rik hulkenberg |
2-1-2008 18:03 |
Posts: 10029 |
vonkt ie ook
is makkelijk te controleren hou bogie tegen het frame aan en kick een keer
|
|
|
|
Bartoethale |
2-1-2008 18:09 |
Posts: 59 |
Jups, hij vonkt goed!
|
|
|
|
mbrulezzz |
2-1-2008 18:26 |
Posts: 2084 |
als je hem aanloopt blokkeert je wiel dan? zoja dan heb je iig goeie compressie.
|
|
MB racing |
|
helly |
2-1-2008 18:28 |
Posts: 2424 |
hoe weet je dat de afstelling goed is?
doe is hand voor je luchtinlaat en kijk of ie dan start.
maak je carb schoon.
heb je compressie--> kicken kost kracht?
Dit bericht is gewijzigd door helly op 2-1-2008 om 18:32 uur.
Dit bericht is gewijzigd door helly op 2-1-2008 om 18:40 uur.
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
Sypie_Honda |
2-1-2008 18:29 |
Posts: 13830 |
zet je zuiger is op het bdp, en gooi dan wat mengsmering door je bougi gat. doe dan de bougi er weer in, en kick hem dan nog is aan.
loopt hij dan heel even en valt weer uit, is er iets met je brandstof toevoer.
en heb je al wat deo in je carb gespoten? wil hij ook nog wel eens van lopen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
hondaryan |
2-1-2008 20:59 |
Posts: 43 |
als alles het goed doet en je houd je hand achter de carburateur en je voelt geen zuiging dan ligt het waarschijnlijk aan je membraam.
|
|
|
|
Djeep |
2-1-2008 21:18 |
Posts: 8621 |
Zet je ontsteking is op zijn vroegts, en koop een nieuwe bougie.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Blue Racer |
2-1-2008 21:27 |
Posts: 601 |
Net zoals Djeep zegt, even nieuwe bougie. Ik heb ook wel vaker gehad dat het leek dat hij goede vonk had en dat hij alleen maar plofte.
Nieuwe bougie erin, en hij liep weer.
Kans dat dit bij jou ook het geval is.
|
|
GEZOCHT : 50cc Cilinder met zuiger NSR |
|
rik hulkenberg |
2-1-2008 21:28 |
Posts: 10029 |
check ook effe je memraam
edit kan zijn tot ie nie goed sluit of een scheur ofzo inzit daardoor kan ie nie tot heel slecht lopen
heeft ie daarvoor wel goed gelopen
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 2-1-2008 om 21:34 uur.
|
|
|
|
Djeep |
2-1-2008 21:29 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
check ook effe je membraam
en dan? ff chekke of hij erin zit?
Die jonge hebt 5 post, mischien hebt ie al meer ervaring, maar leg iets meer uit
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Bartoethale |
3-1-2008 10:24 |
Posts: 59 |
Joww hier ben ik weer
Ja ik heb toch wel enige ervaring.
Het membraam is harstikke goed, dat weet ik zeker. Ik dacht zelf meer aan een kapotte krukaslager. En zoals ik het zo hoor lijkt het erop dat ik geen compressie heb. Kunnen jullie me hiermee verder helpen? Hand voor de carb houden en dan proberen te starten helpt niet.
Hij heeft altijd goed gelopen, Tot hij slechter begon te lopen, op een gegeven moment kreeg ik hem steeds slechter aan en liep slecht stationair. Na loop van tijd begaf hij het, Cilinder erafgehaald en een zuigerveer was in tweeje gebroken. Ik dacht dat het hier aan lag, nieuwe zuigerveren eropgelegd en sinds dien doet hij het niet meer. (De zuigerveren zijn goed dat weet ik zeker)
Alvast bedankt
|
|
|
|
Djeep |
3-1-2008 12:42 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Joww hier ben ik weer
Ja ik heb toch wel enige ervaring.
Het membraam is harstikke goed, dat weet ik zeker. Ik dacht zelf meer aan een kapotte krukaslager. En zoals ik het zo hoor lijkt het erop dat ik geen compressie heb. Kunnen jullie me hiermee verder helpen? Hand voor de carb houden en dan proberen te starten helpt niet.
Hij heeft altijd goed gelopen, Tot hij slechter begon te lopen, op een gegeven moment kreeg ik hem steeds slechter aan en liep slecht stationair. Na loop van tijd begaf hij het, Cilinder erafgehaald en een zuigerveer was in tweeje gebroken. Ik dacht dat het hier aan lag, nieuwe zuigerveren eropgelegd en sinds dien doet hij het niet meer. (De zuigerveren zijn goed dat weet ik zeker)
Alvast bedankt
ooo, had dat dan ff iets eerder verteld. Dit kan aan je afstelling liggen, te arm gesmeerd, te arm afgesteld, noem maar op. Verder ook goed naar je cilinder gekeken? Ook gelijk ff je krukas gechekt op speling enzo?
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Bartoethale |
3-1-2008 14:46 |
Posts: 59 |
Heey,
Ik heb ff het hele blok eronderuit gehaald en de cilinder en alles eraf gehaald. En toen heb ik (na een tip van een vriend) benzine in het carter gegoten. En direct stroomde de benzine bij het vliegwiel eruit. Dit kan niets anders zijn dan een losgeschoten of kapotte keerring. Ik ga hm ff naar de bromfietszaak brengen om het vliegwiel eraf te halen en dan weet ik meer.
Alvast bedankt, nader bericht volgt
Grss Bart
|
|
|
|
De Schout |
3-1-2008 14:51 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bartoethale
Heey,
Ik heb ff het hele blok eronderuit gehaald en de cilinder en alles eraf gehaald. En toen heb ik (na een tip van een vriend) benzine in het carter gegoten. En direct stroomde de benzine bij het vliegwiel eruit. Dit kan niets anders zijn dan een losgeschoten of kapotte keerring. Ik ga hm ff naar de bromfietszaak brengen om het vliegwiel eraf te halen en dan weet ik meer.
Alvast bedankt, nader bericht volgt
Grss Bart
je kunt beter zelf een trekkertje kopen voor 5 euro ofzo
en zelf je keerring vervangen, ben je wss sukje goedkoper uit
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Blue Racer |
3-1-2008 20:16 |
Posts: 601 |
|
|
GEZOCHT : 50cc Cilinder met zuiger NSR |
|