Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #47001 - cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Noesel Gilera 29-12-2007 15:26 Print topicpost
Posts: 74
Omdat ik op lage toeren helemaal niks had op eens (bleef onder 6000toeren niet aan) leek het erop dat ik weinig compressie had, hij trok ook nooit snel op met toch een tandwielverhouding 12/48. Dus ik dacht, haal de cilinder er helemaal vanaf, dit heb ik nu gedaan maar ik kan echt niks fouts ondekken. Zuigerveren zien er goed uit (hoe zien ze eruit als ze versleten zijn?!) cilinder zelf ziet er netjes uit (geen diepe krassen of iets dergelijks) alleen bij de cilnder kop zit bij de kant van de bougie een beetje zwarte roet/kalk... dit kan toch niet het enige zijn waardoor mijn brommer zo slechtloopt?

Wat kan er nou nog meer allemaal niet goed zijn aan de cilinder?!


 

mtx-motard 29-12-2007 15:28 Print reply

Posts: 14947
nieuwe zuigerveren erop. en nieuwe pakkingen en nieuwe membraamkleppen.

dan is het weer in orde.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 29-12-2007 15:28 Print reply
Posts: 7168
ik snap helemaal nix van je verhaal...

edit het even, en vertel erbij welke brommer het om gaat (en type) wat de omstandigheden waren, hoe en wat er gebeurde
 
Henk-88 29-12-2007 15:29 Print reply

Posts: 26703
Als je de zuigerveren even los bovenin de cilinder doet dan kun je de speling zien.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Noesel Gilera 29-12-2007 15:35 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
Omdat ik op lage toeren helemaal niks had op eens (bleef onder 6000toeren niet aan) leek het erop dat ik weinig compressie had, hij trok ook nooit snel op met toch een tandwielverhouding 12/48. Dus ik dacht, haal de cilinder er helemaal vanaf, dit heb ik nu gedaan maar ik kan echt niks fouts ondekken. Zuigerveren zien er goed uit (hoe zien ze eruit als ze versleten zijn?!) cilinder zelf ziet er netjes uit (geen diepe krassen of iets dergelijks) alleen bij de cilnder kop zit bij de kant van de bougie een beetje zwarte roet/kalk... dit kan toch niet het enige zijn waardoor mijn brommer zo slechtloopt?

Wat kan er nou nog meer allemaal niet goed zijn aan de cilinder?!





Het gaat om een Gilera Gsm. Toen ik hem gekocht had trok hij al niet goed op dus dacht ik dat hij al wat minder compressie had.. Toch nog een heletijd mee gereden. Maar nu was het dus opeens zo, dat ik hem starte, wilde koud weggrijden maar deed helemaal niks meer, viel steeds stil als ik koppeling liet opkomen.. Daarna deed hij het alleen nog meer als ik hem tot 6000k aanrende

ik moest dan boven 6000toeren gas blijven geven anders deed ie niks, als ik met 7000k weg wilde rijden vieltie weer steeds bijna stil....
 
supermotard piloot 29-12-2007 15:38 Print reply
Posts: 138
en je compressie is goed ben je ondertussen achter gekomen ??
 
Noesel Gilera 29-12-2007 15:39 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
en je compressie is goed ben je ondertussen achter gekomen ??



Ik weet niet precies hoe ik dit kan zien?!


want hij trok altijd slecht op iig... ik heb nog niks veranderd omdat ik niks zie wat fout is.. (aan tandwielen ligt het niet, kleinste voor grootste achter)


Dit bericht is gewijzigd door Noesel Gilera op 29-12-2007 om 15:40 uur.
 
mtx-motard 29-12-2007 15:41 Print reply

Posts: 14947
proberen te kicken met je hand. of aanlopen in de 1. als je dan veel weerstand voelt heb je veel compressie. druk je em er zo doorheen dan heb je weinig compressie
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 29-12-2007 15:42 Print reply
Posts: 7168
hoeveel km heeft deze cil gemaakt en hoe oud is hij?
als je het niet weet, zou ik gewoon ff zuigerveren vervangen, kost geen drol.

en probeer is een andere bougie
 
Noesel Gilera 29-12-2007 15:43 Print reply
Posts: 74
ja maar hoe kan het nou, dat van het een op het ander moment, hij op lage toeren helemaal niet meer loopt?! iedereen zegt cilinder versleten enzo, maar cilinder ziet er goed uit, zuiger ook , zuigerveren ''ook'' alleen wat roet bij de cilinder kop.. waar de bougie zit...
 
supermotard piloot 29-12-2007 15:44 Print reply
Posts: 138
je moet zorgen dat je dingen weg streept controleer bijv. je bougie of kijk of die wel benzine krijgt enz.....

anders kan het wel van alles wezen
 
Noesel Gilera 29-12-2007 15:44 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
hoeveel km heeft deze cil gemaakt en hoe oud is hij?
als je het niet weet, zou ik gewoon ff zuigerveren vervangen, kost geen drol.

en probeer is een andere bougie



toch al iets van 20000km
 
Noesel Gilera 29-12-2007 15:45 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
je moet zorgen dat je dingen weg streept controleer bijv. je bougie of kijk of die wel benzine krijgt enz.....

anders kan het wel van alles wezen



Kan het ook echt in het benzinetraject zitten? Dat hij zo raar doet met die toeren en TREKKRACHT?!
 
Niek de Wildt 29-12-2007 15:46 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Noesel Gilera
ja maar hoe kan het nou, dat van het een op het ander moment, hij op lage toeren helemaal niet meer loopt?! iedereen zegt cilinder versleten enzo, maar cilinder ziet er goed uit, zuiger ook , zuigerveren ''ook'' alleen wat roet bij de cilinder kop.. waar de bougie zit...


toch al iets van 20000km


kortom, zijn toch aan vervanging toe
en een motortje is nou eenmaal een bijzonder iets en houd er soms opeens mee op.

suc6
 
Noesel Gilera 29-12-2007 15:46 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


toch al iets van 20000km


kortom, zijn toch aan vervanging toe
en een motortje is nou eenmaal een bijzonder iets en houd er soms opeens mee op.

suc6



bedankt iig

 
supermotard piloot 29-12-2007 15:49 Print reply
Posts: 138
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


toch al iets van 20000km


kortom, zijn toch aan vervanging toe
en een motortje is nou eenmaal een bijzonder iets en houd er soms opeens mee op.

suc6



als die comprezzie genoeg heeft geen crassen heeft en alles klopt nog dan zou die er heus nog wel op moeten lopen lijkt mij

Dit bericht is gewijzigd door supermotard piloot op 29-12-2007 om 15:50 uur.
 

Dit topic is 1561 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved