Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #46997 - Schuivertje
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 775 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
rabin20 |
28-12-2007 21:04 |
Posts: 9 |
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten. Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen. Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk. De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd. Er word gezecht eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren? Na het schuren kan ik beginnen met het spuiten. Heeft het nut om voor het spuiten, de kappen eerst nog eens af te gaan met een soort klevend doekje voor enige stofresten? Ik lees dat mensen die met compressors spuiten dit nog wel eens willen doen. Eerst 2 lagen hechtgrond omdat het kunstof is. Als die gedroogt zijn (+/- 20 minuten per laag) kan ik beginnen met de primer. Volgensmij zijn de krassen niet al te diep, zeker als ik nog geschuurd heb, dus kan ik dan ook gewoon van die vullende primer nemen? Dan zie je erna volgensmij ook niks meer van de krassen, filler noemen ze dat toch? Hoeveel lagen primer moet ik op de kappen doen? En hoelang ik moet ik wachten tussen het spuiten van de lagen? Als ik het aantal benodigde lagen op de kappen heb, moet ik de primer dan eerst een bepaalde tijd laten uitharen, of kan ik al beginnen met de eerste laag lak?
Dit bericht is gewijzigd door rabin20 op 28-12-2007 om 21:04 uur.
|
|
|
|
Djeep |
28-12-2007 21:06 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rabin20
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten. Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen. Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk. De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd. Er word gezecht eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren? Na het schuren kan ik beginnen met het spuiten. Heeft het nut om voor het spuiten, de kappen eerst nog eens af te gaan met een soort klevend doekje voor enige stofresten? Ik lees dat mensen die met compressors spuiten dit nog wel eens willen doen. Eerst 2 lagen hechtgrond omdat het kunstof is. Als die gedroogt zijn (+/- 20 minuten per laag) kan ik beginnen met de primer. Volgensmij zijn de krassen niet al te diep, zeker als ik nog geschuurd heb, dus kan ik dan ook gewoon van die vullende primer nemen? Dan zie je erna volgensmij ook niks meer van de krassen, filler noemen ze dat toch? Hoeveel lagen primer moet ik op de kappen doen? En hoelang ik moet ik wachten tussen het spuiten van de lagen? Als ik het aantal benodigde lagen op de kappen heb, moet ik de primer dan eerst een bepaalde tijd laten uitharen, of kan ik al beginnen met de eerste laag lak?
Dit bericht is gewijzigd door rabin20 op 28-12-2007 om 21:04 uur.
`
Oke, het is iets over spuiten, maar beter ga je alinea's gebruiken, iets pretiger te lezen, want ik lees al 3x over je eerste 3 regels
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
helly |
28-12-2007 21:08 |
Posts: 2424 |
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
DoDo-tomos |
28-12-2007 21:09 |
Posts: 1842 |
okeej,
ten eerste hou je topic een beetje duidelijk.
ten tweede snap wat je bedoelt.
wat er wordt bedoeld met neit grover dan K500 is dat je niet lager dan 500 mag gaan zitten omdat je dan krassen blijft houden in je kappen.
ik ben toen ook onderuit gegaan met mijn gpr, grote krassen heb ik geplamuurd en de kleinekrassen weg gewerkt met spuitplamuur.
en het opschuren kan je gewoon doen met WP 1000 is goed genoeg.
over het doekje erover halen, gewoon een doekej met terpetine en dan ff de schuurstof wegvegen.
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
rabin20 |
28-12-2007 21:21 |
Posts: 9 |
Sorry voor het ontbreken van alinea's. Maar schuren hoeft dus niet met water, hoezo heb ik dan waterproof nodig? En Dodo-tomos, ik zag net het achterspatbord van je GPR. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, of waar heb je die gekocht? Ziet er heel wreed uit. Alvast bedankt voor de hulp
|
|
|
|
Elco |
28-12-2007 21:22 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rabin20
Sorry voor het ontbreken van alinea's. Maar schuren hoeft dus niet met water, hoezo heb ik dan waterproof nodig? En Dodo-tomos, ik zag net het achterspatbord van je GPR. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, of waar heb je die gekocht? Ziet er heel wreed uit. Alvast bedankt voor de hulp
schuren moet wel met water, stoft minder en je schuurpapier gaat langer mee, gewoon schuren, plamuur kan je schuren met 320, 500, spuitplamuur, 600 800 1000. die doe je allemaal waterproof schuren,
|
|
|
|
LEGOMAN |
28-12-2007 21:23 |
Posts: 1428 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rabin20
Nouja, vandaag ben ik dus onderuit gegaan met mijn Derbi GPR. Een beetje schade aan de kappen, nieuwe stuurbalans kapot, en de bovenste plaat van mijn voorvork is gebarsten.
Die onderdelen zijn nog te vervangen. Maar mijn kappen moet ik vanwege de kosten toch zelf gaan doen.
Nou heb ik al best veel gelezen over het zelf spuiten van je kappen maar er blijven mij toch een paar dingen onduidelijk, De kappen hoeven niet kaal geschuurd te worden, maar dof geschuurd.
Er word gezegt eerst met 400 waterproof, daarna 600. Andere zeggen weer, voor kunstof mag je nooit grover als 500. En hoezo moet ik waterproof nemen, moet ik de kappen nat houden tijdens het schuren?
Na het schuren kan ik beginnen met het spuiten. Heeft het nut om voor het spuiten, de kappen eerst nog eens af te gaan met een soort klevend doekje voor enige stofresten?
Ik lees dat mensen die met compressors spuiten dit nog wel eens willen doen. Eerst 2 lagen hechtgrond omdat het kunstof is. Als die gedroogt zijn (+/- 20 minuten per laag) kan ik beginnen met de primer.
Volgensmij zijn de krassen niet al te diep, zeker als ik nog geschuurd heb, dus kan ik dan ook gewoon van die vullende primer nemen? Dan zie je erna volgensmij ook niks meer van de krassen, filler noemen ze dat toch? Hoeveel lagen primer moet ik op de kappen doen? En hoelang ik moet ik wachten tussen het spuiten van de lagen?
Als ik het aantal benodigde lagen op de kappen heb, moet ik de primer dan eerst een bepaalde tijd laten uitharen, of kan ik al beginnen met de eerste laag lak?
Dit bericht is gewijzigd door rabin20 op 28-12-2007 om 21:04 uur.
kappen hoef je niet helemaal kaal te schuren want dat is onbegonnen werk dus gewoon goed overal dof schuren zodat de verf goed hecht
begin maar bij een niet al te grove korrel en dan nog even glad na schuren met 800 waterproof dan gewoon een mengseltje van water en klein beetje zeep gebruiken
al alles mooi glad aanvoelt en je zelf geen oneffenheden meer voelt is het goed zijn de krassen waar je op bent gevallen toch wat diep moet je die een beetje behandelen met plamuur en dan weer mooi strak schuren (beste met een blokje zodat het mooi strak word)
daarna kleefdoekjes halen en voordat je gaat spuiten eerst ontvetten met wasbenzine, als dat is opgedroogd met kleefdoekje erover zodat al het stof eraf is
paar laagjes plastic primer erover doen want dat is beter voor de kappen omdat die wat meer krimpen en uitzetten anders barst je lak er misschien af
als je een hele lichte kleur gebruikt die niet al te goed dekt moet je er nog een donkere primer overheen doen maar bij een donkere kleur die goed dekt hoeft dat niet..
maar ik weet niet of je met compressor spuit? geeft namelijk wel mooiste resultaat
erg mooie faq over spuiten met compressor
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/165
Dit bericht is gewijzigd door r0b_MT op 28-12-2007 om 21:26 uur.
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
Crazy-Al |
28-12-2007 23:02 |
Posts: 26 |
het klinkt erg stom, maar ZORG DAT JE WEET WAT VOOR VERF JE GEBRUIKT!
idioot maar waar verhaal:
Had Piaggio-blauw verf besteld voor men kap, en er stond een of andere italiaanse stuff op met ALkida dit, dus ik denk Alkyd verf, en koop Alkyd grondverf.
laat het nou toch een Accryl basis verf te zijn...
achja, goed weten wat voor grondverf je gebruikt dus!
Crazy Al
|
|
Crazy Al, born crazy. |
|
helly |
28-12-2007 23:10 |
|
mblover |
29-12-2007 11:34 |
Posts: 5391 |
Als je het echt mooi wilt doen dan kan je het beste 2k lak, 2k primer, verharder en verdunner halen bij een verfboer. Kost je wel een paar centen MAAR het resultaat is dan wel erg mooi.
Vervolgens spuit je dat er met de compressor op.
Wil je met de compressor spuiten en je wil dat goedkoper doen dan kan je ook een gewone pot verf kopen bij de bouwmarkt met een gewone pot primer en lak, en dat kan je dan prima verdunnen met thinner en dan kan je ook een heel aardig resultaat bereiken, alleen niet zo hard als 2k lak.
Spuitbus zou ik niet aan beginnen, krijg je 9 van de 10 keer van die lelijke doffe kappen mee, en bovendien kan het nauwelijks iets hebben...
|
|
|
|
Dit topic is 775 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|