Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cr 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #47027 - honda cr 80
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rick_koningslust 1-1-2008 22:38 Print reply

Posts: 1467
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Erik 39 1-1-2008 22:39 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
joah, ik deed 1:25 als meest ongunstig verbruik op mijn xr250.

Daarnaast is het een vele grotere motor dan een cr80, met als nadeel ook een heel stuk lomper en zwaarder.



Inderdaad, en daarom door dat zware, leek het mij niet de ideale bos-cross-'brommer'.

@ toon: je wilde toch maar voor even zo 1? die CR zet je weer voor 500 te koop en je kijkt wel wie hem wil

(denk wel dat een mt8 beter verkoopt dan een oude cr)

@ rick: met zoiets lijkt mij écht niet in de bossen te rijden.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 1-1-2008 om 22:47 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Toon 1-1-2008 22:47 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Inderdaad, en daarom door dat zware, leek het mij niet de ideale bos-cross-'brommer'.

@ toon: je wilde toch maar voor even zo 1? die CR zet je weer voor 500 te koop en je kijkt wel wie hem wil

(denk wel dat een mt8 beter verkoopt dan een oude cr)



Ja Erik, voor even om het 2 takt gejingel maar eens mee te maken B). Maar als me dit heel veel geld gaat kosten kies ik liever een tammere mooie viertakt die Rick als voorbeeld gaf!
Ook nog in de buurt dus ik ga eens met papa moeten beginnen praten
Normaal zijn zo 4 takt blokjes onverwoestbaar zeker ?
 
Erik 39 1-1-2008 22:48 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]



Ja Erik, voor even om het 2 takt gejingel maar eens mee te maken B). Maar als me dit heel veel geld gaat kosten kies ik liever een tammere mooie viertakt die Rick als voorbeeld gaf!
Ook nog in de buurt dus ik ga eens met papa moeten beginnen praten
Normaal zijn zo 4 takt blokjes onverwoestbaar zeker ?

Nouja als het niet goed is onderhouden kan alles kapot lopen.
Maar zie mn edit in vorige post even, ik denk dat je met zo'n ding op bospaden enzo veel minder plezier heb dan een veel lichter brommertje.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Rick_koningslust 1-1-2008 22:52 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]



Ja Erik, voor even om het 2 takt gejingel maar eens mee te maken B). Maar als me dit heel veel geld gaat kosten kies ik liever een tammere mooie viertakt die Rick als voorbeeld gaf!
Ook nog in de buurt dus ik ga eens met papa moeten beginnen praten
Normaal zijn zo 4 takt blokjes onverwoestbaar zeker ?



alles is kapot te krijgen, maar die dingen zijn over het algemeen gewoon heel degelijk(honda ).
over bospaden zou het inderdaad iets minder rijden als een klein licht motortje, maarja het scheelt wel een hoop in kosten.
daar komt nog bij als je een xl/xr koopt, je deze als je 18 bent ook voor over de weg kan gebruiken
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Erik 39 1-1-2008 22:53 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
[...]



alles is kapot te krijgen, maar die dingen zijn over het algemeen gewoon heel degelijk(honda ).
over bospaden zou het inderdaad iets minder rijden als een klein licht motortje, maarja het scheelt wel een hoop in kosten.
daar komt nog bij als je een xl/xr koopt, je deze als je 18 bent ook voor over de weg kan gebruiken

Als je 18 ben wil je dit wss heus niet als echte motor gebruiken denk ik. en scheelt in de kosten.. Dat ding is 700 euro, die CR80 was de helft. voor 350euro kan je toch best wat repareren.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Gilera Gsm 2-1-2008 11:34 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

het zijn natuurlijk gewoon crossers en 1200 euro in totaal aan onderhoud is bij een beetje draaiuren heel normaal..
ook bij het nieuwe spul..

kameraad had een nieuwe kx85 was 2005 oid waar binnen 20 uur de krukaslagers uit lagen , en de keringen het ook hadden begeven (afzonderlijk dus)

mijn cr 02 had 18 uur oud nicaseal en een 3 uur oude zuiger en is ook compleet vastgelopen..

vriend van me zus heeft 2 weken terug een rm125 uit 99 gekocht met in totaal 20 draaiuren die net zijn 3e zuiger erin had gekregen..
ook vastgelopen..


anderen kopen een oud barrel doen nooit onderhoud en hebben nooit pech..


je moet er gewoon geluk mee hebben.. er zit niet voor niks geen garantie op ...



Gebruiken jullie allemaal dezelfde kwaliteit olie ofzo. Zon ding loopt niet zomaar vast

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-1-2008 11:46 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Inderdaad, en daarom door dat zware, leek het mij niet de ideale bos-cross-'brommer'.

@ toon: je wilde toch maar voor even zo 1? die CR zet je weer voor 500 te koop en je kijkt wel wie hem wil

(denk wel dat een mt8 beter verkoopt dan een oude cr)

@ rick: met zoiets lijkt mij écht niet in de bossen te rijden.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 1-1-2008 om 22:47 uur.


geef eens argument, waarom denk je dat het niet leuk is met een XR250 door de bossen te rijden en met een cr80 wel?

voorbeeldje van mijn kant:
heb een XL500 voor over de weg en een KTM250 2takt voor te crossen.
Ik kan niet zeggen welke ik leuker vind, allebei is mooi om mee te crossen en door de mais of bossen gaat allebei even goed. Natuurlijk is de ktm sneller (echte crosser, andere vertanding) maar xl500 snel genoeg.
Daarnaast rijd ik met de xl elke dag 35km naar het werk en ook weer terug en dat gaat ook goed. Zit daar liever op dan op een toermotor ookal gaat hij niet zo snel.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
bart de scootergek 2-1-2008 11:55 Print reply

Posts: 8916
Omdat een CR80 echt verschrikkelijk licht en wendbaar is vergeleken met een wat grotere en zwaardere 4-takt motor die voor de weg bedoeld is.


 
Honda RC-33
Erik 39 2-1-2008 13:05 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Omdat een CR80 echt verschrikkelijk licht en wendbaar is vergeleken met een wat grotere en zwaardere 4-takt motor die voor de weg bedoeld is.



Juistem, dit was mijn argument.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Jozeff - Forum en Sales Moderator 2-1-2008 13:07 Print reply

Posts: 10835
snap ik, maar dat wil niet zeggen dat het met een xr250 niet gaat, niet leuk is of weet ik wat.

maar goed, smaken verschillen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-1-2008 14:07 Print reply

Posts: 8584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Als je 18 ben wil je dit wss heus niet als echte motor gebruiken denk ik.


Pff...de halve wereld rijdt met 125cc-tjes...ik rijd zelf op vakantie altijd met een Honda XRM met 110cc...dat is een soort kruising tussen een DAX en een scooter...en dat is zalig voor de dagelijkse verplaatsingen.
Momenteel rijdt er zowat niemand met de motor...te koud...die uitleg 'het is dagelijks vervoer voor langere afstand' is over het algemeen nogal doorzichtig.
Een XL250 is één van de zaligste honda's...dat ding heeft totaal geen kapsones...


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-1-2008 14:11 Print reply

Posts: 8584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Omdat een CR80 echt verschrikkelijk licht en wendbaar is vergeleken met een wat grotere en zwaardere 4-takt motor die voor de weg bedoeld is.




In oorsprong is een XL niet voor de weg bedoeld...het is alleen nooit een crosser geweest...maar je kan er alles mee wat je met een CR80 kan.
Te zwaar ? Dat vind ik een beetje raar geformuleerd. Het gevoel is heel anders, en hij is zwaarder, maar niet te zwaar en hij kan best wel die CR80 kloppen op een bodspad.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
bart de scootergek 2-1-2008 14:44 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
snap ik, maar dat wil niet zeggen dat het met een xr250 niet gaat, niet leuk is of weet ik wat.

maar goed, smaken verschillen.


Ik heb zowel een CR80 als een XR250 gehad, en ik kan zelf ook zeggen dat het met beiden gaat. De XR is gewoon een stuk zwaarder, die CR80 is zo licht, die pak je zo in zijn geheel op. Die CR80 weegt 65 kg, de XR 110 kg.

Smaken verschillen idd, toendertijd wilde ik liever een kleine felle 2-takt, later ben ik zelf ook naar de 4-takt overgestapt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


In oorsprong is een XL niet voor de weg bedoeld...het is alleen nooit een crosser geweest...maar je kan er alles mee wat je met een CR80 kan.
Te zwaar ? Dat vind ik een beetje raar geformuleerd. Het gevoel is heel anders, en hij is zwaarder, maar niet te zwaar en hij kan best wel die CR80 kloppen op een bodspad.



Hetzelfde, heb nergens gezegd dat je het met een 4-takt niet kan.

 
Honda RC-33
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-1-2008 14:48 Print reply

Posts: 8584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Hetzelfde, heb nergens gezegd dat je het met een 4-takt niet kan.



Je zei dat een XL een wegmotor is...dat is hij eigenlijk nooit geweest...en ook geen crosser...

edit en je antwoordde ook op de vraag of het 'leuk' is met een XL dat hij zwaar is...m.a.w. dat het niet leuk is....dus daarop reageerde ik...niet op het 'niet kunnen', dat is nergens gezegd.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 2-1-2008 om 14:52 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 9049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved