Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt setup welke uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47061 - mt setup welke uitlaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Intenso 3-1-2008 13:09 Print topicpost

Posts: 2922
Hallo ik heb van iemand op het forum een MB/MT blok gekocht.
maar deze licht al bijna een maand bij de tnt door wat problemen maar bij dit blok moet ik nog een uitlaat kopen.

er zit een 70cc athena op met een k-star hoge druk kop.
er komt waarschijnlijk een 22 of 24mm stage 6 carb op.

maar welke uitlaat kan ik nu het beste nemen.
hij is voor de cross mischien nog handig om te weten voor hoog en laagtoerig ofzo?

ik zit wat te twijfelen tussen een giannelli bovenlangs want die schijnen er te zijn voor mt en een homoet.

of zijn er andere goeie uitlaten?
het liefst bovenlangs.
Bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 3-1-2008 om 13:10 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Niek de Wildt 3-1-2008 13:50 Print reply
Posts: 7168
proma 80 is fijn, mooie breede powerband (begint bij 5, wordt heftig bij 7 tot 9 en van wat minder heftig van 9 tot 11k)
is ook bovenlangs (staat beter op een crosser) en past direct op honda.
is wel wat minder veel te vinden (vaak de 50/70cc versie, maar die loopt lang niet zo lekker als de 80) --> getest op 70malossi
suc6
 
Intenso 3-1-2008 14:22 Print reply

Posts: 2922
ok bedankt.

maar heeft ook iemand ervaring met de gianelli bovenlangs?
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
PaterMT5 3-1-2008 15:03 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
proma 80 is fijn, mooie breede powerband (begint bij 5, wordt heftig bij 7 tot 9 en van wat minder heftig van 9 tot 11k)
is ook bovenlangs (staat beter op een crosser) en past direct op honda.
is wel wat minder veel te vinden (vaak de 50/70cc versie, maar die loopt lang niet zo lekker als de 80) --> getest op 70malossi
suc6


Even een vraagje tussendoor;

Had jij met de 70 proma ook een dipje voor de powerband met je malossi cilinder ?
 
Niek de Wildt 3-1-2008 18:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
[...]


Even een vraagje tussendoor;

Had jij met de 70 proma ook een dipje voor de powerband met je malossi cilinder ?


jah,
vooral moeite om in de powerband te komen, en dus (bij 5bak) hoog moeten doortrekken in ze 4 (vertanding scheeld natuurlijk wel, maar ik merkte idd dat hij voor de powerband lui is)
 
PaterMT5 3-1-2008 19:14 Print reply

Posts: 312
Oke, dan ben ik dus niet de enige. Die van mij is niet zozeer lui voor de powerband, maar vooral die dip daar heeft hij last van in de 5e versnelling.

Verdwijnt dit ook bij een 80 proma ? En zijn de prestaties beter dan bij de 70 ? Ook in de powerband ?

Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 3-1-2008 om 19:15 uur.
 
Niek de Wildt 3-1-2008 21:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
Oke, dan ben ik dus niet de enige. Die van mij is niet zozeer lui voor de powerband, maar vooral die dip daar heeft hij last van in de 5e versnelling.

Verdwijnt dit ook bij een 80 proma ? En zijn de prestaties beter dan bij de 70 ? Ook in de powerband ?
Jah, jah, en jah

Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 3-1-2008 om 19:15 uur.


 
Intenso 3-1-2008 22:21 Print reply

Posts: 2922
ok ik ga er dan maar van uit dat een proma 80 een goede keuze is op een 70 athena?

en die is bovenlangs??


niemand heeft verder ervaring met de gianelli

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 3-1-2008 om 22:21 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Tombrom 3-1-2008 22:22 Print reply

Posts: 15925
proma 80 past niet he op een 70cc cylinder
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-1-2008 22:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
ok ik ga er dan maar van uit dat een proma 80 een goede keuze is op een 70 athena?

en die is bovenlangs??


niemand heeft verder ervaring met de gianelli

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 3-1-2008 om 22:21 uur.


ik had de gianelli op een malossi met 24mm. reedt niet echt lekker elke dag 60km omdat hij te hoogtoerig was

achteraf lag mijn compressie veel te laag ervoor en was mijn cilinder niet hoogtoerig genoeg om beetje op te schieten..

had de uitlaat toen al verkocht.. maar bijna geen mt heeft compressie verhouding voor mekaar , waardoor je al snel vermogen onderin mist..


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
GhostRider_SM 3-1-2008 22:25 Print reply

Posts: 2142
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
proma 80 past niet he op een 70cc cylinder

flens omlasse
past hij wel

 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
Niek de Wildt 6-1-2008 17:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GhostRider_RS
[...]

flens omlasse
past hij wel



hij past wel, wat zou er niet aan passen volgens jou??
flens is gewoon met 2 boutjes.
heb hem hier liggen.
past direct, ben niet gek
 
driver004 6-1-2008 18:59 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


hij past wel, wat zou er niet aan passen volgens jou??
flens is gewoon met 2 boutjes.
heb hem hier liggen.
past direct, ben niet gek

je uitlaat past niet in uitlaat kanaal..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Intenso 9-1-2008 9:32 Print reply

Posts: 2922
Bedankt voor de antwoorden, ik heb nu een gianelli gekocht van iemand van het forum voor 20 euro voor dat geld kan ik het proberen.

 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved