Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - SM DRD Racing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46979 - SM DRD Racing
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 27-12-2007 18:45 Print topicpost

Posts: 4337
Dag,

Ik heb vandaag testgereden op een DRD bij een dealer, en hij beviel me bijzonder goed.

(O.a. gereden op een Tango50, Spike, RR, RS2 Matrix, TZR50, DT50R, GPR en meerdere Senda's.)

Ik wil deze machine waarschijnlijk gaan bestellen, maar ik zit met 1 ding;

45km op een 6bak is gekkenwerk. Daarom wilde ik hem ontgrenzen.
De dealer vertelde dat als ik hem goed inrijd etc. hij de uitlaat begrenzer wel wilde verwijderen, en niet moeilijk zou doen over de motor garantie van een jaar.

Mijn vraag is, welke begrenzers zijn er nog meer?
En hoe hard loopt zo'n machine dan zonder de uitl. begr.?

En hoe zit het met de algemene kwaliteit van Derbi en haar blokjes?

Ik rij gemiddeld 12.500km per jaar, en doe geen gekke dingen met mijn machines.
Ik rij alles netjes warm en trap niks af, niet te lang doorjengelen etc. Ik hou van koppel.

En nog een klein vraagje. Hoe zit het met het verbruik?

Het gaat om exact dit model.



Ik heb de hele zoekfunctie gehad, maar kom telkens bij brommers uit waar meer aan veranderd is dan slechts dit...


 
Drive it like you stole it.

Joel_koningslust 27-12-2007 18:47 Print reply

Posts: 14514
uitlaatbegrenzing en luchtfilterbegrenzing

en het is beter om hem eerst goed in te rijden en dan pas ontgrenzen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Nouwk 27-12-2007 18:47 Print reply

Posts: 4242
Bij alle nieuwe brommers zit de kwaliteit heus goed Als je hele prop uit uitlaat haalt zit je rond de 85/90 oid.

Blijft ook gewoon netjes als je m warm rijdt etc hoor

Verbruik ligt eraan hoe ver je m ontgrensd.
 
EIERBOER 27-12-2007 18:48 Print reply

Posts: 1207
bij het nieuwe blok zijn er verschillende begrensers,, prop in uitlaat en het buisje dat aan de uitlaat vast zit, verder zit er ook nog een begrenser in de luchtfilterslang en verder weet ik zo niet

de uitlaat kun je alleen helemaal ontgrensen als je het pijpje eraf slijpt en dichtlast.
 
kalm an!!
Royal Club 27-12-2007 18:48 Print reply

Posts: 60390
ontgrensd 85 ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Djeep 27-12-2007 18:48 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
uitlaatbegrenzing en luchtfilterbegrenzing

en het is beter om hem eerst goed in te rijden en dan pas ontgrenzen


denk dat je beter eerst kan maken zoals je dr mee wil rijden en dan zo inrijden.. denk dat dat ebter is
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Joel_koningslust 27-12-2007 18:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


denk dat je beter eerst kan maken zoals je dr mee wil rijden en dan zo inrijden.. denk dat dat ebter is


de dealers hier willen ook wel direct ontgrenzen. maar dan is wel de garantie eraf. als je hem eerst inrijdt en dan pas ontgrenst doen ze er hier niet zo moeilijk over
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 27-12-2007 18:50 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
uitlaatbegrenzing en luchtfilterbegrenzing

en het is beter om hem eerst goed in te rijden en dan pas ontgrenzen


dat laatse mag je even uitleggen dan.. vanuit de fabriek worden ze onbegrends geleverd, dat zou dan slechter zijn als afgeknepen op 45km/u?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 27-12-2007 om 18:51 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 27-12-2007 18:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]


dat laatse mag je even uitleggen dan.. vanuit de fabriek worden ze onbegrends geleverd, dat zou dan slechter zijn als afgeknepen op 45km/u?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 27-12-2007 om 18:51 uur.



ik kan het niet uitleggen. maar dat is me verteld door een monteur bij de plaatselijke dealer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Djeep 27-12-2007 18:53 Print reply

Posts: 8621
fuck garantie
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mcdronkz 27-12-2007 18:53 Print reply

Posts: 32777
Jezus ouwe, heb je de laatste 5 jaar onder een steen gelegen ofzo.

Je kan verdomme toch zelf wel een begrenzer eruit halen, je doet de laatste tijd net of je achterlijk bent ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 27-12-2007 om 18:55 uur.
 
RowdyCross 27-12-2007 19:01 Print reply

Posts: 3211
Als je de luchtfilter begrenser laat zitten , blijft de garantie er gewoon op heb ik gehoort van mijn dealer.

Ik heb mijne gwn eerst ingereden , toen laten ontgrensen.

Er zit een plaatje in de carb waardoor die iegenlijk maar 14mm is.

Er zit een luchtfilter begrenser op die de luchttoevoer begrenst.

De tandwiel verhouding is begrenst door klein voortandwiel.

Er zit een buisje aan de uitlaat die de gassen als het waren tegenhoud.

Prop in de uitlaat

Mijn Derbi gaat nu met Luchtfilter begrenser en korte vertanding 77 km/u op de teller.
En maakt dus nog veel overtoeren op de top waardoor ik vaak gewoon 60 rijd, verbruik je ook niet zo veel


*Edit*

http://www.derbi-clu...viewtopic.php?t=4517

Hoe je de begrensers verwijdert



Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 27-12-2007 om 19:04 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
50cc crosser 27-12-2007 19:03 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
Bij alle nieuwe brommers zit de kwaliteit heus goed Als je hele prop uit uitlaat haalt zit je rond de 85/90 oid.

Blijft ook gewoon netjes als je m warm rijdt etc hoor

Verbruik ligt eraan hoe ver je m ontgrensd.



doe normaal dan loopt hij hoog uit 75
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
Royal Club 27-12-2007 19:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
[...]



doe normaal dan loopt hij hoog uit 75


jou slome cross hok misschien ja

een nieuwmodel derbi loopt zeker 80+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
tja... 27-12-2007 19:07 Print reply
Posts: 154
Ik ga deze brommer ook kopen hoe zit het nu ijgenlijk met die topsnelheid.... in mijn topic zijden ze 75 en nu is het al 85/90 geworden......

Maar als ik het goed gebrijp is de luchtfilter begrenst.en de uitlaar doormiddel van dat buisje(zit er ook nog een ring in gelast in de uitlaat zelf???)


Groeten,


 
50cc crosser 27-12-2007 19:08 Print reply

Posts: 1866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


jou slome cross hok misschien ja

een nieuwmodel derbi loopt zeker 80+



kneus ik heb toch een nieuwe stumper
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is

Dit topic is 5765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved