Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - SM DRD Racing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 620 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46979 - SM DRD Racing
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 27-12-2007 19:08 Print reply

Posts: 4337
Sleutelen zit er door mijn gezondheid niet meer in dronkz.
Maar oké, het is me wel duidelijk.

En inrijden kan ik wel, heb inmiddels zo'n 30 klassiekers gehad, en veel opvoer projecten gehad...

Dit nieuwe spul ben ik alleen erg onbekend mee.


 
Drive it like you stole it.
Frysk 27-12-2007 19:10 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
Bij alle nieuwe brommers zit de kwaliteit heus goed Als je hele prop uit uitlaat haalt zit je rond de 85/90 oid.

Blijft ook gewoon netjes als je m warm rijdt etc hoor

Verbruik ligt eraan hoe ver je m ontgrensd.

No offense maar MH en Rieju is nou geen goede kwaliteit.
 
giggitybyte
RowdyCross 27-12-2007 19:11 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
[...]



kneus ik heb toch een nieuwe stumper


of dan heb je pech met het blok dat die nie zo super is, of slecht ingereden , want zelfs met overtoeren op de top gaat mijns al 77 op mijn teller
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
50cc crosser 27-12-2007 19:12 Print reply

Posts: 1866
ja hardst wat ik met wind stil heb gehaald is 76
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Dikke Dennes 27-12-2007 19:13 Print reply

Posts: 4337
Onderbouw het wel effe, voor we een dikke flamewar hebben.

Het is mij in ieder geval duidelijk.

Snelheid zit wel snor, kwaliteit dus ook.

Zodra ik mijn KTM verkocht heb zal ik de Derbi bestellen.

Gruut'n.
 
Drive it like you stole it.
RowdyCross 27-12-2007 19:14 Print reply

Posts: 3211
Met zwaardere vertanding kan je heus wel harden dan 77 aangezien ik nu ook makkelijk als die warm is in z'n 2 kan wegrijden en nog overtoeren op de top maakt.

Mja ik wacht lekker tot deze ketting + tandwielen op zijn tot ik het verander, heb tegenwoordig niet zo veel geld meer ivm dat bloemen boeren niet veel werk hebben in de winter
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Elco 27-12-2007 19:16 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
ja hardst wat ik met wind stil heb gehaald is 76



piemel er nog aan ? haal die er maar eens af

Maar die brommers horen standaar gewoon ontgrenst te lopen,
ontgrenst haal je zeker wel de echte 85 km's per uur, netjes warmrijden enzo dan gebeurt er niets mee, onderhoud is simpel, om de 10k blokolie vervangen, tandwielenaanpassen enzo, en verdere slijtdelen vervangen, het stelt allemaal niets voor eigenlijk, 12,5 k per jaar kan die makkelijk aan, als je hem maar goed onderhoud, smeerd en wast etc. de normale dingen eigenlijk,

Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 27-12-2007 om 19:17 uur.
 
Dtje 27-12-2007 19:18 Print reply
Posts: 1107
Dan doe je toch iets niet goed.


Btw nieuwste model heeft toch een 17,5 carb als je die ontgrenst?
 
je mama
henk43 27-12-2007 19:28 Print reply

Posts: 916
die dingen worden in belgie en alles onbegrenst geleverd he, dus je kan ze makkelijk eerst ontgrensen en dan pas inrijden, die cilinders gaan niet voor niks zo hard, dan moeten ze dat ook vast wel aankunnen
 
Nobody said it was easy
Frysk 27-12-2007 19:32 Print reply

Posts: 34930
Quote:
hardst wat ik met wind stil heb gehaald is 76
doe je toch echt iets fout? Met mn ex gpr (ori ontgrenst) haalde ik toch echt 85 ?
@ DD
mh heeft erg veel kwaaltjes waaronder electro, voorvork, en de temp meter.

rieju heeft slechte afwerking en de band vreet bij nieuwe crossers (mrx etc) in de kappen en demper
 
giggitybyte
BSTS 27-12-2007 19:38 Print reply

Posts: 4241
in sommige landen worden derbi's zonder begrenser verkocht.
dus je kan zonder inrijden ook wel de begrensings eraf slopen lijkt mij.
 
sprintjah
Elco 27-12-2007 19:56 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
in sommige landen worden derbi's zonder begrenser verkocht.
dus je kan zonder inrijden ook wel de begrensings eraf slopen lijkt mij.


ja maar zijn brommerboer wil dat die eerst 1k rijd dan ontgrenzen, dan blijft die garantie geven, prima deal toch, mag ik vragen wat hij voor de derbi+ kenteken compleet, hier kunnen alle dealers er voor 2750 a 2800 aankomen, dus dat die je niet bij de poot neemt
 
Dikke Dennes 27-12-2007 21:02 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]


ja maar zijn brommerboer wil dat die eerst 1k rijd dan ontgrenzen, dan blijft die garantie geven, prima deal toch, mag ik vragen wat hij voor de derbi+ kenteken compleet, hier kunnen alle dealers er voor 2750 a 2800 aankomen, dus dat die je niet bij de poot neemt


Geld is niet zo belangrijk, de service vind ik velen malen belangrijker.

Ik betaal voor mijn DRD all incl. geloof ik 2,999,- met volle tank.

En over Belgie ontgrenst, dat is je reinste flauwekul.

Zonder begrenzers vallen deze bromfietsen in de kleinkraftrader klasse, zoals de Duitsers het noemen.

Oftewel lichte motorfietsen uitgevoerd in 50 of 80cc met een maximale topsnelheid van 85km/pu.

Dit bestaat echter niet in Nederland. Wel in Duitsland.

In Italië is de snelheid constructie vrij en mag je dus zo'n kleinkrafter rijden zonder speciaal rbw.
 
Drive it like you stole it.
Dikke Dennes 27-12-2007 21:04 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]


ja maar zijn brommerboer wil dat die eerst 1k rijd dan ontgrenzen, dan blijft die garantie geven, prima deal toch, mag ik vragen wat hij voor de derbi+ kenteken compleet, hier kunnen alle dealers er voor 2750 a 2800 aankomen, dus dat die je niet bij de poot neemt


Nee, hij ontgrenst hem meteen.
Het is misschien het voordeel dat ik al lang met bromfietsen bezig ben en ze me hier wel zo'n beetje kennen.
(Ik heb de naam goed om te gaan met mijn spul.)

Normaal staat een bromfietsboer er vrij in de ontgrenzen, maar ze doen het vaak niet omdat 9 van de 10 gastjes van 16 die van paps een nieuwe schakel krijgen de ballen verstand hebben van netjes omgaan met hun spulletjes, en ze om de week komen zeiken wat er nu weer kapot is.

Vertrouwen winnen dus.

Maargoed, fijne avond
 
Drive it like you stole it.
Joel_koningslust 27-12-2007 21:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
[...]


Nee, hij ontgrenst hem meteen.
Het is misschien het voordeel dat ik al lang met bromfietsen bezig ben en ze me hier wel zo'n beetje kennen.
(Ik heb de naam goed om te gaan met mijn spul.)

Normaal staat een bromfietsboer er vrij in de ontgrenzen, maar ze doen het vaak niet omdat 9 van de 10 gastjes van 16 die van paps een nieuwe schakel krijgen de ballen verstand hebben van netjes omgaan met hun spulletjes, en ze om de week komen zeiken wat er nu weer kapot is.

Vertrouwen winnen dus.

Maargoed, fijne avond


idd... hier bij de zaak waar ik wel eens kom hoor ik de verhalen ook wel eens. dat ze elke keer terug komen omdat hij kapot is. en als je kijkt hoe die dingen eruit zien naar 1 jaar in hun handen.......... daar kan je wel van huilen.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 5843 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved