Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46994 - Nieuwe cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

klikx 28-12-2007 18:37 Print topicpost

Posts: 783
Hallo,vandaag mijn cilinder kapot gereden(a) denk ik^^!
(even het verhaal)Ik reed pak weg 80 met choke op! Waarom weet ik niet zag ik erna pas! Dus opeens slaat mijn achterwiel vast op moment dat ik dat voel knijp ik koppeling in!(Lichten alles ging uit) Laat mij aan de kant stilkomen! Naar neutraal geschakeld! Toen 2x probere kicken ging niet aan! Even proberen aanlopen ging ook niet!

Ik moet wel zeggen heb gisteren een gianelli uitlaat gestoken! De brommerwinkel zou de carburateur afgesteld moeten hebben!

Dus wat kan het zijn?
Moet ook wel bij zeggen hoor laatste tijd ook een getik vanuit mijn cilinder als dit iets uitmaakt weet ik niet?

De cilinder mag maar 100¤ kosten!

Mvg joeri

Dit bericht is gewijzigd door klikx op 28-12-2007 om 18:50 uur.
 

Djeep 28-12-2007 18:39 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
Hallo,vandaag mijn cilinder kapot gereden(a) denk ik^^!
(even het verhaal)Ik reed pak weg 80 met choke op! Waarom weet ik niet zag ik erna pas! Dus opeens slaat mijn achterwiel vast op moment dat ik dat voel knijp ik koppeling in!(Lichten alles ging uit) Laat mij aan de kant stilkomen! Naar neutraal geschakeld! Toen 2x probere kicken ging niet aan! Even proberen aanlopen ging ook niet!

Ik moet wel zeggen heb gisteren een gianelli uitlaat gestoken! De brommerwinkel zou de carburateur afgesteld moeten hebben!

Dus wat kan het zijn?
Moet ook wel bij zeggen hoor laatste tijd ook een getik vanuit mijn cilinder als dit iets uitmaakt weet ik niet?

Mvg joeri


klinkt als vastloper, ff opentrekken en je weet het zeker.

ALs de brommerboer hem niet heeft afgesteld, mag je hem een boze brief schrijven

 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
erwinko 28-12-2007 18:39 Print reply

Posts: 1012
terug naar de winkel gaan

gewoon zeggen van dat je reed en hij ineens vastliep
en dat je het idee hebt dat hij niet goed was afgesteld

niet teveel zeggen uiteraard


 
derbi racer 28-12-2007 18:40 Print reply

Posts: 1037
heeft ie ook nog compressie
of staat ie vast ( kickstart wil niet meer naar beneden )

haal je lop er es af
 
Dtje 28-12-2007 18:46 Print reply
Posts: 1107
Kzou er niks aan doen gewoon gelijk naar je dealer. Anders gaan ze zeiken dat je eraan hebt lopen kloten
 
je mama
klikx 28-12-2007 18:50 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
heeft ie ook nog compressie
of staat ie vast ( kickstart wil niet meer naar beneden )

haal je lop er es af

Ja kan nog kicken!
 
klikx 28-12-2007 18:51 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Kzou er niks aan doen gewoon gelijk naar je dealer. Anders gaan ze zeiken dat je eraan hebt lopen kloten

Dealer is 2 weken dicht sinds vandaag!

Ik zoek dus een cilinder voor rond de 100¤ die goed gaat op mijn giannelli uitlaat en carburateur grote weet ik niet:( denk standaard
 
Mopar 28-12-2007 18:54 Print reply

Posts: 4772
Naar de dealer gaan, en daar het verhaal vertellen.

Haal vooral je brommer niet open, helemaal niks aan doen, afblijven met je fikken !

Anders kan het nog wel eens een dure grap worden.

een beetje dealer is ervoor verzekerd en kan de schade mooi dokken.

Cilinder + zuiger is wss verleden tijd, en als je pech hebt is de krukas+lagers ook verrot.

Kost al snel 200euro + op te fixen, zou wel zo eerlijk zijn als jij dat niet hoeft te betalen.
 
Mopar 28-12-2007 18:54 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]

Dealer is 2 weken dicht sinds vandaag!

Ik zoek dus een cilinder voor rond de 100¤ die goed gaat op mijn giannelli uitlaat en carburateur grote weet ik niet:( denk standaard


ff de eigenaar opbellen zou ik doen.
 
klikx 28-12-2007 18:55 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Naar de dealer gaan, en daar het verhaal vertellen.

Haal vooral je brommer niet open, helemaal niks aan doen, afblijven met je fikken !

Anders kan het nog wel eens een dure grap worden.

een beetje dealer is ervoor verzekerd en kan de schade mooi dokken.

Cilinder + zuiger is wss verleden tijd, en als je pech hebt is de krukas+lagers ook verrot.

Kost al snel 200euro + op te fixen, zou wel zo eerlijk zijn als jij dat niet hoeft te betalen.

Krukas denk ik niet omdat ik drek mijn koppeling eb genome dus die heeft ma 1 slag gehad
 
johankreidlerman 28-12-2007 18:57 Print reply

Posts: 3693
weer me naar de bromboer gaan
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Mopar 28-12-2007 18:59 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
[...]

Krukas denk ik niet omdat ik drek mijn koppeling eb genome dus die heeft ma 1 slag gehad


Zeg nooit nooit.

Weet je hoe vaak een zuiger per seconde heen en weer gaat @ een kleine 7000toeren ?

Gezien het feit jij minimaal een seconde reactie tijd nodig hebt, worden dat al snel 2 seconde.

Kan in 1 klapje gebeurd zijn, het uitsluiten zou dom zijn.

Tenzij je het risico wilt lopen op een volgende cilinder naar de klote, en met nog meer pech gaan de lagertjes lekker het blok in en gaan daar ff lekker rollebollen tussen al die draaiende tandwieltjes.

Zo ie zo alles checken als het een dure brommer is, of je hecht er veel waarde aan.

Better safe then sorry
 
klikx 28-12-2007 19:06 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Zeg nooit nooit.

Weet je hoe vaak een zuiger per seconde heen en weer gaat @ een kleine 7000toeren ?

Gezien het feit jij minimaal een seconde reactie tijd nodig hebt, worden dat al snel 2 seconde.

Kan in 1 klapje gebeurd zijn, het uitsluiten zou dom zijn.

Tenzij je het risico wilt lopen op een volgende cilinder naar de klote, en met nog meer pech gaan de lagertjes lekker het blok in en gaan daar ff lekker rollebollen tussen al die draaiende tandwieltjes.

Zo ie zo alles checken als het een dure brommer is, of je hecht er veel waarde aan.

Better safe then sorry

Dan zal hij toch ergens anders binnen moeten gaan! want die dealer 2weken dicht en ik kan mijn derbi niet missen!

 
erwinko 28-12-2007 19:13 Print reply

Posts: 1012
als je je brommer al laat afstellen zou ik zowiezo er al niet aan beginnen


 
klikx 28-12-2007 19:15 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
als je je brommer al laat afstellen zou ik zowiezo er al niet aan beginnen



Hmm ik moest mijn brommer binnen doen voor onderhoud en had net die uitlaat gestoken dus heb ik gezegd stel carbu maar drek mee af moet ik zelf niet werken
 
klikx 28-12-2007 19:20 Print reply

Posts: 783
Een 50cc euroktit met kop is dit een iets of wat goede cilinder?
 

Dit topic is 3425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved