Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - orginele cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47057 - orginele cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 2-1-2008 21:37 Print topicpost
Posts: 208
mijn cilinder van mijn aprillia sr heeft zijn beste tijd gehad. wat is beter:

- orginele cilinder laten honen en een nieuwe zuiger
- andere cilinder kopen.

want orgineel is toch altijd van betere kwaliteit ofniet?
 

rik hulkenberg 2-1-2008 21:49 Print reply

Posts: 10029
je kan hem idd gewoon laten honen
orgineel is idd betrouwbaarst maar niet de snelste
 
bunji 2-1-2008 21:57 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
mijn cilinder van mijn aprillia sr heeft zijn beste tijd gehad. wat is beter:

- orginele cilinder laten honen en een nieuwe zuiger
- andere cilinder kopen.

want orgineel is toch altijd van betere kwaliteit ofniet?

origineel is dus echt niet altijd betere kwaliteit. hangt er sowieso af hoe je ermee rijdt, ding kan sowieso wel wat meer hebben als je niet std 12k toeren draait en em goed warm laat lopen enzo.
 
Kawasaki ZXR 400
Harold 2-1-2008 22:58 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bunji
[...]

origineel is dus echt niet altijd betere kwaliteit. hangt er sowieso af hoe je ermee rijdt, ding kan sowieso wel wat meer hebben als je niet std 12k toeren draait en em goed warm laat lopen enzo.


hoezo dat hangt er van af hoe je ermee rijdt?
hoezo kan hij meer hebben als je "standaart?" 12k toeren draait (k zie de logica niet helemaal tussen "standaart" en "12k" en dat daardoor de kwaliteit niet goed is)

Warm rijden voordat je hem los trekt is iid nooit verkeerd

Als de cilinder geboort en gehoont is, is de wand gewoon nieuw en dan maakt het echt niet meer uit hoe er altijd mee gereden is.

Als je voor het geld wat je voor het honen/ zuiger kwijt bent + een beetje bijleg, een nieuwe cilinder koopt (die dan dus vrij goedkoop moet zijn) kun je er van uit gaan dat de ori cilinder altijd betere kwaliteit is.

Wil je sneller en meer vermogen, dan zijn er natuurlijk cilinders met een betere kwaliteit voor dat gebruik. Maar daar betaal je dan ook voor.


Dit bericht is gewijzigd door Harold op 2-1-2008 om 23:01 uur.
 
Gradje 2-1-2008 23:41 Print reply

Posts: 1181
Ligt er een beetje aan wat je er mee wil.
Maar ori cilinder is over het algemeen wel het betrouwbaarst. Maar je haalt er niet echt overweldigende prestaties uit.
Kijk gewoon wat je wil en ga prijzen vergelijken.
Je kunt het dan een beetje afwegen tegen elkaar.
 
bunji 3-1-2008 10:28 Print reply

Posts: 1861
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


hoezo dat hangt er van af hoe je ermee rijdt?
hoezo kan hij meer hebben als je "standaart?" 12k toeren draait (k zie de logica niet helemaal tussen "standaart" en "12k" en dat daardoor de kwaliteit niet goed is)

Warm rijden voordat je hem los trekt is iid nooit verkeerd

Als de cilinder geboort en gehoont is, is de wand gewoon nieuw en dan maakt het echt niet meer uit hoe er altijd mee gereden is.

Als je voor het geld wat je voor het honen/ zuiger kwijt bent + een beetje bijleg, een nieuwe cilinder koopt (die dan dus vrij goedkoop moet zijn) kun je er van uit gaan dat de ori cilinder altijd betere kwaliteit is.

Wil je sneller en meer vermogen, dan zijn er natuurlijk cilinders met een betere kwaliteit voor dat gebruik. Maar daar betaal je dan ook voor.


Dit bericht is gewijzigd door Harold op 2-1-2008 om 23:01 uur.

standaard als in altijd. als jij altijd 12k toeren draait.. snap je tuurlijk speelt het wel een rol of je hoge toeren of lage toeren maakt.
 
Kawasaki ZXR 400

Dit topic is 621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved