wa duidelijker zijn ??

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-1-2008 16:36 Print reply

Posts: 10835
gasschuif en dop en vlotterbak eraf.
carb op zijn kop op iets vlaks/waterpas leggen (je werkbank bijv)

dan moet je vlotter evenwijdig met je carb lopen (dat stuk waar je vlotterdeksel op aan ligt) en dus horizontaal liggen.
daarnaast moet je vlotternaald ook goed afsluiten maar ik neem aan dat je dat wel weet.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MTRudolf 3-1-2008 16:38 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
gasschuif en dop en vlotterbak eraf.
carb op zijn kop op iets vlaks/waterpas leggen (je werkbank bijv)

dan moet je vlotter evenwijdig met je carb lopen (dat stuk waar je vlotterdeksel op aan ligt) en dus horizontaal liggen.
daarnaast moet je vlotternaald ook goed afsluiten maar ik neem aan dat je dat wel weet.



thanks ik zal het zo even gaan proberen
hopen dat het werkt

laat zo weten ofdat het gelukt is
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-1-2008 16:40 Print reply

Posts: 10835
maar heeft zo'n keihin niet een plastic vlotter? dan is er helaas weinig bij te buigen...
kijk wel of hij niet lek is, gebeurd nogal eens bij die dingen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
puch en mt5 POWER 3-1-2008 16:43 Print reply

Posts: 83
ga ik ook is proberen heb het zelfde probleem als mtrudolf
 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!

Dit topic is 2272 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved