Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - verlichting ar50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #47043 - verlichting ar50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartyamahadt50mx 1-1-2008 20:16 Print topicpost
Posts: 115
hoi
de koplamp van mijn ar50 brand steeds door hij brand ok als er een nieuwe in zit erg vel.
ik dagt ik zet er een weerstandje tussen maar waar moet die er dan tussen? of heb ik gewoon iets verkeerd aangesloten?
alvast bedankt
 

Thijsje 1-1-2008 20:20 Print reply

Posts: 1687
hoger voltage lampje erin
heb je bijv. nu 6 volt lampje, druk je er een 12 volts lampje in
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
bartyamahadt50mx 1-1-2008 20:21 Print reply
Posts: 115
12 volt heb ik er in geprobeert maar die brand ok door

 
Thijsje 1-1-2008 20:22 Print reply

Posts: 1687
doe je 24 volt

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Matthijsar50 1-1-2008 20:22 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
hoger voltage lampje erin
heb je bijv. nu 6 volt lampje, druk je er een 12 volts lampje in


er hoort een 6 volt lampje in.. dus ja je weerstand is wss doorgebrand, je weerstand zit onder je cockpit, zo'n wit ding.. maar je kan ook gewoon een universele spanningsregelaar kopen (20e).. het aansluiten stelt niks voor, 1 draadje gaat naar de + van de accu, 1 draad is massa, en dan heb je nog 2 draadjes die je tussen de lichtspoel moet zetten, (heb ik nu ook op mn kawa zitten..)

greetz


en thijs.. als je weerstand kapot is.. ik weet niet of je toevallig dan eens hebt gemeten met een multimeter hoeveel volt er dan naar de lamp gaat, maar bij mijn ar50 stond hij toen bij max toeren op 96 volt..

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 1-1-2008 om 20:23 uur.
 
Peugeot 106 rallye ph2!
bartyamahadt50mx 1-1-2008 20:24 Print reply
Posts: 115
is die weerstand dat plastic witte ding?
en als ik daar een ander soort weerstand in stop zal dat werken?

 
Matthijsar50 1-1-2008 20:25 Print reply

Posts: 1029
tja dan moet je gaan rekenen wat voor weerstand dat moet wezen.. het makkelijkst is gewoon een spanningsregelaartje kopen.. en dan heb je er ook nooit geen gezeik meer mee (want heb wel vaker gehoord dat die weerstanden op den duur doorbranden)

greetz
 
Peugeot 106 rallye ph2!
bartyamahadt50mx 1-1-2008 20:28 Print reply
Posts: 115
oke en tussen welke draad moet ik dan een spannings regelaar zetten?
ik heb namelijk geen accu


Dit bericht is gewijzigd door bartyamahadt50mx op 1-1-2008 om 20:29 uur.
 
Matthijsar50 1-1-2008 20:30 Print reply

Posts: 1029
dit kan je het beste even navragen bij de brommerzaak.. want weet niet precies welke kleuren het nou waren.. maar volgens mij was het:

- rood = plus
- zwart = massa
- geel 2x = tussen lichtspoel ontsteking

het stelt echt helemaal niks voor..!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Thijsje 1-1-2008 20:31 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]


er hoort een 6 volt lampje in.. dus ja je weerstand is wss doorgebrand, je weerstand zit onder je cockpit, zo'n wit ding.. maar je kan ook gewoon een universele spanningsregelaar kopen (20e).. het aansluiten stelt niks voor, 1 draadje gaat naar de + van de accu, 1 draad is massa, en dan heb je nog 2 draadjes die je tussen de lichtspoel moet zetten, (heb ik nu ook op mn kawa zitten..)

greetz


en mathijs.. als je weerstand kapot is.. ik weet niet of je toevallig dan eens hebt gemeten met een multimeter hoeveel volt er dan naar de lamp gaat, maar bij mijn ar50 stond hij toen bij max toeren op 96 volt..

Dit bericht is gewijzigd door Matthijsar50 op 1-1-2008 om 20:23 uur.

hmm
nee dat niet gemeten nee.

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
bartyamahadt50mx 1-1-2008 20:31 Print reply
Posts: 115
oke ik zal het morge even proberen bedankt allemaal.

 
honda cruiser 1-1-2008 23:05 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
dit kan je het beste even navragen bij de brommerzaak.. want weet niet precies welke kleuren het nou waren.. maar volgens mij was het:

- rood = plus
- zwart = massa
- geel 2x = tussen lichtspoel ontsteking

het stelt echt helemaal niks voor..!



die geel 2x moet tussen je lichtspeol zeg je, hoe plaats je dat dan precies dat snap ik niet compleet ik denk dat het zo zit
verbeter me indien fout

er komt 1 draad van de lichtspoel die loopt naar de spanningsregelaar en dan loopt dat draadje vanuit de spanningsregelaar naar de verlichting de zwarte draad sluit je aan op de massa en de rode draat op de plus van de batterij

maar wat moet je dan doen als je batterij leeg is of je er geen hebt
welk probleem vormt er zich dan ?
 
Matthijsar50 2-1-2008 16:22 Print reply

Posts: 1029
maakt niks uit als je accu leeg is, en er komen 2 draden van de lichtspoel af, deze moet je gewoon doorknippen, strippen en met stekkertjes aan elkaar maken, gewoon de draadjes die van de lichtspoel afkomen aan elkaar laten he.. de spanningsregelaar zet dan de tevele voltage's om in warmte..!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-1-2008 16:59 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
hoger voltage lampje erin
heb je bijv. nu 6 volt lampje, druk je er een 12 volts lampje in


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
12 volt heb ik er in geprobeert maar die brand ok door



Als je brommer 6V is, probeer dan eens een nieuw 6V lampje...
Je kan aan je batterij zien of hij 6V is : 3 dopjes op je accu dan.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
honda cruiser 2-1-2008 23:58 Print reply
Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
maakt niks uit als je accu leeg is, en er komen 2 draden van de lichtspoel af, deze moet je gewoon doorknippen, strippen en met stekkertjes aan elkaar maken, gewoon de draadjes die van de lichtspoel afkomen aan elkaar laten he.. de spanningsregelaar zet dan de tevele voltage's om in warmte..!



dus gewoon die twee draadjes er parrallel op schakelen als ik het goed begrijp ?

heb je dan geen kortsluiting ?

Dit bericht is gewijzigd door honda cruiser op 4-1-2008 om 15:03 uur.
 
ploe 3-1-2008 19:11 Print reply

Posts: 635
hogere voltage lampjes er in heeft totaal geen zin deze branden ook door
meer wattage gebruiken dat werkt wel dus een weerstand paralel aan je lampen zetten
of een spreg monteren
 
www.placeonearth.nl

Dit topic is 3933 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved